![Ναυτιλία: «Ακριβή υπόθεση» η εξάλειψη των ρύπων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/naytil.jpg)
Οι πλοιοκτήτες μικρότερου μεγέθους θα δυσκολευτούν περισσότερο να πλησιάσουν τους περιβαλλοντικούς στόχους για το 2050 λόγω έλλειψης των αναγκαίων πόρων. Πρόκειται για άποψη που διατυπώθηκε στο πρόσφατο συνέδριο Marine Money στο Λονδίνο και αποτελεί «κοινό μυστικό» στον ναυτιλιακό κλάδο.
Αυτό που μπορούν να κάνουν οι μικρότερες ναυτιλιακές είναι η ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών βραχυπρόθεσμα. Αναγνωρίζουν βέβαια ότι τέτοιες προσπάθειες δεν είναι αρκετές για να εξαλειφθούν εντελώς οι εκπομπές αερίων ρύπων CO2. Πρόκειται για κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την παραγωγή και χρήση νέων εναλλακτικών καυσίμων, κινήσεις οι οποίες απαιτούν επενδύσεις δισεκατομμυρίων.
Προτάσεις
Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλοι ναυτιλιακοί φορείς καταθέτουν προτάσεις για τη δημιουργία ενός ειδικού fund που θα διαθέτει κεφάλαια για την ανάπτυξη της έρευνας σε νέα εναλλακτικά καύσιμα. Για το θέμα έχει τοποθετηθεί και η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), η οποία επισήμανε έγκαιρα την ανάγκη μιας δίκαιης προσέγγισης που μπορεί να διευκολύνει την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου και να ελαχιστοποιήσει το διοικητικό φόρτο αλλά και το κόστος.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΕΕ υποστήριξε έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που προτείνει τη συμπερίληψη μιας δεσμευτικής ρήτρας στις συμβατικές συμφωνίες μεταξύ των πλοιοκτητών και των φορέων που ελέγχουν την εμπορική λειτουργία των πλοίων τους (commercial operators) και ενός ειδικού Ταμείου (Ocean Fund), όπου τουλάχιστον το 75% των εσόδων από τα δικαιώματα του συστήματος εμπορίας ρύπων της ναυτιλίας θα επενδυθεί για την απαλλαγή του κλάδου από τον άνθρακα.
Εναλλακτικά καύσιμα
Τούτο καθώς επί του παρόντος η παραγωγή και η διαθεσιμότητα εναλλακτικών καυσίμων και οι σχετικές τεχνολογίες πρόωσης δεν βρίσκονται σε ώριμα στάδια ανάπτυξης, ειδικά για τον τομέα της ποντοπόρου bulk/tramp ναυτιλίας, ενώ η τελική διάθεση αυτών των καυσίμων και τεχνολογιών στην αγορά θα είναι δαπανηρή και θα αποτελεί εγχείρημα άλλων εμπλεκόμενων φορέων, τονίζει η ΕΕΕ.
Η στάση της ΕΕ. Ωστόσο στην έκθεση αυτή αντέδρασε το World Shipping Council που εκπροσωπεί αποκλειστικά μεγάλες μεταφορικές εταιρείες στον τομέα των τακτικών γραμμών εμπορευματοκιβωτίων, δείγμα της αντίθεσης που υποβόσκει στο εσωτερικό της ναυτιλίας μεταξύ των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών και των υπολοίπων που δραστηριοποιούνται στην επονομαζόμενη tramp ναυτιλία (μη τακτικών δρομολογίων). Οπως τονίστηκε στο συνέδριο του Marine Money από τον James Voyle της ναυλoμεσιτικής εταιρείας Affinity (Shipping), στα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι να ενσωματώσει τη ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS) και τα σχέδια αυτά θα μπορούσαν να ψηφιστούν μέσα στον Ιούνιο.
Η ΕΕ δεν φαίνεται να κάνει πίσω, είπε ο Voyle και πρόσθεσε ότι ένας τρόπος για να το διαχειριστεί αποτελεσματικά η ναυτιλία είναι να το αντιμετωπίσει και να συνειδητοποιήσει ότι δεν θα εξαφανιστεί. Η Emma Mashari, επικεφαλής του τμήματος απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές στη Maersk, υποστήριξε ότι η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο ETS θα ισοδυναμούσε με μεγάλη αύξηση στην τιμή των καυσίμων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού