Με μερική ανάκαμψη από φέτος και ολική επαναφορά από το… 2023 ελπίζει η ελληνική κρουαζιέρα να καλύψει το κενό που δημιούργησε η πανδημία. Στελέχη του κλάδου επισημαίνουν ότι ο πόλεμος της Ουκρανίας δεν έχει επηρεάσει ακόμη τις κρατήσεις, αν και κάποιες κρουαζιέρες στη Μαύρη Θάλασσα σε περιοχές κοντά στην εμπόλεμη ζώνη έχουν ήδη ακυρωθεί, σημειώνοντας πως φαίνεται να διατηρείται το μομέντουμ παρά την αβεβαιότητα.
«Οι κρατήσεις μέχρι τώρα κινούνται ιδιαίτερα θετικά για όλον τον κλάδο» ανέφερε χθες ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και εκτελεστικός διευθυντής επιχειρήσεων της εταιρείας Celestyal Cruises, Γιώργος Κουμπενάς, και πρόσθεσε πως όσο θα αίρονται οι περιορισμοί τόσο θα βελτιώνεται και το κλίμα. Δίνοντας ένα στίγμα για την πορεία της αγοράς, ο εμπορικός διευθυντής της Celestyal Cruises, Leslie Peden, είπε πως οι κρατήσεις των επιβατών με βάση τα στοιχεία που έχει έως σήμερα η εταιρεία του θα φθάσουν το 2022 στο 64% του 2019 και ότι οι παραδοσιακές αγορές από ΗΠΑ, Μ. Βρετανία, Γερμανία και Γαλλία θα αντιπροσωπεύσουν το 50% των κρατήσεων.
Οπως και οι υπόλοιποι κλάδοι, έτσι και η κρουαζιέρα ταλαιπωρείται έντονα από την άνοδο των τιμών των καυσίμων, με αποτέλεσμα την αύξηση κατά 30% του κόστους λειτουργίας. Ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ έκανε ειδική αναφορά στην έλλειψη που παρατηρείται στα πληρώματα, αφού οι ουκρανοί ναυτικοί αντιπροσωπεύουν το 15% των πληρωμάτων της διεθνούς ναυτιλίας. Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στην ταυτότητα των επιβατών στις περυσινές κρουαζιέρες της Celestyal Cruises, λέγοντας ότι ενισχύθηκε σημαντικά η παρουσία των Ελλήνων, καθώς από το 10% που ήταν το 2019 έφθασε στο 27%. Η Celestyal Cruises διακίνησε πέρυσι 14.330 επιβάτες, που μεταφράζεται σε 71.000 επισκέψεις σε ελληνικά λιμάνια και 12.000 επιβάτες που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν (Ηome Port) στα ελληνικά λιμάνια του Πειραιά, του Λαυρίου και της Θεσσαλονίκης.
Οι πρωταθλητές
Το home porting είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις χώρες που εμπλέκονται στην κρουαζιέρα, διότι έχει πρόσθετα οικονομικά οφέλη λόγω της ανάγκης για διαμονή επιβατών πριν και μετά την κρουαζιέρα αλλά και της ανάγκης ανεφοδιασμού, συντήρησης και προμήθειας των πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος, το 2021 ο συνολικός αριθμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια ανήλθε σε 1.957 και ο αριθμός επιβατών σε 1.316.662. Η αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2020 ανέρχεται σε ποσοστό 732% και στους επιβάτες σε 1750%. Στον αριθμό κρουαζιερόπλοιων, στις πρώτες θέσεις βρίσκονται ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Σαντορίνη, το Κατάκολο και το Ηράκλειο. Στον αριθμό επιβατών προηγούνται η Κέρκυρα, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Ρόδος, το Κατάκολο, το Ηράκλειο και η Σαντορίνη.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons