Στα υψηλότερα επίπεδα από τις πρώτες ημέρες της διακυβέρνησης Ρέιγκαν εκτινάχθηκε ο δείκτης τιμών καταναλωτή στις ΗΠΑ τον Μάρτιο, και διαμορφώθηκε στο 8,5% ελαφρώς πάνω από τη εκτίμηση των αναλυτών για ποσοστό 8,4%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν την Τρίτη, ο ΔΤΚ εξαιρουμένων των τροφίμων και της ενέργειας, αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά 6,5%, σύμφωνα με τις προσδοκίες.
Πρόκειται για τα υψηλότερα ποσοστά από τον Δεκέμβριο του 1981.
Παρά τις αυξήσεις, οι αγορές αντέδρασαν θετικά στην έκθεση. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης στο χρηματιστήριο αυξήθηκαν και οι αποδόσεις των κρατικών ομολόγων μειώθηκαν.
«Τα καλά νέα στην έκθεση του Μαρτίου ήταν ότι οι βασικές πιέσεις στις τιμές φαίνεται τελικά να μετριάζονται», έγραψε ο Άντριου Χάντερ, ανώτερος οικονομολόγος των ΗΠΑ στην Capital Economics. Ο Χάντερ είπε ότι πιστεύει ότι η αύξηση του Μαρτίου θα σηματοδοτήσει «την κορύφωση» του πληθωρισμού καθώς οι συγκρίσεις σε ετήσια βάση οδηγούν τους αριθμούς χαμηλότερα και οι τιμές της ενέργειας υποχωρούν.
Ωστόσο, λόγω της έκρηξης του πληθωρισμού, τα πραγματικά κέρδη, παρά την αύξηση κατά 5,6% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, εξακολουθούσαν να μην συμβαδίζουν με το κόστος ζωής. Οι πραγματικές μέσες ωριαίες αποδοχές κατέγραψαν μια εποχικά προσαρμοσμένη μείωση 0,8% για τον μήνα, σύμφωνα με ξεχωριστή έκθεση του Γραφείου Στατιστικής Εργασίας.
Η αδυναμία των μισθών να συμβαδίσουν με το κόστος θα μπορούσε να αυξήσει τις πληθωριστικές πιέσεις.
«Συνολικά, αυτή η έκθεση είναι ενθαρρυντική, στο περιθώριο, αν και είναι πολύ νωρίς για να είμαστε σίγουροι ότι οι επόμενες βασικές καταγραφές θα είναι τόσο χαμηλές. Πολλά εξαρτώνται από την πορεία των τιμών των μεταχειρισμένων οχημάτων, η οποία είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί με σιγουριά», έγραψε ο Ian Shepherdson, επικεφαλής οικονομολόγος της Pantheon Macroeconomics. «Είμαστε σίγουροι ότι θα πέσουν, αλλά η ταχύτητα της πτώσης είναι αυτή που έχει σημασία».
Οι αυξήσεις των τιμών προήλθαν από πολλούς από «τους συνήθεις ένοχους».
Τα τρόφιμα αυξήθηκαν 1% για τον μήνα και 8,8% κατά τη διάρκεια του έτους, καθώς οι τιμές για αγαθά όπως το ρύζι, ο κιμάς, τα εσπεριδοειδή και τα φρέσκα λαχανικά σημείωσαν κέρδη άνω του 2% τον Μάρτιο. Οι τιμές της ενέργειας αυξήθηκαν κατά 11% και 32% αντίστοιχα.
Ένας τομέας που υπήρξε βασικός μοχλός στην έκρηξη του πληθωρισμού υποχώρησε τον Μάρτιο. Οι τιμές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και φορτηγών μειώθηκαν κατά 3,8% για τον μήνα, αν και εξακολουθούν να είναι αυξημένες κατά 35,3% σε ετήσια βάση. Επίσης, οι τιμές των βασικών εμπορευμάτων εξαιρουμένων των τροφίμων και της ενέργειας μειώθηκαν κατά 0,4%.
Αυτές οι μειώσεις, ωστόσο, αντισταθμίστηκαν από τα κέρδη στον τομέα της ένδυσης, των υπηρεσιών εξαιρουμένης της ενέργειας και της ιατρικής περίθαλψης, καθεμία από τις οποίες αυξήθηκε κατά 0,6% για τον μήνα. Οι υπηρεσίες μεταφορών αυξήθηκαν επίσης κατά 2%, ανεβάζοντας το κέρδος 12 μηνών στο 7,7%.
Σε ένδειξη οικονομικής ανάκαμψης από έναν κλάδο που επλήγη σκληρά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι ναύλοι των αεροπορικών εταιρειών εκτινάχθηκαν κατά 10,7% τον μήνα και αυξήθηκαν κατά 23,6% από πέρυσι.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;