Νέα ξενοδοχεία σε περιοχές όπως η Κρήτη, η Κως, η Ρόδος, η Κέρκυρα αλλά και η Μύκονος και Σαντορίνη, θα επιδιώξει να λειτουργήσει τα επόμενα χρόνια η Meliá Hotels International, η οποία έχει παρουσία στη χώρα μας με τέσσερα ξενοδοχεία. Παράλληλα επιδιώκει να επεκτείνει την παρουσία της και σε urban προορισμούς όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, όπως αποκαλύπτει στη συνέντευξη του στον OT ο κ. Alfredo Aznar Area Managing Director Δυτικής και Νότιας Ευρώπης (Γαλλία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πορτογαλία, Κροατία, Βουλγαρία, Ελλάδα, Αλβανία, Μαυροβούνιο και Μάλτα) της Meliá Hotels International.
Στην ίδια συνέντευξη ο κ. Aznar επισημαίνει ότι μέχρι στιγμής ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν έχει επηρεάσει σημαντικά την τουριστική αγορά αν και αναγνωρίζει ότι το κύμα ακρίβειας μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα ενώ αναφερόμενος στην Ελλάδα σημειώνει ότι οι προσδοκίες είναι πολύ θετικές. Έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας, οι Ευρωπαίοι ανυπομονούν να ταξιδέψουν ξανά και οι χώρες της Μεσογείου που έχουν αναδειχθεί ως «ασφαλείς προορισμοί», όπως η Ελλάδα ή η Ισπανία, έχουν μεγάλες δυνατότητες ανάκαμψης αυτή τη σεζόν, όπως τονίζει.
Κύριε Aznar, ποια είναι τα αναπτυξιακά σχέδια της Meliá Hotels International για την Μεσόγειο ευρύτερα και ιδιαίτερα για την Ελλάδα. Μπορείτε να αναφέρετε ένα ύψος επενδύσεων στην χώρα μας και πόσες νέες μονάδες είναι ο στόχος σας για τα επόμενα χρόνια;
Κατέχοντας ηγετική θέση στον κλάδο της φιλοξενίας, στόχος μας είναι να αναπτυχθούμε στους πιο ανταγωνιστικούς προορισμούς αναψυχής στον κόσμο, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και χώρες της Μεσογείου όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Κροατία, η Μάλτα, το Μαυροβούνιο, η Αλβανία και η Ελλάδα. Το μοντέλο ανάπτυξής μας βασίζεται σε τύπους χαμηλής έντασης περιουσιακών στοιχείων ή χαμηλής έντασης κεφαλαίου, όπως franchise, management ή υβριδικές φόρμες, που μας επιτρέπουν να αναπτυσσόμαστε ταχύτερα αλλά και να ενισχύουμε διαρκώς τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά μας, όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός, το χαρτοφυλάκιό μας με ισχυρά brands, το ισχυρό δίκτυο διανομή μας κ.ά. Με τα χρόνια, έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη πολλών ιδιοκτητών ξενοδοχείων, επενδυτών και μικρομεσαίων αλυσίδων ξενοδοχείων, χάρη στα δυνατά brands που διαθέτουμε, στο σύστημα διανομής μας, στην τεχνογνωσία και στο loyalty program μας.
Συνοψίζοντας, πιστεύω πως διαθέτουμε ένα ιδιαίτερα επιλεκτικό και ποιοτικό αναπτυξιακό μοντέλο μιλώντας πάντα με όρους προϊόντος, που εστιάζει στον τομέα της αναψυχής, παραμένοντας παράλληλα ευέλικτοι στους τρόπους συνεργασίας. Βασική μας προτεραιότητα είναι οι συνεργασίες management και franchise, είτε με μεμονωμένους ιδιοκτήτες είτε με με ξενοδοχειακές αλυσίδες, με τις οποίες φυσικά μοιραζόμαστε κοινό όραμα και αξίες.
Σε ποιες περιοχές της Ελλάδας σχεδιάζει να επεκταθεί τα επόμενα χρόνια η Meliá Hotels;
Για μεγάλο χρονικό διάστημα ο όμιλος Melia διερευνά ευκαιρίες ανάπτυξης σε προορισμούς όπως η Αθήνα, η Κρήτη, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος και η Κως, έχοντας προχωρήσει σε συζητήσεις με αρκετούς ιδιοκτήτες ξενοδοχείων. Από πέρυσι έχουμε επικεντρωθεί στη διερεύνηση ευκαιριών ανάπτυξης σε νησιά υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος όπως η Κρήτη, η Κως, η Ρόδος, η Κέρκυρα αλλά και η Μύκονος και Σαντορίνη. Παράλληλα επιδιώκουμε να επεκτείνουμε την παρουσία μας και σε urban προορισμούς όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.
Μπορείτε να περιγράψετε με λίγα λόγια την παρουσία της αλυσίδας στις χώρες της Μεσογείου και ποια είναι η θέση της Ελλάδας στην αναπτυξιακή στρατηγική σας στην περιοχή;
Η Μεσόγειος αποτελούσε παραδοσιακά περιοχή στρατηγικής σημασίας για εμάς. Η Melia “γεννήθηκε” στη Μαγιόρκα- έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Μεσογείου- και έκτοτε έχουμε εξελιχθεί σε έναν από τους ισχυρότερους ξενοδοχειακούς ομίλους όχι μόνο στη Μεσόγειο αλλά και στην Καραϊβική και τη Νότια Ασία, ιδιαίτερα δημοφιλή θέρετρα αναψυχής διεθνώς.
Στη Μεσόγειο, έχουμε ενεργή παρουσία στην Ισπανία, την Ιταλία, την Κροατία και την Ελλάδα, όπου διατηρούμε περισσότερα από 150 ξενοδοχεία, ενώ στοχεύουμε σε περαιτέρω ανάπτυξη. Επιπλέον, σύντομα θα επεκταθούμε σε νέες αγορές, όπως η Μάλτα (4 ξενοδοχεία πρόκειται να ανοίξουν το 2023), η Αλβανία (4 ξενοδοχεία) και το Μαυροβούνιο (ένα τουλάχιστον ξενοδοχείο θα ανοίξει εκεί την επόμενη χρονιά).
Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα διαθέτουμε 4 ξενοδοχεία, τα Melia Athens, στην πρωτεύουσα, Sol Cosmopolitan στη Ρόδο, και δύο ξενοδοχεία στην Κρήτη, που προστέθηκαν φέτος στο χαρτοφυλάκιο μας, τα Sol Marina Beach και Blue Sea Beach Affiliated by Meliá. Για τη Meliá, η Ελλάδα αποτελεί μια πολύ σημαντική αγορά, καθώς τα ελληνικά νησιά είναι κατεξοχήν προορισμοί διακοπών στη Μεσόγειο.
Πώς επηρέασε η πανδημία τις επιδόσεις της Meliá Hotels; Ποια είναι η εκτίμηση σας για το 2022, τι δείχνουν τα στοιχεία κρατήσεων στις μονάδες σας;
Η Meliá Hotels, όπως και ολόκληρος ο ξενοδοχειακός κλάδος, βίωσε σημαντικές απώλειες από τον Covid-19, καθώς η πανδημία επηρέασε ουσιαστικά το ταξίδι λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων και της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης. Ωστόσο, η υγιής οικονομική μας κατάσταση, η ήδη εκτεταμένη χρήση ψηφιοποιημένων υπηρεσιών από πλευράς μας και η εκτενής ανακαίνιση σε ξενοδοχεία μας τα τελευταία χρόνια υπήρξαν σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, που μας βοήθησαν να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις. Η Meliá Hotels International κατέχει ηγετική θέση στον τομέα του leisure hospitality,, καθώς το 60% των δωματίων των properties του χαρτοφυλακίου μας ανήκει στην κατηγορία των resorts. Ως εκ τούτου, επωφελούμαστε σημαντικά από τη γρήγορη ανάκαμψη των ξενοδοχείων αναψυχής.
Η αύξηση του αριθμού των εμβολιασμών σε συνδυασμό με την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών στις κύριες τουριστικές αγορές δημιουργούν αισιόδοξες εκτιμήσεις. Πιστεύουμε πως αν υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες για ασφαλή διεθνή ταξίδια χωρίς περιορισμούς, θα μπορούσαμε το 2022 φτάσουμε σε προ-πανδημικά επίπεδα. Ωστόσο, οι εξελίξεις στην Ουκρανία και ο αχαλίνωτος πληθωρισμός έφεραν για άλλη μια φορά αβεβαιότητα στον κλάδο.
Ειδικά για την ελληνική τουριστική αγορά ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας; Θα καταφέρει το 2022 να “πιάσει” τα επιτεύγματα του 2019;
Το 2019 δεν διαθέταμε resorts στην Ελλάδα, επομένως δεν μπορούμε να κάνουμε σύγκριση με το 2022. Σε γενικές γραμμές, όμως, οι προσδοκίες μας για αυτή την αγορά είναι πολύ θετικές. Έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας, οι Ευρωπαίοι ανυπομονούν να ταξιδέψουν ξανά και οι χώρες της Μεσογείου που έχουν αναδειχθεί ως «ασφαλείς προορισμοί», όπως η Ελλάδα ή η Ισπανία, έχουν μεγάλες δυνατότητες ανάκαμψης αυτή τη σεζόν.
Τα ελληνικά νησιά συνεχίζουν βρίσκονται υψηλά στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων και ο τουριστικός κλάδος έχει αποδειχθεί πολύ ανθεκτικός (παρά την πανδημία, η Ελλάδα κατέγραψε τον υψηλότερο αριθμό διανυκτερεύσεων το 2021, μόλις 19% κάτω από τα αντίστοιχα στοιχεία του 2019).
Ο πόλεμος στην Ουκρανία και το μεγάλο κύμα ακρίβειας που πλήττει την ευρωπαϊκή οικονομία θα επηρεάσει την τουριστική βιομηχανία τη φετινή σεζόν αλλά και τα επόμενα χρόνια;
Αυτή τη στιγμή, δεν μπορούμε να πούμε ότι η κρίση στην Ουκρανία έχει σημαντικό αντίκτυπο στον τουρισμό δεδομένου ότι, σήμερα, ο αριθμός των κρατήσεων που έχουμε σε παγκόσμιο επίπεδο διαγράφει ανοδική πορεία και είναι πάνω από τα αντίστοιχα στοιχεία του 2019. Όπως ανέφερα και νωρίτερα, βρισκόμαστε σε μια κατάσταση μεγάλης αβεβαιότητας, όχι μόνο λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων, αλλά και λόγω της αύξησης του κόστους πρώτων υλών και ενέργειας. Η κατανομή του οικογενειακού εισοδήματος αλλάζει αισθητά, κάτι που ίσως θα μπορούσε να μειώσει την τουριστική ζήτηση. Τους επόμενους μήνες, και ανάλογα με το πώς θα εξελιχθεί αυτή η κρίση, θα έχουμε την δυνατότητα κάνουμε ασφαλέστερες προβλέψεις για το σύνολο του έτους.
Γενικότερα ποιες είναι οι νέες τάσεις που διαβλέπετε να αναπτύσσονται στην τουριστική βιομηχανία;
Σε γενικές γραμμές, θα μπορούσαμε να συνοψίσουμε τις νέες τάσεις ως εξής: μεγαλύτερη ζήτηση για ευελιξία στα ταξίδια (σε στενή συνάφεια με αυτό, παρατηρούμε έκρηξη στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής), αναζήτησή της ασφάλειας, αυξημένο ενδιαφέρον για κοντινότερους προορισμούς, προτίμηση για προϊόντα/εμπειρίες πολυτελείας, μεγαλύτερη ευαισθησία για πιο βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον τουρισμό και αύξηση της χρήσης της τεχνολογίας.
Latest News
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
Χρηστίδης (Volkswagen) στον ΟΤ: Οι κρίσιμες συνομιλίες, οι κόκκινες γραμμές και το μέλλον της βιομηχανίας
Tι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο εκπροσώπος των εργαζομένων της Volkswagen στο IG Metall για την κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
«Ο χρυσός είναι στο DNA του Έλληνα» - Οι προκλήσεις του κλάδου, ο φόρος πολυτελείας και η «πληγή» του Airbnb
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Αργυροχρυσοχόων Αθηνών, Γ. Σπυρομήλιος μιλά στον ΟΤ για την αγορά στην Ελλάδα εν μέσω του ράλι των τιμών
Ένας... Athlos για τα πυρηνικά στην Ελλάδα: Η startup που θέλει να αλλάξει τα δεδομένα
Η Athlos είναι μια πρωτοβουλία για την πυρηνική ενέργεια που αναπτύχθηκε φέτος - Τι λένε στον ΟΤ οι ιδρυτές
Τζόζεφ Στίγκλιτς: «Η Ελλάδα ανέκαμψε, αλλά όχι η ευημερία του λαού»
Ο αμερικανός οικονομολόγος Τζόζεφ Στίγκλιτς μίλησε για τις παγκόσμιες προκλήσεις, τον ψυχρό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και τις αμερικανικές εκλογές