
Nέα δεδομένα για την παγκόσμια ναυτιλία διαμορφώνει η απόφαση της Διώρυγας του Παναμά, του δεύτερου σε μέγεθος τεχνικού διαύλου της παγκόσμιας ναυτιλίας να υιοθετήσει νέα τιμολογιακή πολιτική. Εκπρόσωπος της Διώρυγας μιλώντας στα «ΝΕΑ» εξηγεί πως η Διώρυγα του Παναμά επανεξετάζει περιοδικά τα διόδια για να συμμορφωθεί με τις διατάξεις του Οργανικού Νόμου, επισημαίνοντας πως δεν πρόκειται για μια νέα τιμολογιακή πολιτική, αλλά για μια νέα δομή που προτείνεται στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω μιας διαδικασίας δημόσιας διαβούλευσης και ακρόασης. Η νέα δομή έχει ως στόχο να προσφέρει πρακτικότητα, προβλεψιμότητα και να αντικατοπτρίζει την αξία της διαδρομής. Η πρότασή μας, αναφέρει το Γραφείο, επικεντρώνεται στις ακόλουθες βασικές αλλαγές που αποσκοπούν στην επίτευξη αυτών των τριών κύριων στόχων:
Περισσότερη πρακτικότητα:
Μειώνοντας τον αριθμό δασμολογίων για τα σκάφη μεγάλου βυθίσματος από 430 σε 60, ελαχιστοποιώντας την πολυπλοκότητα και διευκολύνοντας τις συναλλαγές με την κατάργηση των ζωνών διοδίων και την καθιέρωση τιμολογίων με βάση τις χρησιμοποιούμενες ανισοϋψείς δεξαμενές και τον τύπο και το μέγεθος του σκάφους.
Περισσότερη προβλεψιμότητα:
Η προτεινόμενη δομή των διοδίων θα δώσει ορατότητα ως προς τα επίπεδα των διοδίων για τα επόμενα τρία χρόνια.
Να αντικατοπτρίζει την αξία της διαδρομής: Η δομή των διοδίων έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αντικατοπτρίζει την οικονομική αξία που παρέχει η πλωτή οδός σε κάθε έναν από τους διαφορετικούς τύπους πελατών της.
Οι προτεινόμενες αλλαγές αναγνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο η Διώρυγα του Παναμά δημιουργεί, δεσμεύει και παράγει αξία στο νέο παγκόσμιο εμπορικό τοπίο, τονίζει το Γραφείο Επικοινωνίας και Εταιρικής Εικόνας της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά.
Οπως επισημαίνει ο αναλυτής Γιάννης Παργαντάς του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal μετά από μια δημόσια διαβούλευση η οποία λήγει στις 17 Μαΐου, η εφαρμογή των αλλαγών θα ξεκινήσει από το 2023 ως το 2025 και θα περιλαμβάνουν σταθερά διόδια για όλα τα είδη πλοίων (μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αεριού, containerships) ανάλογα με τη δεξαμενή που θα χρησιμοποιούν, το μέγεθος και το είδος του πλοίου, αλλά και τη χωρητικότητά του. Ενδεικτικά ένα δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει 450.000 βαρέλια αργού διαμέσου του original lock, θα χρειαστεί να πληρώσει επιπλέον 0,20 δολ. ανά βαρέλι.
Σε ένα άλλο παράδειγμα, ένα LNG carrier φορτωμένο με 160.000 κυβικά μέτρα αέριο που θα χρησιμοποιήσει το neopanamax lock, θα χρειαστεί να πληρώσει περίπου 516.000 δολ. από 442.600 δολ. σήμερα, το οποίο αντιστοιχεί σε 3,23 δολ. ανά κυβικό μέτρο. Ωστόσο, ένα μεγαλύτερο LNG Carrier π.χ. 170.000 κυβικών μέτρων θα πληρώσει 3,07 δολ. ανά κυβικό μέτρο. Συνεπώς η νέα αυτή αλλαγή αποτελεί μία παρότρυνση στην ενοποίηση φορτίων σε μεγαλύτερα πλοία. Υπολογίζεται ότι ο κλάδος των containerships θα είναι αυτός που θα επηρεαστεί περισσότερο με μία αύξηση 8% κατά μέσο όρο.


Latest News

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο