Nέα δεδομένα για την παγκόσμια ναυτιλία διαμορφώνει η απόφαση της Διώρυγας του Παναμά, του δεύτερου σε μέγεθος τεχνικού διαύλου της παγκόσμιας ναυτιλίας να υιοθετήσει νέα τιμολογιακή πολιτική. Εκπρόσωπος της Διώρυγας μιλώντας στα «ΝΕΑ» εξηγεί πως η Διώρυγα του Παναμά επανεξετάζει περιοδικά τα διόδια για να συμμορφωθεί με τις διατάξεις του Οργανικού Νόμου, επισημαίνοντας πως δεν πρόκειται για μια νέα τιμολογιακή πολιτική, αλλά για μια νέα δομή που προτείνεται στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω μιας διαδικασίας δημόσιας διαβούλευσης και ακρόασης. Η νέα δομή έχει ως στόχο να προσφέρει πρακτικότητα, προβλεψιμότητα και να αντικατοπτρίζει την αξία της διαδρομής. Η πρότασή μας, αναφέρει το Γραφείο, επικεντρώνεται στις ακόλουθες βασικές αλλαγές που αποσκοπούν στην επίτευξη αυτών των τριών κύριων στόχων:
Περισσότερη πρακτικότητα:
Μειώνοντας τον αριθμό δασμολογίων για τα σκάφη μεγάλου βυθίσματος από 430 σε 60, ελαχιστοποιώντας την πολυπλοκότητα και διευκολύνοντας τις συναλλαγές με την κατάργηση των ζωνών διοδίων και την καθιέρωση τιμολογίων με βάση τις χρησιμοποιούμενες ανισοϋψείς δεξαμενές και τον τύπο και το μέγεθος του σκάφους.
Περισσότερη προβλεψιμότητα:
Η προτεινόμενη δομή των διοδίων θα δώσει ορατότητα ως προς τα επίπεδα των διοδίων για τα επόμενα τρία χρόνια.
Να αντικατοπτρίζει την αξία της διαδρομής: Η δομή των διοδίων έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αντικατοπτρίζει την οικονομική αξία που παρέχει η πλωτή οδός σε κάθε έναν από τους διαφορετικούς τύπους πελατών της.
Οι προτεινόμενες αλλαγές αναγνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο η Διώρυγα του Παναμά δημιουργεί, δεσμεύει και παράγει αξία στο νέο παγκόσμιο εμπορικό τοπίο, τονίζει το Γραφείο Επικοινωνίας και Εταιρικής Εικόνας της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά.
Οπως επισημαίνει ο αναλυτής Γιάννης Παργαντάς του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal μετά από μια δημόσια διαβούλευση η οποία λήγει στις 17 Μαΐου, η εφαρμογή των αλλαγών θα ξεκινήσει από το 2023 ως το 2025 και θα περιλαμβάνουν σταθερά διόδια για όλα τα είδη πλοίων (μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αεριού, containerships) ανάλογα με τη δεξαμενή που θα χρησιμοποιούν, το μέγεθος και το είδος του πλοίου, αλλά και τη χωρητικότητά του. Ενδεικτικά ένα δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει 450.000 βαρέλια αργού διαμέσου του original lock, θα χρειαστεί να πληρώσει επιπλέον 0,20 δολ. ανά βαρέλι.
Σε ένα άλλο παράδειγμα, ένα LNG carrier φορτωμένο με 160.000 κυβικά μέτρα αέριο που θα χρησιμοποιήσει το neopanamax lock, θα χρειαστεί να πληρώσει περίπου 516.000 δολ. από 442.600 δολ. σήμερα, το οποίο αντιστοιχεί σε 3,23 δολ. ανά κυβικό μέτρο. Ωστόσο, ένα μεγαλύτερο LNG Carrier π.χ. 170.000 κυβικών μέτρων θα πληρώσει 3,07 δολ. ανά κυβικό μέτρο. Συνεπώς η νέα αυτή αλλαγή αποτελεί μία παρότρυνση στην ενοποίηση φορτίων σε μεγαλύτερα πλοία. Υπολογίζεται ότι ο κλάδος των containerships θα είναι αυτός που θα επηρεαστεί περισσότερο με μία αύξηση 8% κατά μέσο όρο.
Latest News
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής