Παρά την πανδημία και την πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία, το συναίσθημα των ευρωπαίων για ταξίδια, κορυφώνεται, με το 77% των ερωτώμενων σε σχετική έρευνα να έχει ταξιδιωτικά σχέδια μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2022, με το ταξιδιωτικό συναίσθημα να είναι ανθεκτικό παρά τη συνεχιζόμενη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας και το αυξανόμενο κόστος ζωής.
Πάνω από τους μισούς (56%) των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν ένα ταξίδι σκοπεύουν να επισκεφθούν μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, ενώ το 38% των Ευρωπαίων που είναι έτοιμοι για ταξίδια σχεδιάζει να κάνει μιας διανυκτέρευση μεταξύ Ιουνίου-Ιουλίου και ένα άλλο 32% στοχεύει την περίοδο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου
Η έρευνα
Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την τελευταία έρευνα «Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel – Wave 11» που πραγματοποίησε η Mindhaus εταιρεία τουριστικού marketing του Ομίλου V+O για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC).
Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, ένα αυξανόμενο ποσοστό Ευρωπαίων (77%) επιθυμεί να ταξιδέψει μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2022 ενώ πάνω από τους μισούς (56%) από αυτούς σχεδιάζουν να επισκεφθούν άλλη ευρωπαϊκή χώρα και το 31% επιλέγει ταξίδια εσωτερικού. Σε όλες τις αγορές που εξετάσθηκαν, οι ερωτηθέντες από την Ιταλία, την Ισπανία, την Πολωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία επιδεικνύουν την ισχυρότερη αισιοδοξία για ένα ταξίδι (>80%). Οι ταξιδιωτικές προθέσεις αυξάνονται με την ηλικία, από 69% στη Gen Z (18-24 ετών) σε 83% στους baby boomers (άνω των 54 ετών).
Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ότι τα ταξιδιωτικά σχέδια των Ευρωπαίων ακολουθούν ένα εποχιακό μοτίβο με τις διακοπές με «ήλιο και παραλία» (22%) να είναι η προτιμώμενη επιλογή για τους επόμενους μήνες. Σταθερό παραμένει επίσης το ενδιαφέρον για διακοπές στην πόλη (15%) και διακοπές δίπλα στο νερό ή την ακτή (15%). Σύμφωνα με αυτές τις προτιμήσεις διακοπών, η δημοτικότητα των μεσογειακών προορισμών αυξάνεται: η Ισπανία είναι ο πιο ευνοημένος προορισμός μεταξύ των Ευρωπαίων που ταξιδεύουν στο εξωτερικό μεταξύ Απριλίου-Σεπτεμβρίου 2022, ακολουθούμενη από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ελλάδα και την Πορτογαλία.
Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι με ταξιδιωτικά σχέδια σκοπεύουν να κάνουν διακοπές 4-6 διανυκτερεύσεων (33%) ή 7-9 διανυκτερεύσεων (27%). Μόνο το 25% θα επιλέξει ταξίδια 10 διανυκτερεύσεων και άνω, κυρίως οικογένειες. Από την άλλη, τα ζευγάρια προτιμούν έντονα τα μικρο-ταξίδια (έως 3 διανυκτερεύσεις).
Πόλεμος και πληθωρισμός
Το ταξιδιωτικό συναίσθημα είναι ανθεκτικό παρά τη συνεχιζόμενη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας και το αυξανόμενο κόστος ζωής, εκτιμά η έρευνα με τους Πολωνούς, που γειτονεύουν με την Ουκρανία, να διατηρούν ένα σταθερό ταξιδιωτικό αίσθημα πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η προγραμματισμένη διάρκεια παραμονής και ο προϋπολογισμός τους παραμένουν συνεπείς με τα δεδομένα που συλλέχθηκαν την ίδια περίοδο πέρυσι. Επιπλέον, το ενδιαφέρον για προορισμούς της Ανατολικής Ευρώπης παραμένει αμετάβλητο, αντανακλώντας τον περιορισμένο αντίκτυπο της συνεχιζόμενης σύγκρουσης στα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια μέχρι σήμερα.
Ένα αυξανόμενο ποσοστό Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει να δαπανήσει 500-1.500 ευρώ (τώρα 51%, +8% σε σύγκριση με την προηγούμενη έρευνα) με αντίστοιχη πτώση σε υψηλότερους προϋπολογισμούς (-8% για περισσότερα από 2.000 ευρώ), πιθανώς λόγω της αυξανόμενης ανησυχίας για τον πληθωρισμό. Ταυτόχρονα, παρόλο που υπάρχει μεγαλύτερη βεβαιότητα ως προς το πότε και πού θα είναι το επόμενο ταξίδι, μόνο το 25% των Ευρωπαίων που είναι έτοιμοι για ταξίδια έχουν κάνει πλήρη κράτηση, γεγονός που υποδηλώνει αποφυγή της οικονομικής δέσμευσης. Τέλος οι ανησυχίες για τον COVID-19 μειώνονται, ωστόσο οι συνεπείς υγειονομικές προφυλάξεις για τα ταξίδια παραμένουν απαραίτητες
Latest News
Η Mirum αναζητά στρατηγικό επενδυτή για το project του Elounda Hills – Ξεκίνησαν οι επαφές
Η εταιρεία του Βιτάλι Μπορίσοφ άρχισε ήδη διερευνητικές επαφές με δυνητικούς επενδυτές για το Elounda Hills – Αισιοδοξία για την έκβαση της διαδικασίας
Οι σεισμοί δεν κλυδωνίζουν την κρουαζιέρα – Η Royal Caribbean International στέλνει πρώτη το μήνυμα
Οι εταιρείες στην κρουαζιέρα ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για το καλοκαίρι του 2025 – Επιλέγουν ως home port τον Πειραιά
Η Royal Caribbean κάνει home port τον Πειραιά - Τα δρομολόγια του 2025
Η βιομηχανία της κρουαζιέρας συνεχίζει να επιλέγει την Ελλάδα ως έναν από τους κορυφαίους προορισμούς στην Μεσόγειο, επισημαίνει η Royal Caribbean International
Νέα υψηλά για τα ξενοδοχεία της Αθήνας εν μέσω χειμερινής περιόδου
Οι υψηλές πληρότητες στα ξενοδοχεία της Αθήνας το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου οδηγούν σε άλλη πίστα τον τουρισμό της πρωτεύουσας
Τα «αλλάζει όλα» η Zeus του Σιγανού - Η αρχή από το Mirabello στην Κρήτη
Επανεκκίνηση για την Zeus International με αλλαγή στρατηγικής και ανανέωση της εικόνας των ξενοδοχείων που διαχειρίζεται
Πώς θα κινηθεί ο τουρισμός σε Ευρώπη και Ελλάδα - Τι δείχνει έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ
Ο εισερχόμενος τουρισμός και οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και στις αγορές απασχολεί το ΙΝΣΕΤΕ
Βίλες, 2 πεντάστερα και μαρίνα - Η μέγα επένδυση της οικογένειας Μπούμπουρα στη Λήμνο
Σε διαβούλευση η επένδυση Limnos Resort - Τι περιλαμβάνει - Ποια είναι η οικογένεια Μπούμπουρα
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
Το μήνυμα Κεφαλογιάννη για τη Σαντορίνη στη σύσκεψη με τουριστικούς φορείς
Στο επίκεντρο τα μέτρα για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος στη Σαντορίνη
Πόσα προσφέρουν τα ξενοδοχεία στα κρατικά ταμεία - Ανθεκτική η Σαντορίνη [γραφήματα]
Τι έδειξε έρευνα του ΙΤΕΠ για τα ξενοδοχεία και την συμβολή τους στην ελληνική οικονομία - Καμία ακύρωση στη Σαντορίνη παρά το σεισμικό φαινόμενο