![Σούπερ μάρκετ: Η ακρίβεια μειώνει τους τζίρους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/super-market.jpg)
Πτωτικά, αλλά όχι δραματικά πτωτικά, θα κινηθεί εφέτος ο τζίρος των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών (Fast Moving Consumer Goods – FMCGs) στα σούπερ μάρκετ, με το ύψος των απωλειών να εξαρτώνται από την πίεση των πληθωριστικών πιέσεων.
Ήδη, όπως προκύπτει από την διεθνή έρευνα Shopper Trends 2022 της εταιρείας Nielsen ΙQ που παρουσιάστηκε χθες, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, μέχρι τις 27 Μαρτίου, η τάση των πωλήσεων των FMCGs ήταν αρνητική στο 1,4%.
Βέβαια, είναι ενδιαφέρον ότι οι χαμηλότερες πωλήσεις στις 12 πρώτες βδομάδες του 2022 σε σχέση με το 2021, είναι υψηλότερες πάνω από 10% έναντι του ίδιου διαστήματος το 2019. Ακόμα και σε σχέση με το 2020 – όταν το ξέσπασμα της covid 19 οδήγησε σε αγορές πανικού- οι τζίροι στο φετινό πρώτο τρίμηνο είναι αυξημένοι κατά 0,5%.
Με βάση τα δύο σενάρια που εξέτασε η Nielsen ΙQ για το σύνολο του 2022, η πτώση μπορεί να κυμαίνεται από 0,3% ως 2,6% στους ταχυκίνητους κωδικούς προϊόντων.
Στο πρώτο σενάριο (πτώση στο 0,3%), ο πληθωρισμός στο καλάθι των FMCGs εκτιμάται σε μόλις 1,5-1,6%. Ανά κατηγορία προϊόντων σε αυτό το σενάριο, η μόνη κατηγορία που θα εμφανίσει οριακή άνοδο 0,3% είναι τα τρόφιμα, ενώ τα προϊόντα φροντίδας και νοικοκυριού θα παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αρνητική τάση 1,8% και 3,1% αντίστοιχα.
Στο δεύτερο σενάριο (πτώση κατά 2,6%), ο πληθωρισμός προβλέπεται στο 3% και όλες τις κατηγορίες εκτιμάται ότι θα εμφανίζουν αρνητικό πρόσημο. Οι μεγαλύτερες πιέσεις θα σημειωθούν στα οικιακά είδη (-5,3%), ακολουθούν τα είδη υγιεινής (-4%) και τέλος τα τρόφιμα (-2%).
Κυνηγοί προσφορών
Η εστίαση στα βασικά χωρίς περιττές πολυτέλειες, η αναζήτηση προσφορών και προωθητικών ενεργειών μαζί με την χαλάρωση της πιστότητας σε συγκεκριμένες μάρκες προϊόντων συνιστούν βασικά εργαλεία του Έλληνα καταναλωτή για να αντιμετωπίσει την λαίλαπα της ακρίβειας.
Σύμφωνα με έρευνα σε καταναλωτές που διενήργησε η NielsenIQ τον Δεκέμβριο του 2021, το 60% έναντι 56% το 2020 και 51% το 2019 δήλωσαν ότι αγοράζουν μόνο τα αναγκαία.
Την ίδια ώρα το 43% των καταναλωτών, έναντι 35% το 2020, δηλώνει ότι επιλέγει από ποιο σούπερ μάρκετ θα ψωνίσει αναλόγως των προσφορών που κάνει.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Eurolife FFH:Απόδοση 3,70% στα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/Eurolife-FFH-600x250.jpg)
Eurolife FFH:Απόδοση 3,70% στα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου
Η Eurolife FFH προσφέρει ουσιαστικό όφελος στους ασφαλισμένους της
![Ελληνικές τράπεζες: η Mediobanca ανεβάζει τις τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες – Προτιμά Πειραιώς, Alpha Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
«Ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες από τη Mediobanka – Οι νέες τιμές στόχοι
Η τάση αύξησης των ελληνικών δανείων παραμένει ισχυρή και πολύ πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ, επισημαίνει μεταξύ άλλων η Mediobanca για τις ελληνικές τράπεζες
![Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/avax-600x401.jpg)
Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]
Οι εκτιμήσεις των αναλυτών της Euroxx για το διάστημα 2024-2028
![Τράπεζες: Γιατί φορτώνουν με επιπλέον έξοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_banking24a-600x352.png)
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες
![Miele Hellas: «Bonus» από τους Γερμανούς στην ελληνική εταιρεία – Το στοίχημα των 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/miele-1-600x400.jpg)
Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις