
Τεκτονικές αλλαγές πραγματοποιούνται στην παραγωγή και κατανάλωση περιεχομένου από την ψηφιοποίηση, από καινοτόμες πλατφόρμες και την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Πρόκειται για έναν μετασχηματισμό στην παραγωγή οπτικοακουστικού περιεχομένου που τρέχει με υψηλές ταχύτητες και εμπλέκει πολλές τεχνολογίες. Η Ευρώπη προσαρμόζει το νομοθετικό πλαίσιο στη νέα πραγματικότητα, ενώ για την Ελλάδα εμφανίζονται ευκαιρίες για παραγωγές που θα είναι διαθέσιμες τοπικά και διεθνώς από παραδοσιακά κανάλια, όπως κινηματογράφοι και τηλεόραση, αλλά και από τις πλατφόρμες.
Το μέλλον του κλάδου παραγωγής οπτικοακουστικού περιεχομένου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς, 6-9 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Νικόλαος Γιατρομανωλάκης, τόνισε την ανάγκη για μια νέα ατζέντα που θα συνδυάζει κίνητρα, ανάπτυξη δεξιοτήτων, απλοποίηση διαδικασιών και εκσυγχρονισμός του πλαισίου για ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται η ελληνική κυβέρνηση, σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία, Έλληνες και διεθνείς παραγωγούς, με στόχο τόσο την ανάπτυξη ελληνικού περιεχομένου όσο και την προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα. Αυτό θα πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μη λειτουργήσει εις βάρος των κινηματογράφων, καθώς μετασχηματισμός σήμερα έχει επιφέρει αλλαγές και στη διανομή του περιεχομένου.
Από την πλευρά του, ο κ. Λεωνίδας Χριστόπουλος, γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης επεσήμανε ότι προωθούνται σημαντικές αλλαγές στο θέμα των κινήτρων και την απλοποίηση των διαδικασιών, όπως στις άδειες για μια κινηματογραφική παραγωγή ή για τις χρηματοδοτήσεις. Ήδη υπάρχουν αποτελέσματα, καθώς αυξάνονται οι παραγωγές, οι οποίες μάλιστα γνωρίζουν επιτυχία στο διεθνές κοινό. Αυτή τη στιγμή τρέχουν 185 project ανω των 100 εκατ. ευρώ. Επίσης, η Ελλάδα έχει ήδη αυξήσει το ποσοστό επιστροφών (cashback) στο 40% από 35%, ενώ υπάρχουν 65 εκατ. ευρώ τα οποία μπορούν να ενισχύσουν τις παραγωγές μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων.
Στο πάνελ ήταν παρών ο κ. Alex Long, Regional Director, Public Policy του Netflix International, ο οποίος επιβεβαίωσε το αυξανόμενο ενδιαφέρον της πλατφόρμας για την ελληνική αγορά. Το Netflix βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με παραγωγούς αλλά και φορείς. Όπως ανέφερε η επένδυση σε τοπικές παραγωγές αποτελεί στρατηγική του Netflix. Πρόκειται για μια απόφαση που έχει επιβεβαιώσει το Netflix, καθώς στις πιο δημοφιλείς σειρές βρίσκονται παραγωγές από Δανία, Γερμανία, Ισπανία κά χώρες. Μάλιστα, το 90% του περιεχομένου αποτελείται από τοπικές παραγωγές και μόνο το 10% από διεθνείς. Επιπλέον, από έρευνα του Netflix προέκυψε ότι όσοι παρακολουθούν σειρές από άλλες χώρες θέλουν να τις επισκεφθούν ή να μάθουν τη γλώσσα. Ωστόσο, η παραγωγή είναι μια ακριβή και χρονοβόρα υπόθεση, οπότε απαιτείται μελέτη της κάθε αγοράς πριν ενταχθεί στην πλατφόρμα.
Το TikTok ήταν επίσης παρών, με τον Head of Government Relations and Public Policy για τη ΝΑ Ευρώπη, κ. Giacomo Lev Mannheimer, να αποκαλύπτει ότι πρόσφατα ελήφθη η απόφαση για αύξηση της διάρκειας των βίντεο σε 10 λεπτά. Έτσι, δίνεται η ευκαιρία στους χρήστες, που αυτοί είναι οι παραγωγοί, να δημιουργούν ταινίες μικρού μήκους. Αποκάλυψε, επίσης, ότι το TikTok αποτελεί πλέον επισήμως μέλος του Φεστιβάλ Καννών που σημαίνει ότι μπορεί μία παραγωγή να προταθεί για βραβείο. Εξάλλου, μουσικό κομμάτι που πρωτοεμφανίστηκε στο TikTok κέρδισε βραβείο Grammy. Επιπλέον, το νέο εργαλείο για το editing των βίντεο είναι τόσο εξελιγμένο που βοηθά περίπλοκες και ποιοτικές παραγωγές. Αυτή, άλλωστε, είναι η φιλοσοφία του TikTok, δηλαδή να εμπνέεται η δημιουργικότητα.
Ο κ. Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, παραγωγός και ιδρυτής της HERETIC, μίλησε για υποχρηματοδότηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και πρότεινε να περιληφθούν στις χρηματοδοτήσεις και οι τηλεοπτικές παραγωγές. Πέραν, όμως, της χρηματοδότησης απαιτείται η ενσωμάτωση της νέας ευρωπαϊκής οδηγίας στην εθνική νομοθεσία. Η νέα οδηγία περιλαμβάνει ένα σύνολο αλλαγών που ρυθμίζουν θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας, λαμβάνοντας υπόψη την παράλληλη διανομή σε παραδοσιακά κανάλια όπως και από πλατφόρμες. Επίσης, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για την απλοποίηση στις αξιολογήσεις και τις χρηματοδοτήσεις.


Latest News

Σχέδια της Chevron για data centers που θα τροφοδοτεί η ίδια με ενέργεια
Η Chevron προωθεί τα σχέδιά της για να εκμεταλλευθεί την μεγάλη ζήτηση ενέργειας για data centers, σύμφωνα με τις δηλώσεις στελέχους της

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει για τα καλά τα logistics - Ο ρόλος των ρομπότ
Η πολυεθνική εταιρεία logistics DHL χρησιμοποιεί τη ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη στις αποθήκες της

Foxconn: Μείωση κερδών για το δ’ τρίμηνο 2024 αλλά πρόβλεψη για αύξηση εσόδων το 2025
Η Foxconn υποστηρίζει ότι πλέον διαθέτει πιο ανθεκτικές αλυσίδες εφοδιασμού για να αντιμετωπίσει τον εμπορικό πόλεμο

Νέα προσπάθεια ανακάμψης της Intel με διορισμό νέου διευθύνοντα συμβούλου
Ο νέος CEO της Intel αναλαμβάνει μεγάλες ευθύνες αλλά έχει να αντιμετωπίσει και τις ανησυχίες των επενδυτών για την πορεία της εταιρείας

Η Αλβανία κατέβασε το διακόπτη στο TikTok
Σε εφαρμογή απο σήμερα στην Αλβανια περιορισμοί στη λειτουργια του TikTok - Η εφαρμογή δεν ειναι προσβάσιμη στο διαδικτυο

Αραβικά Εμιράτα: Πιέσεις στις ΗΠΑ για ευκολότερη πρόσβαση στην τεχνολογία μικροτσίπ
Ανώτατος αξιωματούχος από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα σχεδιάζει να επισκεφθεί την Ουάσινγκτον για να ζητήσει καλύητερη συμφωνία

Γιατί εκτινάχθηκαν κατά 390% οι μετοχές της Eutelsat την περασμένη εβδομάδα
Οι μετοχές της γαλλικής εταιρείας δορυφόρων Eutelsat εκτοξεύτηκαν σχεδόν κατά 390% την περασμένη εβδομάδα - Εικασίες ότι η Eutelsat θα μπορούσε να αντικαταστήσει την Starlink του Μασκ στην Ουκρανία

Πτώση στις πωλήσεις smartwatch για πρώτη φορά - Στα... τάρταρα η Apple
Οι αποστολές συσκευών Apple Watch μειώθηκαν κατά 19% το 2024, σύμφωνα με την Counterpoint - Αιτία είναι η έλλειψη νέων χαρακτηριστικών στις πιο πρόσφατες συσκευές της Apple

Visa: Ξοδεύουμε πολλά χρήματα για ψυχαγωγία gaming
Οι δημιουργοί gaming περιεχομένου τροφοδοτούν την ανάπτυξη, με 7 στους 10 gamers της Gen Z να αλληλεπιδρούν με gaming influencers τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα

Ανακάμπτει η αγορά των smartphone - Γιατί δεν φοβάται τους δασμούς Τραμπ
Η παγκόσμια αγορά smartphone θα έχει σαν οδηγό την ανάπτυξη του Android στην Κίνα και τις ΗΠΑ, εν μέσω δασμών 10% στα κινεζικά προϊόντα, σύμφωνα με την IDC