Ως σήμερα που ήρθε ο λογαριασμός του ηλεκτρικού για το σπίτι των παππούδων στο χωριό, ήμουν πεπεισμένος ότι ο Εμανουέλ Μακρόν θα κερδίσει. Όχι επειδή δεν είχαν έρθει φουσκωμένοι λογαριασμοί ως τώρα αλλά οι διαφορές ήσαν ανεκτές, ίδιας τάξης μεγέθους με αυτούς του κ. Τσίπρα, ο οποίος ανέφερε στους Δελφούς ότι πέρυσι πλήρωνε 200 ευρώ και φέτος πληρώνει 400.
Για τούτο είχα βρει ενοχλητική την αναφορά του κ. Μητσοτάκη, στο πολυπρισματικό Φόρουμ των Δελφών πάλι, ότι αν η Ένωση δεν λάβει μέτρα για τις τιμές των ενεργειακών προϊόντων «θα το κάνουμε σε εθνικό επίπεδο». Αλλιώς «θα δυναμώσουμε φωνές λαϊκισμού. Θα είναι τεράστιο λάθος, για οικονομικούς λόγους να χάσουμε την λαϊκή στήριξη». Ωραία λαϊκιστική δικαιολογία, είχα σκεφθεί: πληρώνεις για «λαϊκή στήριξη», ψηφοθηρείς δηλαδή, πριν το κάνουν οι «λαϊκιστές».
Αλλά ο λογαριασμός που είδα είναι εξωφρενικός: για κατανάλωση 212 kWh που με βάση την τιμή συμβολαίου (0,09 €/kWh) χρεώνονται 19€, η δυσνόητη και δυσώνυμη «Αναπροσαρμογή Χρέωσης Προμήθειας» που προστίθεται είναι 317€, δηλαδή 17πλάσια! Είναι δυνατόν; Πολλαπλασιάστηκε η τιμή του αερίου ή του πετρελαίου στη χονδρική επί 17; Πώς δικαιολογείται αυτή η «αναπροσαρμογή»;
Το χειρότερο είναι πως η συγκεκριμένη «αναπροσαρμογή» είναι πολλαπλάσια από άλλες της ίδιας εταιρείας σε άλλους λογαριασμούς: για 484 kWh κατοικίας στην Αθήνα -εκδόθηκε προ ημερών και αυτός- η αναπροσαρμογή είναι μόνο 148€. Δηλαδή, στην Αθήνα η «αναπροσαρμογή» ανά kWh είναι 30 λεπτά, στο χωριό είναι 1,50€ – πενταπλάσια. Έγραψα στην εταιρεία και περιμένω εξηγήσεις – αν δεν είναι ικανοποιητικές νομίζω ότι δικαιούμαι να κοινοποιήσω το όνομά της χωρίς την άδεια του κ. Γεωργιάδη.
Σίγουρα, κάποιοι αλγόριθμοι δικαιολογούν τον εξωφρενικό λογαριασμό και τα υπέρογκα κέρδη, τα υπέροχα μπόνους και μερίσματα στελεχών και μετόχων της εταιρείας. Αλλά δεν δικαιολογούν το ότι η Δύση συμπαρίσταται στην Ουκρανία και κάποιοι Δυτικοί γίνονται πάμπλουτοι εις βάρος των πολλών, ανοίγοντας τον δρόμο στους αντιδυτικούς: αν στη Γαλλία αυτές τις ημέρες μοιράζονται τέτοιοι λογαριασμοί, η Μαρίν Λεπέν θα κερδίσει. Όχι επειδή δεν θα μπορούν να τους πληρώσουν οι καταναλωτές αλλά επειδή θα νιώσουν ότι τους εξαπατούν, ότι τους θεωρούν ηλίθιους όταν τους θέτουν το δίλημμα «ειρήνη ή κλιματιστικά;».
Ο κ. Μητσοτάκης ας μη μοιράσει πάλι κρατικές ενισχύσεις από τους φόρους μας ή από δανεικά, θα αισθανθούμε ακόμα περισσότερο ηλίθιοι γιατί θα καταλήξουν απλώς στα χρηματοκιβώτια των παρόχων. Ας συμμαζέψει τους ηλεκτροφόρους «Ζαχάρωφ του 21ου αιώνα».
Latest News
Πώς θα πετάξουν φέτος οι τουρίστες προς την Ελλάδα
Η ανάκτηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων φτάνει στη χώρα μας το 127% σε σχέση με το 2019
Οι 4+1 εποχές του τραπεζικού συστήματος
Η βαθύτερη κατανόηση της πορείας του τραπεζικού συστήματος και κυρίως της αλληλεπίδρασης μεταξύ πιστωτικής επέκτασης και επάρκειας καταθέσεων παρουσιάζει μια σειρά από προκλήσεις
Το έλλειμμα της οικονομίας
Δεν έχουμε βρει τον τρόπο να ανατρέψουμε την πιο ολέθρια για την ελληνική οικονομία συνθήκη
Ποιος ο ρόλος για τη μεταλλευτική βιομηχανία
Αν η Ελλάδα θέλει να ενισχύσει την «ενδογενή» ανάπτυξη της, αλλά με την απαραίτητη παραγωγική εξωστρέφεια, ο ορυκτός πλούτος της αποτελεί μεγάλη ευκαιρία
Κάτι ψήνεται
Η πολιτική αβεβαιότητα που περιβάλει την επιστροφή Τραμπ
Τι πρέπει να περιμένουν οι ελληνικές τράπεζες το 2025
Το έτος 2025, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες
Ποιοι κερδίζουν από τα ασφάλιστρα υγείας
Σύντομα θα έχουμε θέμα και με τις χρεώσεις των ιδιωτικών νοσοκομείων, καθώς οι ασφαλιστικές πετούν στα ιδιωτικά θεραπευτήρια τον «μουτζούρη» των αυξήσεων
Τι είναι η νέα επιχειρηματικότητα;
Αν και δεν υπάρχει ξεκάθαρος και ενιαίος ορισμός γιατί οι τύποι των επιχειρήσεων διαφέρουν μεταξύ τους, ωστόσο υπάρχουν αρχές της επιχειρηματικότητας οι οποίες σήμερα είναι γρήγορα μεταβαλλόμενες.
Χώρα παντοπωλείων…
Πλέον πήρε κεφάλι η δημιουργία παντοπωλείων, κοινώς μπακάλικα στην πιο εξευγενισμένη σημερινή μορφή
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου