
Τα μέτρα κατά της πανδημίας η οποία «σηκώνει και πάλι κεφάλι» στην Κίνα και ο πληθωρισμός είναι οι απειλές για το θαλάσσιο εμπόριο, σύμφωνα με τις αναλύσεις δυο ναυλομεσιτικών οίκων (Allied Shipbroking και Xclusiv).
Καθώς η Κίνα μάχεται για να περιορίσει και να ελέγξει ένα νέο ξέσπασμα του κορωνοϊού αναμένεται αναταραχή στις αλυσίδες εφοδιασμού για άλλη μια φορά και επιβράδυνση της ζήτησης και των εισαγωγών για πολυάριθμα βιομηχανικά προϊόντα, αναφέρει η Allied.
Για περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες τώρα η κεντρική κυβέρνηση της Κίνας προσπαθεί να θέσει υπό έλεγχο ένα ξέσπασμα της παραλλαγής Όμικρον με περιορισμένη επιτυχία. Διατηρώντας την πολιτική «μηδέν Covid», τελικά αποφάσισε να «κλείσει» πλήρως τη Σαγκάη παρά τον μικρό αριθμό των κρουσμάτων.
Έτσι η επιβράδυνση στην εφοδιαστική αλυσίδα ήταν εμφανής την περασμένη εβδομάδα και στις ναυτιλιακές αγορές, οι οποίες επηρεάζονται ακόμη από τον πληθωρισμό και την ενεργειακή κρίση.
Κίνδυνος
Σε ένα άλλο σημείωμα του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv αναφέρει μεταξύ άλλων ότι αποτέλεσμα της ενεργειακής κρίσης και της νομισματικής πολιτικής της εποχής του Covid των κεντρικών τραπεζών, είναι η παγκόσμια οικονομία να αντιμετωπίζει έναν μεγάλο κίνδυνο στο δρόμο προς έναν μετα-covid κόσμο, τον παγκόσμιο πληθωρισμό.
Από τη Σιγκαπούρη στον Καναδά και από την ΕΕ στη Βραζιλία, ο πληθωρισμός έχει κινηθεί σε επίπεδα ρεκόρ από την αυγή του 2022.
Οι πληθωριστικές πιέσεις στα εμπορεύματα και τα τελικά προϊόντα μαζί με την ενεργειακή κρίση μπορεί να αποδειχθούν σοβαρό εμπόδιο στην παγκόσμια ανάπτυξη.
Κάτι που είναι πολύ σημαντικό για τη ναυτιλιακή βιομηχανία καθώς η παγκόσμια ανάπτυξη σχετίζεται άμεσα με το θαλάσσιο εμπόριο και κατά συνέπεια τους ναύλους και τις τιμές αγοραπωλησιών πλοίων, όπως δείχνουν και τα γραφήματα που επισυνάπτει η Xclusiv.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες