Μέχρι τέλος Φεβρουαρίου οι εργαζόμενοι στον τουριστικό κλάδο στην Τουρκία έτριβαν τα χέρια τους από τη χαρά. Οι προκρατήσεις από τη Γερμανία για τη σεζόν είχαν ξεπεράσει το 300%. Η χώρα βρίσκονταν στην κορυφή των προτιμήσεων και για λόγους που σχετίζονται με την συνεχή υποτίμηση της τουρκικής λίρας. Αλλά μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία υπάρχει σκεπτικισμός που γίνεται εμφανής σε τουριστικές περιοχές, όπως την Αττάλεια. Τα γκρουπ των τουριστών που έρχονται από τη Ρωσία, ακολουθούμενα από τη Γερμανία και την Ουκρανία, είναι λιγότερα. Η τουριστική περίοδος με απαρχή το Πάσχα δεν ξεκινά υπό ευνοϊκούς οιωνούς.
Ευέλικτοι όροι ακύρωσης
Η θερμοκρασία στην Αττάλεια είναι αυτήν την εποχή γύρω στους 23 βαθμούς. Δεν κάνει ζέστη για κολύμπι, αλλά δεν είναι και ο χιονιάς που ξέσπασε στη Γερμανία αιφνιδιαστικά τέλος Μαρτίου. Ο κόσμος κάθεται σε καφέ με κοντομάνικα και πίνει το παραδοσιακό τουρκικό τσάι. Στα τραπέζια δεν υπάρχει πια το αντισηπτικό, στα ξενοδοχεία είναι στρωμένος και πάλι ο μπουφές, επί πανδημίας ο σερβιτόρος έφερνε τα πιάτα στο τραπέζι. Ο Ντενίζ Ουγκούρ έχει την ταξιδιωτική εταιρεία Bentour και είναι από τους κορυφαίους τουριστικούς πράκτορες στην Τουρκία. Μετά από δύο χρόνια πανδημίας οι άνθρωποι θέλουν επιτέλους και πάλι να ταξιδέψουν.
Και για να τους παρακινήσει και πάλι να κάνουν προκράτηση, υιοθέτησε ένα ευέλικτο τρόπο με επιπλέον 29 ευρώ ανά κράτηση. Με αυτό οι πελάτες του μπορούν να ακυρώσουν πιο ευέλικτα. «Σε μια ασφάλεια ακύρωσης του ταξιδιού προβλέπονται πάντα λόγοι, όπως ασθένεια, την οποία πρέπει να επιβεβαιώσει γιατρός, δεν αρκεί η αναφορά μόνο του λόγου. Στην δική μας περίπτωση δεν χρειάζεται καθόλου λόγος». Θεωρητικά ο πελάτης μπορεί να κάνει κράτηση σε άλλο πρακτορείο, εάν βρει φτηνότερη τιμή, αλλά ο Ντενίζ Ουγκούρ το θεωρεί απίθανο.
«Περιμένουμε δύσκολες στιγμές»
«Οι τιμές των πτήσεων αυξάνονται λόγω της αύξησης των τιμών ενέργειας, αν και ο επίναυλος καυσίμου είναι ακόμη εντός των ορίων, γύρω στα 30 ευρώ το άτομο. Αλλά εξαρτάται από το πώς θα εξελιχθεί ο πόλεμος στην Ουκρανία. Σε ό,τι αφορά τις τιμές των ξενοδοχείων, τις διαπραγματευόμαστε παραδοσιακά πάντα σε ευρώ». Ο Μουσταφά Γιλμίζ είναι ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου τριών αστέρων Selenium, στην πόλη Σιντέ, 96 χιλιόμετρα ανατολικά της Αττάλειας. «Οι δικές μας τιμές έχουν μείνει οι περσινές, Αλλά οι προμηθευτές μας λόγω του πληθωρισμού θα τις ανεβάσουν, περιμένουμε πιο δύσκολες στιγμές».
Προς το παρόν οι συνεργάτες του μαζεύουν πορτοκάλια από τα δέντρα, οι ποσότητες φτάνουν για τη χαμηλή σεζόν. Αλλά για το τι θα γίνει την κύρια σεζόν, δεν τολμά να κάνει προγνωστικά. Για το Πάσχα υπολόγιζε κρατήσεις στο 70%, στην πραγματικότητα θα έρθουν οι μισοί. Οι Ρώσοι και οι Ουκρανοί ακύρωσαν, όπως και μερικοί Γερμανοί. Ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι θέμα και ανάμεσα στους τουρίστες που ήρθαν στην Αττάλεια για τις πασχαλινές τους διακοπές. Το κλίμα δεν αποπνέει αισιοδοξία, αλλά η ελπίδα για έναν προσοδοφόρο τουρισμό μετά το πλήγμα της πανδημίας πεθαίνει τελευταία.
Πηγή: Deutsche Welle/ Κάριν Ζεντς/ Επιμέλεια: Ειρήνη Αναστασοπούλου
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;