Αισιοδοξία ότι οι αμερικανικές αφίξεις στη χώρα μας θα ξεπεράσουν το φετινό καλοκαίρι ακόμα και τις επιδόσεις του 2019 εκφράζουν τα στελέχη του αεροπορικού κλάδου. Οι αερομεταφορείς από ΗΠΑ και Καναδά δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό, επενδύοντας στη δυναμική ελληνοαμερικανική κοινότητα που ζει στην άλλη πλευρά το Ατλαντικού. Παρά τις μεγάλες αβεβαιότητες που δημιουργούν η ακρίβεια και ο πόλεμος στην Ουκρανία, σε συνδυασμό με την ανησυχία των νέων παραλλαγών του κορωνοϊού, φαίνεται πως εφέτος οι τουρίστες είναι αποφασισμένοι να ταξιδέψουν ξανά.
Τα παραπάνω καθρεφτίζονται στην επιλογή των αεροπορικών εταιρειών να ρίξουν μεγαλύτερες δυνάμεις στην ελληνική αγορά. Μόλις εχθές, η American Airlines ανακοίνωσε, σε ειδική εκδήλωση στην Αθήνα, ότι θα αυξήσει τη δραστηριότητά της στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κατά 80% σε σύγκριση με το 2019 και κατά 47% σε σχέση με το 2021. Η εταιρεία επενδύει σε μεγαλύτερες χωρητικότητες και διευρυμένο θερινό πρόγραμμα, το οποίο θα ρίξει αυλαία στα τέλη Οκτωβρίου.
Ξεκινώντας στις 6 Μαΐου την εποχική πτήση μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης, η αμερικανική αεροπορική εταιρεία θα προσφέρει καθημερινά τρία ζεύγη δρομολογίων μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ. Έχουν ήδη ξεκινήσει από τον Απρίλιο τα καθημερινά δρομολόγια προς το Σικάγο και τη Φιλαδέλφεια. Οι πτήσεις προς JFK θα πραγματοποιούνται με αεροσκάφη Boeing 777-200, οι πτήσεις προς το Σικάγο με Boeing 787-9 και προς τη Φιλαδέλφεια με Boeing 787-8.
Συμπληρώνοντας 15 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας, η American Airlines θα προσφέρει εφέτος τις περισσότερες απευθείας πτήσεις μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ χωρίς διακοπή κατά το θερινό της πρόγραμμα. Για το 2021, η εταιρεία ανέκτησε το 96% της κίνησης της τελευταίας προ-πανδημικής χρονιάς, φτάνοντας τους 130.400 επιβάτες, ενώ εφέτος πάει για νέο ρεκόρ. Η καλύτερή της επίδοση καταγράφηκε το 2019, με την προσθήκη του Σικάγο να δίνει ώθηση στην κίνηση της τάξεως του 49,3%.
«Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για τη συνεχή διεύρυνση της παρουσίας μας στην Ελλάδα, με περισσότερα εποχικά δρομολόγια. Αναμένουμε ότι οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν περισσότερο από ποτέ και οι Αμερικανοί θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα», ανέφερε ο κ. Rhett Workman, διευθύνων σύμβουλος της American για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ασία.
Βελτιωμένο το brand «Ελλάδα»
Στελέχη του κλάδου των αερομεταφορών αποδίδουν την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι αεροπορικοί κολοσσοί στη χώρα μας, στην ενδυνάμωση του ελληνικού brand κατά τα δύο χρόνια της πανδημίας, καθώς και στην τουριστική καμπάνια της χώρας μας για την προσέλκυση τουριστικών ροών. Ουσιαστικά, η Ελλάδα εξαργυρώνει το προφίλ του ασφαλούς ταξιδιωτικού προορισμού που χτίστηκε τα δύο δύσκολα καλοκαίρια που πέρασαν.
Ως προς τις αφίξεις από τις ΗΠΑ, εμφανίζεται να έχει ανακτήσει το μεγαλύτερο ποσοστό της ταξιδιωτικής κίνησης σε σύγκριση με ανταγωνιστικούς μεσογειακούς προορισμούς και συγκεκριμένα την Ισπανία, την Ιταλία και την Πορτογαλία. Με την άρση των περιορισμών για την Covid-19 και την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, η Ελλάδα βρέθηκε στην κορυφή των αναζητήσεων των Αμερικανών τουριστών στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την Tourix Analytics.
Δεδομένου ότι τα αεροπλάνα πάνε εκεί όπου υπάρχει ζήτηση εφέτος είναι ακόμη μια χρονιά ρεκόρ για τις απευθείας πτήσεις μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ. Η εταιρεία που έκοψε εφέτος νωρίτερα από ποτέ το νήμα είναι η Delta, η οποία θα προσφέρει 5.922 θέσεις για τη χώρα μας κάθε εβδομάδα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ειδικότερα, θα εκτελεί καθημερινή πτήση μεταξύ Αθήνας και Ατλάντα, στο πικ της σεζόν 11 πτήσεις εβδομαδιαίως από/προς Νέα Υόρκη (JFK), ενώ ξεκίνησε και νέο δρομολόγιο συνδέοντας την Αθήνα με τη Βοστώνη τρεις φορές την εβδομάδα.
Στις 7 Μαΐου ξεκινά και καθημερινή εποχική πτήση της United Airlines μεταξύ Αθήνας και Ουάσιγκτον, ενώ ήδη έχει επανεκκινήσει η αεροπορική σύνδεση της ελληνικής πρωτεύουσας με τη Νέα Υόρκη (Νιούαρκ) επίσης σε καθημερινή βάση, της οποίας η χωρητικότητα θα αυξηθεί από τις αρχές του επόμενου μήνα.
Εντωμεταξύ, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, ξεκίνησε το θερινό της πρόγραμμα και η Air Canada, η οποία ενώνει με απευθείας πτήσεις την Αθήνα με το Μόντρεαλ και το Τορόντο, που στο πικ της σεζόν θα γίνουν καθημερινές. Το θερινό πρόγραμμα της εταιρείας θα διαρκέσει ως τα τέλη Νοεμβρίου.
Στοίχημα για το αεροδρόμιο της Αθήνας
Οι ΗΠΑ ήταν προ πανδημίας η ισχυρότερη τουριστική αγορά για το αεροδρόμιο της Αθήνας. Το 2019, χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, καταγράφηκαν 694.362 αφίξεις από τις ΗΠΑ, αυξημένες κατά 2% σε σχέση με το 2018, και μάλιστα παρουσιάζοντας συνεχή αύξηση χωρητικότητας και συχνοτήτων. Την ίδια χρονιά, ακολούθησαν κατά σειρά, η Βρετανία, η Γερμανία και η Γαλλία.
Πέρυσι, παρά τους περιορισμούς για την εξάπλωση της Covid-19, από το άνοιγμα της αμερικανικής αγοράς μέσα στο τρίμηνο, οι αφίξεις ανέβασαν τόσο γρήγορα ρυθμούς που οι Αμερικανοί τερμάτισαν δεύτεροι στην κούρσα για το «Ελευθέριος Βενιζέλος», κοντά στις 300.000 αφίξεις, όταν οι Γερμανοί προσέγγισαν τις 340.000.
Σημειώνεται ότι οι Αμερικανοί είναι οι πλέον κουβαρντάδες τουρίστες. Μάλιστα, βάσει των στοιχείων του 2021, έχουν διπλασιάσει τον μέσο όρο κατά κεφαλήν δαπάνης ανά ταξίδι περί τα 1.500 δολάρια, χωρίς αεροπορικά εισιτήρια και διαμονή. Σημειώνεται ότι οι συνολικές ταξιδιωτικές εισπράξεις από τις ΗΠΑ στη χώρα, έφθασαν το 2019 στον αριθμό ρεκόρ των 1,19 δισ. ευρώ. Βεβαίως, για το 2020 προσγειώθηκαν σε 86,1 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι εισπράξεις από τουρίστες προερχόμενους από τις ΗΠΑ το 2021 εκτοξεύθηκαν στα 607 εκατ. ευρώ.
Latest News
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος