![Delphi Forum – Σάλλας: Σε περίοδο στασιμοπληθωρισμού η Ευρώπη, με μείωση ΑΕΠ και αύξηση τιμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/sallas-forum.jpg)
Ο πληθωρισμός και τα πιθανά εργαλεία παρεμβατικότητας, η ακρίβεια, οι εκλογές, αλλά και η ευελιξία των ελληνικών τραπεζών για χρηματοδοτήσεις, αυτά ήταν τα κύρια ζητήματα που απασχόλησαν τη συζήτηση του Μιχάλη Σάλλα, προέδρου του Lyctos Group στη σημερινή, τέταρτη ημέρα εργασιών του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.
Ο Mιχάλης Σάλλας, μίλησε για τα οικονομικά χαρακτηριστικά της σημερινής εποχής, με την έξοδο από την πανδημία και την είσοδο στην ενεργειακή κρίση να σηματοδοτούν πιέσεις στις τιμές, με συνέπεια την αύξησή τους, ωστόσο, όπως επισήμανε, το επόμενο χρονικό διάστημα θα είναι ακόμα πιο δύσκολο, καθώς τα αποθέματα τελειώνουν και τα καινούργια θα έρθουν με διαφορετικά, ακόμα πιο αυξημένα κόστη. Σε αυτό το σημείο επισήμαινε ότι ο κατάλληλος τρόπος παρέμβασης από την πλευρά της Πολιτείας είναι καταρχήν οι επιδοτήσεις στις επιχειρηματικές μονάδες που έχουν την πρώτη παραγωγή κόστους, έτσι ώστε να μην μετακυλίουν τις αυξήσεις στον καταναλωτή και να το συγκρατούν.
Πληθωρισμός περίπου 8% φέτος στην Ελλάδα
Σε σχέση με τον πληθωρισμό σημείωσε ότι όλα τα χαρακτηριστικά αυτή την περίοδο δείχνουν ότι η Ευρώπη μπαίνει σε μια περίοδο στασιμοπληθωρισμού, με μείωση του ΑΕΠ και αύξηση των τιμών, ενώ η πρόβλεψή του για τη χώρα μας είναι ότι θα κινηθεί σε ποσοστό 8% και άνω φέτος.
Οσον αφορά την πρωτοβουλία ρύθμισης της κατάστασης, υπογράμμισε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει στη διάθεσή της τα σχετικά εργαλεία και οφείλει να συνειδητοποιήσει ότι θα πρέπει να λάβει ειδικά μέτρα βοήθειας σε χώρες με ευαισθησία στις εισαγωγές, εμπόδιο, όμως, σε αυτό, μπορεί να σταθεί η γραφειοκρατία.
Την ίδια στιγμή και εν όψει των προσεχών εκλογών, ο κ. Σάλλας δήλωσε φανατικός οπαδών των αυτοδύναμων κυβερνήσεων, καθώς σε κυβερνήσεις συνεργασίας είναι δύσκολη η συνεννόηση και τελείως διαφορετική η προσέγγιση στα διαφορετικά ζητήματα που ανακύπτουν με αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην επίλυσή τους. Ιδιαίτερα στάθηκε, επίσης, ο πρόεδρος του Lyctos Group στο ρόλο των ελληνικών τραπεζών στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, ειδικά της μεσαίας, τονίζοντας ότι μπορούν να έχουν θετική επίδραση σε αυτή, μέσω της χρηματοδότησης όχι μόνο σε μεγάλες εταιρείες με δισεκατομμύρια τζίρου, αλλά και σε πιο μικρού βεληνεκούς επιχειρήσεις, με εξαγωγικές δυνατότητες, ειδικά στην περιφέρεια. «Οι ελληνικές τράπεζες θα πρέπει να μπουν στη λογική της εμπορικής τραπεζικής.
Το μεγάλο έλλειμμα της Ελλάδας είναι ότι οι τράπεζες έχουν στερηθεί τις γνώσεις της εμπορικής τραπεζικής» σημείωσε. Καταλήγοντας, δήλωσε αισιόδοξος για το επόμενο χρονικό διάστημα στην ελληνική οικονομία, συμπληρώνοντας ότι θα πρέπει η επιχειρηματική κοινότητα να ασκεί πιέσεις για την ικανοποίηση των αιτημάτων της
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζες: Γιατί φορτώνουν με επιπλέον έξοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες - Η στρατηγική και ο στόχος για τα μερίσματα
![Miele Hellas: «Bonus» από τους Γερμανούς στην ελληνική εταιρεία – Το στοίχημα των 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/miele-1-600x400.jpg)
Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ