Παρά την πανδημία και την πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία, το συναίσθημα των ευρωπαίων για ταξίδια, κορυφώνεται, με το 77% των ερωτώμενων σε σχετική έρευνα να έχει ταξιδιωτικά σχέδια μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2022, με το ταξιδιωτικό συναίσθημα να είναι ανθεκτικό παρά τη συνεχιζόμενη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας και το αυξανόμενο κόστος ζωής.
Πάνω από τους μισούς (56%) των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν ένα ταξίδι σκοπεύουν να επισκεφθούν μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, ενώ το 38% των Ευρωπαίων που είναι έτοιμοι για ταξίδια σχεδιάζει να κάνει μιας διανυκτέρευση μεταξύ Ιουνίου-Ιουλίου και ένα άλλο 32% στοχεύει την περίοδο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου
Η έρευνα
Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την τελευταία έρευνα «Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel – Wave 11» που πραγματοποίησε η Mindhaus εταιρεία τουριστικού marketing του Ομίλου V+O για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC).
Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, ένα αυξανόμενο ποσοστό Ευρωπαίων (77%) επιθυμεί να ταξιδέψει μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2022 ενώ πάνω από τους μισούς (56%) από αυτούς σχεδιάζουν να επισκεφθούν άλλη ευρωπαϊκή χώρα και το 31% επιλέγει ταξίδια εσωτερικού. Σε όλες τις αγορές που εξετάσθηκαν, οι ερωτηθέντες από την Ιταλία, την Ισπανία, την Πολωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία επιδεικνύουν την ισχυρότερη αισιοδοξία για ένα ταξίδι (>80%). Οι ταξιδιωτικές προθέσεις αυξάνονται με την ηλικία, από 69% στη Gen Z (18-24 ετών) σε 83% στους baby boomers (άνω των 54 ετών).
Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ότι τα ταξιδιωτικά σχέδια των Ευρωπαίων ακολουθούν ένα εποχιακό μοτίβο με τις διακοπές με «ήλιο και παραλία» (22%) να είναι η προτιμώμενη επιλογή για τους επόμενους μήνες. Σταθερό παραμένει επίσης το ενδιαφέρον για διακοπές στην πόλη (15%) και διακοπές δίπλα στο νερό ή την ακτή (15%). Σύμφωνα με αυτές τις προτιμήσεις διακοπών, η δημοτικότητα των μεσογειακών προορισμών αυξάνεται: η Ισπανία είναι ο πιο ευνοημένος προορισμός μεταξύ των Ευρωπαίων που ταξιδεύουν στο εξωτερικό μεταξύ Απριλίου-Σεπτεμβρίου 2022, ακολουθούμενη από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ελλάδα και την Πορτογαλία.
Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι με ταξιδιωτικά σχέδια σκοπεύουν να κάνουν διακοπές 4-6 διανυκτερεύσεων (33%) ή 7-9 διανυκτερεύσεων (27%). Μόνο το 25% θα επιλέξει ταξίδια 10 διανυκτερεύσεων και άνω, κυρίως οικογένειες. Από την άλλη, τα ζευγάρια προτιμούν έντονα τα μικρο-ταξίδια (έως 3 διανυκτερεύσεις).
Πόλεμος και πληθωρισμός
Το ταξιδιωτικό συναίσθημα είναι ανθεκτικό παρά τη συνεχιζόμενη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας και το αυξανόμενο κόστος ζωής, εκτιμά η έρευνα με τους Πολωνούς, που γειτονεύουν με την Ουκρανία, να διατηρούν ένα σταθερό ταξιδιωτικό αίσθημα πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η προγραμματισμένη διάρκεια παραμονής και ο προϋπολογισμός τους παραμένουν συνεπείς με τα δεδομένα που συλλέχθηκαν την ίδια περίοδο πέρυσι. Επιπλέον, το ενδιαφέρον για προορισμούς της Ανατολικής Ευρώπης παραμένει αμετάβλητο, αντανακλώντας τον περιορισμένο αντίκτυπο της συνεχιζόμενης σύγκρουσης στα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια μέχρι σήμερα.
Ένα αυξανόμενο ποσοστό Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει να δαπανήσει 500-1.500 ευρώ (τώρα 51%, +8% σε σύγκριση με την προηγούμενη έρευνα) με αντίστοιχη πτώση σε υψηλότερους προϋπολογισμούς (-8% για περισσότερα από 2.000 ευρώ), πιθανώς λόγω της αυξανόμενης ανησυχίας για τον πληθωρισμό. Ταυτόχρονα, παρόλο που υπάρχει μεγαλύτερη βεβαιότητα ως προς το πότε και πού θα είναι το επόμενο ταξίδι, μόνο το 25% των Ευρωπαίων που είναι έτοιμοι για ταξίδια έχουν κάνει πλήρη κράτηση, γεγονός που υποδηλώνει αποφυγή της οικονομικής δέσμευσης. Τέλος οι ανησυχίες για τον COVID-19 μειώνονται, ωστόσο οι συνεπείς υγειονομικές προφυλάξεις για τα ταξίδια παραμένουν απαραίτητες
Latest News
Ισχυρή ζήτηση για Ελλάδα δείχνει η τουριστική έκθεση WTM από το Λονδίνο
Ο τουρισμός κερδίζει το στοίχημα στην Ελλάδα, τονίζει ο πρόεδρος της ΠΟΞ σχολιάζοντας τα μηνύματα από την έκθεση World Travel Market
Για πρώτη φορά χειμερινές κρουαζιέρες από τον Πειραιά φέρνει η MSC Cruises
Η κίνηση για τη χειμερινή κρουαζιέρα εντάσσεται και στην στρατηγική της εταιρείας για επιμήκυνση της παραδοσιακής περιόδου
Ολικό rebranding, δύο νέα ξενοδοχεία και στο βάθος Marriott για την Atlantica Hotels & Resorts
Ο όμιλος Atlantica Hotels & Resorts έχει 50 ξενοδοχεία σε Ελλάδα και Κύπρο - Συνεργάζεται με τον μεγαλύτερο tour operator την Tui
Διακανονισμός χρεών και επενδυτικό ενδιαφέρον για το Hydra Beach
Οι μέτοχοι του Hydra Beach διαβεβαιώνουν ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα διακανονιστούν τα χρέη προς τον πιστωτή
Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με τον Βρετανό ομόλογό της Sir Chris Bryant στο Λονδίνο
Η Κεφαλογιάννη έθεσε και το θέμα επιστροφής και επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα, που περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες του ομολόγου της
Αυξημένη κατά 10% η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» τον Οκτώβριο
Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν κατά 7,4% και 11,1% τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΔΑΑ
Ξενοδοχεία δύο ταχυτήτων δείχνουν έσοδα και πληρότητες
Έρευνα της GBR Consulting φανερώνει την ψαλίδα εσόδων και πληρότητας ανάμεσα στα ξενοδοχεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης και της περιφέρειας
Σε πτωτική πορεία για 5ο μήνα η πληρότητα στα ξενοδοχεία - Σημαντική αύξηση τιμών [γραφήματα]
Η πορεία στα ξενοδοχεία στην Αθήνα αναδεικνύει σημαντικές τάσεις και προκλήσεις - Πώς διαμορφώνεται η μέση τιμή δωματίου
Έσπασε τα κοντέρ το λιμάνι του Ηρακλείου: Πάνω από μισό εκατ. οι επιβάτες κρουαζιέρας
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου καταγράφει νέο ιστορικό ρεκόρ επισκεψιμότητας από την κρουαζιέρα για το 2024
Το ελληνικό νησί ανάμεσα στα 100 πιο όμορφα
Τι αποκαλύπτει ο ετήσιος κατάλογος που δημοσίευσε το Business Insider