![ΟΛΘ: Εντός τετραμήνου υπογράφεται η σύμβαση για τον προβλήτα 6](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/olth.jpg)
Μέσα στο επόμενο τετράμηνο αναμένεται να υπογραφεί με τον ανάδοχο («MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA») η σύμβαση για το μεγάλο πρότζεκτ της επέκτασης του 6ου προβλήτα του λιμένος της Θεσσαλονίκης, βάζοντας στην αφετηρία τα έργα, προβλεπόμενης διάρκειας 32 μηνών, που μετά την ολοκλήρωσή τους το 2025 θα επιτρέψουν την υποδοχή και εξυπηρέτηση ακόμα μεγαλύτερων πλοίων στον Θερμαϊκό Κόλπο.
Παράλληλα, την 1η Μαΐου καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη από τη Σαγκάη οι δύο νέες γερανογέφυρες, συνολικής αξίας 15,7 εκατ. ευρώ και ανυψωτικής ικανότητας 50 και 65 τόνων αντίστοιχα, που θα δώσουν στο λιμάνι τη δυνατότητα να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs (New Panamax), και θα μειώσουν στο μισό τον χρόνο φόρτωσης και εκφόρτωσης εμπορευμάτων. Η συναρμολόγησή τους εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός δύο-τριών εβδομάδων από την παραλαβή τους, ενώ θα απαιτηθούν περίπου δύο μήνες, για να τεθούν σε πλήρη λειτουργία, πιθανότατα την 1η Ιουλίου. Θα ακολουθήσει η προμήθεια τουλάχιστον δύο ακόμη τέτοιων γερανογεφυρών.
Λύση για την πύλη 16
Τα παραπάνω γνωστοποίησε σήμερα, κατά τη διάρκεια γεύματος εργασίας με δημοσιογράφους, ο εκτελεστικός πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Θάνος Λιάγκος, ο οποίος σημείωσε ακόμα ότι η διοίκηση του λιμανιού επεξεργάζεται -και θα ανακοινώσει σύντομα- συνεργατική λύση, προκειμένου να ομαλοποιηθούν οι ροές φορτίων στην πύλη 16, όπου σήμερα σημειώνεται συμφόρηση στην κίνηση φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων. Ο κ. Λιάγκος είπε ακόμα πως η εταιρεία εξετάζει δύο τοποθεσίες που έχουν επιλεγεί για τη δημιουργία dry port και στη Σερβία, πέραν της Βουλγαρίας.
Ο επιβατικός σταθμός
Στο μεταξύ, η διοίκηση της ΟΛΘ αναμένει να επικαιροποιηθεί η μελέτη που έχει ανατεθεί σε ολλανδική εταιρεία,για το διατηρητέο κτήριο του νέου επιβατικού σταθμού, το οποίο περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι, όπως και ο έκτος προβλήτας.
Ο κ. Λιάγκος υπενθύμισε πως μόνο για τη στατική μελέτη του κτηρίου (εμβαδού 12.000 τετραγωνικών, το οποίο χτίστηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, έχει πρόσοψη μήκους περίπου 200 μέτρων και μέχρι το 2002 στέγαζε το Β’ Τελωνείο), έχει εκτιμηθεί ότι θα απαιτηθούν περί τα 9 εκατ. ευρώ.
Ως προς την πιθανή μελλοντική χρήση του κτηρίου, στο οποίο στεγάζεται σήμερα οι επιβατικός σταθμός του λιμένος, ο κ. Λιάγκος επισήμανε ότι η εταιρεία δεν έχει σκοπό να «αφαιρέσει» οικονομική δραστηριότητα από την πόλη. «Δεν θέλουμε να δημιουργηθεί μια ξεχωριστή πόλη μέσα στο λιμάνι, με χρήσεις που θα ανταγωνίζονται την εκτός λιμένος τοπική οικονομία» διευκρίνισε, αναφέροντας ενδεικτικά ότι, για παράδειγμα, η διοίκηση της ΟΛΘ δεν θα ήθελε να δημιουργηθεί ένα ξενοδοχείο στο συγκεκριμένο κτήριο.
Ο κ. Λιάγκος υπογράμμισε ακόμα τη μεγάλη έμφαση που δίδει η ΟΛΘ ΑΕ στην κρουαζιέρα, η οποία αναπτύσσεται φέτος με ταχύτατο ρυθμό, με 62 προγραμματισμένες αφίξεις για το 2022 (σ.σ.έναντι 17 αφίξεων το 2021 και μόλις μίας το 2020).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![ΟΛΠ: Μέρισμα – ρεκόρ στα 1,34 ευρώ μεικτά ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp2-600x435.jpg)
Μέρισμα- ρεκόρ μοιράζει ο ΟΛΠ για το 2023
Η ΟΛΠ ΑΕ βελτιώνει τις ιστορικές της επιδόσεις για τρίτη συνεχομένη χρονιά.
![‘Αμστερνταμ: Ο δήμος βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ASTERDAM_Cruiz-600x265.jpg)
Ο δήμος του 'Αμστερντάμ βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια
«Παρελθόν» για το Αμστερνταμ θα αποτελούν τα κρουαζιερόπλοια σε μια δεκαετία - Περιορισμούς στο ελλιμενισμό τους βάζει ο δήμος