Παγκόσμια τρέλα; «Φθηνή» φρενίτιδα; Τάση που αλλάζει τις ισορροπίες;
Όπως και να το χαρακτηρίσεις ένα είναι σίγουρο… οι Millennials και οι Μετα-Millennials έχουν κολλήσει με την κινέζικη εταιρία Shein, χωρίς να γνωρίζουν απολύτως τίποτα γι΄αυτήν.
Την ώρα που τα media την χαρακτηρίζουν ως το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, άλλοι παρουσιάζουν την φρενίτιδα που έχει προκληθεί στα social media και φυσικά οι περισσότεροι επικεντρώνονται στα έσοδα της, τα οποία ξεπερνούν πολλές γνωστές αλυσίδες ρούχων που έχουμε όλοι στις γειτονιές μας.
Η Shein, είναι ένας κινεζικός διαδικτυακός λιανοπωλητής ή όπως αλλιώς τη λένε… το TikTok της βιομηχανίας ένδυσης αξίας 1,5 τρις δολαρίων.
Είναι η μία από τις δύο κινεζικές επιχειρήσεις (η ByteDance, ιδιοκτήτρια της TikTok, είναι η άλλη) που η αξία τους φτάνει τα 100 δισ. δολάρια ή περισσότερο.
Όπως και το TikTok, η Shein αποτελεί εμμονή των ατόμων της γενιάς Ζ, είναι όμως τόσο «αδιαφανής» που ακόμη και τα αμερικανικά επενδυτικά κεφάλαια που την υποστηρίζουν, όπως η Tiger Global και η General Atlantic, δεν αποκαλύπτουν τίποτα γι’ αυτήν.
Πώς κατάφερε να γίνει η μεγαλύτερη online εταιρίας μόδας στον κόσμο
Σύμφωνα με την Euromonitor, η Shein είναι πλέον η μεγαλύτερη online εταιρία μόδας στον κόσμο.
Οι βασικοί λόγοι της πρωτιάς της είναι δύο:
Έχει σπάσει τα κοντέρ στον χρόνο παραγωγής, βγάζοντας κατά μέσο όρο 3.000 νέα στιλ μέσα σε μία εβδομάδα και έχει σημαντικά χαμηλότερες τιμές από τους ανταγωνιστές της.
Όπως αναφέρει στον Economist, o Sheng Lu, του Πανεπιστημίου του Delaware, υπολογίζει ότι πέρυσι η Shein προσέφερε 1,3 εκατ. νέα στυλ στην Αμερική, την ώρα που πασίγνωστα brands προσέφεραν περίπου 30.000.
Επίσης μετά από έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα πως οι τιμές της Shein ήταν 40-60% φθηνότερες.
«Αυτός ο συνδυασμός της απεριόριστης ποικιλίας και των χαμηλών τιμών βρίσκεται στην καρδιά του επιχειρηματικού της μοντέλου», ανέφερε ο ερευνητής.
Το 2020 μάλιστα τα έσοδα της ξεπέρασαν τα 10 δισεκατομμύρια, την ώρα που διαδικτυακοί της αντίπαλοι έφτασαν τα 4,4 δισ. δολάρια και 2,4 δισ. δολάρια.
Ωστόσο από τότε, η κινέζικη εταιρία συνεχίζει να σπάει όλα τα κοντέρ.
Ετήσιες πωλήσεις 20 δις. δολάρια
Η τράπεζα Morgan Stanley προέβλεψε τον Οκτώβριο ότι η Shein θα μπορούσε να γίνει φέτος η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων στον κόσμο, με ετήσιες πωλήσεις 20 δισ. δολαρίων.
Προφανώς αυτός ο τζίρος δεν είναι καθόλου αμελητέος για μια εταιρεία που εμφανίστηκε από το πουθενά πριν από μια δεκαετία.
Το αμερικάνικο μέσο τονίζει πως η εταιρία επιμένει να μην δημοσιεύει οικονομικά στοιχεία, οπότε και η κερδοφορία αποτελεί μυστικό.
Με λίγα λόγια η Shein είναι μία εταιρία που όλοι την γνωρίζουν, αλλά την ίδια ώρα δεν γνωρίζουν και τίποτα.
Τα λίγα πράγματα που γνωρίζουμε για την Shein
Τα στοιχεία που παρουσιάζει τo Bloomberg και το Bussiness Insider αποδεικνύουν πως η εταιρία είναι πολύ απομονωμένη.
Ιδρύθηκε το 2008 από τον Chris Xu, ο οποίος έχει σπουδές στο μάρκετινγκ και στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης. Ξεκίνησε πουλώντας νυφικά στο διαδίκτυο. Το 2012, διαφοροποιήθηκε σε γυναικεία ρούχα και αργότερα άλλαξε το όνομα της μάρκας σε Shein.
Λιγότερα απόβλητα προϊόντων ένδυσης μέσω… αλγορίθμων
Δημιουργεί προϊόντα σε μικρές παρτίδες (περίπου 100 τεμάχια) και η παραγωγή αυξάνεται μόνο όταν υπάρχει και μεγάλη ζήτηση, την οποία εντοπίζει μέσω αλγορίθμων που σαρώνουν την κίνηση στο site.
Μερικές πολιτικές της έχουν γίνει γνωστές, αλλά όχι όλες.
Σύμφωνα με το Bloomberg, ολοι οι κατασκευαστές της εταιρίας πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση όχι μεγαλύτερη των πέντε ωρών οδήγησης από τον κόμβο προμηθειών της στο Guangzhou της Κίνας.
Επίσης πρέπει να είναι σε θέση να ολοκληρώνουν τη διαδικασία σχεδιασμού και παραγωγής σε μόλις 10 ημέρες.
Όσα παραμένουν επτασφράγιστο μυστικό
Σε κάθε περίπτωση οι παραπάνω πληροφορίες είναι λίγες για μία εταιρία δισεκατομμυρίων. Την ίδια ώρα οι ανταγωνιστές της απαιτούν να υπάρξει διαφάνεια στις συναλλαγές και τις πρακτικές που χρησιμοποιεί.
Παραδείγματος χάριν άγνωστο παραμένει ακόμη το κατά πόσο τηρεί την δέσμευσή της για βιωσιμότητα, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις συνθήκες εργασίας στα εργοστάσιά της αλλά και την προμήθεια πρώτων υλών.
Τέλος ο Economist δεν κρύβει πως η συλλογή των δεδομένων της, ιδίως των νεαρών αγοραστών, μπορεί μελλοντικά να προκαλέσει ανησυχία στη Δύση.
Πηγές: Economist, Bloomberg, Vox, Business Insider
Latest News
Η σφήνα της οικογένειας Ito στην εξαγορά της ιαπωνικής 7-Eleven
Η μητρική της 7-Eleven στοχεύει στην απόσχιση της επιχείρησης σούπερ μάρκετ και άλλων περίπου 30 «μη βασικών» μονάδων - Ποιος θα τις εξαγοράσει
«Ποτέ μην ποντάρετε εναντίον του Ίλον» - Γιατί οι διαφημιστές επιστρέφουν στο Χ
Ορισμένα brands επωνυμίες στις ΗΠΑ είχαν εγκαταλείψει το X λόγω ανησυχιών αλλά τώρα επιζητούν την εύνοια του Ίλον Μασκ
Πώς έγινε η Lululemon ένα από τα πιο δημοφιλή athleisure brands
Από τον Καναδά στην Κίνα, την Ευρώπη και την Ελλάδα, η Lululeman κατέκτησε το γυναικείο και εφηβικό κοινό με όχημα τα διάσημα κολάν - Οι επόμενοι στόχοι
Πώς τα ακριβά τυριά έγιναν αγαπημένος στόχος εγκληματιών
Τα ακριβά τυριά έχουν μετατραπεί σε θελκτικό στόχος για ληστές, καθώς το κόστος τους ανεβαίνει σημαντικά τα τελευταία χρόνια
Αλλαγή ευρωπαϊκής πολιτικής για τις αμυντικές δαπάνες - Τι θα γίνει με τα Ταμεία Συνοχής
Η αλλαγή για τις αμυντικές δαπάνες θα αφορά περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της ΕΕ από το 2021 έως το 2027 - Δεξαμενή τα Ταμεία Συνοχής
Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για deals στις αερομεταφορές της Ευρώπης
Καταλύτης η τελική συμφωνία της Lufthansa με τη Ρώμη για αγορά του 41% της ΙΤΑ (πρώην Alitalia)
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία
Η Ευρώπη πρέπει να προετοιμαστεί για νέο εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, λένε αξιωματούχοι της ΕΚΤ
«Μια αλλαγή στην ισοτιμία θα έκανε δυσκολότερο για την ΕΚΤ να φτάσει στον στόχο της για πληθωρισμό 2%»
Αργεντινή: O πληθωρισμός πέφτει αλλά έχει μειωθεί και η κατανάλωση
O πληθωρισμός στην Αργεντινή μπορει να μειώθηκε σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο στο 3,0%, από 3,5% το Σεπτέμβριο αλλα παραμένει στο... 209%
Η απεργία στη Boeing «προσγείωσε ανώμαλα» τις παραδόσεις Οκτωβρίου
Παρά τη λήξη της απεργίας στη Boeing, θα περάσουν αρκετές εβδομάδες μέχρι να ξεκινήσει πλήρως η παραγωγή αεροσκαφών