Κορυφαίοι traders πετρελαίου σχεδιάζουν να μειώσουν τις αγορές αργού και καυσίμων από τις ελεγχόμενες από το κράτος εταιρείες πετρελαίου της Ρωσίας ήδη από τις 15 Μαΐου, για να προλάβουν κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Ρωσία, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται κατά αποκλειστικότητα το πρακτορείο Reuters.
Επισημαίνεται ότι η ΕΕ δεν έχει επιβάλει απαγόρευση στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου ως απάντηση στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, επειδή ορισμένες χώρες όπως η Γερμανία εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το ρωσικό πετρέλαιο και δεν διαθέτουν την υποδομή για να προωθήσουν άμεσα εναλλακτικές λύσεις.
Ωστόσο, σύμφωνα με τις πηγές, οι εμπορικές εταιρείες, τερματίζουν τις αγορές από τον ρωσικό ενεργειακό όμιλο Rosneft, καθώς επιδιώκουν να συμμορφωθούν με τη γλώσσα των υφιστάμενων κυρώσεων της ΕΕ που είχαν σκοπό να περιορίσουν την πρόσβαση της Ρωσίας στο διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Η διατύπωση των κυρώσεων της ΕΕ εξαιρεί τις αγορές πετρελαίου από τη Rosneft ή την Gazpromneft, οι οποίες αναφέρονται στη νομοθεσία, η οποία θεωρείται «απαραίτητη για τη διασφάλιση του κρίσιμου ενεργειακού εφοδιασμού» για την Ευρώπη.
Οι traders παλεύουν με αυτό που σημαίνει «απαραίτητο», ανέφεραν οι πηγές. Μπορεί να καλύπτει ένα διυλιστήριο πετρελαίου που λαμβάνει ρωσικό πετρέλαιο μέσω ενός δεσμευμένου αγωγού, αλλά μπορεί να μην καλύπτει την αγορά και πώληση ρωσικού πετρελαίου από μεσάζοντες. Περικόπτουν τις αγορές για να διασφαλίσουν ότι σε κάθε περίπτωση θα έχουν συμμορφωθεί με τις κυρώσεις έως τις 15 Μαΐου, όταν τεθούν σε ισχύ οι περιορισμοί της ΕΕ.
Η Trafigura, ένας σημαντικός trader πετρελαίου, δήλωσε στο Reuters ότι “θα συμμορφωθεί πλήρως με όλες τις ισχύουσες κυρώσεις. Αναμένουμε ότι οι όγκοι συναλλαγών μας θα μειωθούν περαιτέρω από τις 15 Μαΐου.”
Η Vitol, ένας άλλος μεγάλος αγοραστής, αρνήθηκε να σχολιάσει την προθεσμία της 15ης Μαΐου. Η Vitol είχε δηλώσει προηγουμένως ότι οι όγκοι συναλλαγών του ρωσικού πετρελαίου «θα μειωθούν σημαντικά το δεύτερο τρίμηνο, καθώς οι τρέχουσες συμβατικές υποχρεώσεις μειώνονται» και θα σταματήσει να διαπραγματεύεται ρωσικό πετρέλαιο μέχρι το τέλος του 2022.
Ο πόλεμος και οι κυρώσεις στη Ρωσία έχουν ήδη οδηγήσει ορισμένους αγοραστές ρωσικού αργού, όπως η Shell, να σταματήσουν να αγοράζουν πετρέλαιο.
Τα διυλιστήρια στην Ευρώπη γίνονται όλο και πιο απρόθυμα να επεξεργαστούν το ρωσικό αργό. Αυτό έχει ήδη διαταράξει τις ρωσικές εξαγωγές, αν και οι αγορές από την Ινδία και την Τουρκία έχουν αναπληρώσει μέρος της χαλάρωσης. Οι πωλήσεις στην Κίνα συνεχίζονται επίσης αμείωτες.
Οι όγκοι Rosneft και Gazpromneft αντιστοιχούσαν σε 29 εκατομμύρια βαρέλια, ή σχεδόν 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα (bpd) τον Απρίλιο, που είναι πάνω από το 40% των συνολικών εξαγωγών αργού πετρελαίου των Ουραλίων από τα δυτικά λιμάνια της Ρωσίας τον Απρίλιο, σύμφωνα με το σχέδιο φόρτωσης.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας δήλωσε την Τετάρτη ότι η ρωσική προσφορά πετρελαίου μπορεί να μειωθεί κατά 3 εκατομμύρια bpd από τον Μάιο.
Η Rosneft αρνήθηκε να σχολιάσει. Η Gazpromneft δεν απάντησε αμέσως στα αιτήματα του Reuters για σχολιασμό. Άλλοι Ρώσοι αγοραστές πετρελαίου, η Gunvor και η Glencore, αρνήθηκαν να σχολιάσουν τον αντίκτυπο της προθεσμίας.
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της