Την Πέμπτη ο Ίλον Μασκ ανακοίνωσε ότι είναι διατεθειμένος να ξοδέψει σχεδόν το ένα πέμπτο της περιουσίας των 219 δισ. δολαρίων που εκτιμάται ότι έχει, ούτε λίγο ούτε πολύ 43 δισ. δολάρια δηλαδή, για να αποκτήσει το 90,8% των μετοχών του Twitter που… του λείπουν. Διότι πριν από λίγες μέρες αποκαλύφθηκε ότι ανεπαισθήτως, μέσω της αγοράς, είχε αποκτήσει μερίδιο 9,2% του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης.
Για την ακρίβεια ο πολυδιάστατος και υπερκινητικός 50άρης επιχειρηματίας δεν υπέβαλε απλώς προσφορά με διόλου αμελητέο premium για να αποκτήσει το σύνολο του μετοχικού μεριδίου του Twitter. Διατύπωσε την εκβιαστική απαίτησή του για να το αποκτήσει, απειλώντας διοίκηση και μετόχους ότι, αν δεν δεχθούν να του πουλήσουν, εκείνος θα απαλλαγεί από το μερίδιο 9,2% που ήδη κατέχει.
Δυο καρπούζια στην ίδια μασχάλη
«Αν δεν μου πουλήσετε τις μετοχές σας, θα σας τις καταστρέψω», είπε δηλαδή ο Μασκ, διότι φαντάζεται κανείς τι στραπάτσο θα φάει η μετοχή αν πέσει στην αγορά μονομιάς τέτοιο «πακέτο». Κανείς δεν θέλει να καταβαραθρωθεί η επένδυσή του, έστω κι αν η απαξίωσή της δεν κρατήσει για πάντα.
Απέκτησε με μεθοδικότητα το μαχαίρι δηλαδή ο Μασκ και τώρα απαιτεί και το καρπούζι με την απειλή, αν δεν του το δώσουν, να «σφάξει» όλους αυτούς που το μοιράζονται σήμερα! Είναι «παίκτης» και μπράβο του, αλλά η ρεπόρτερ του CNBC Μέγκαν Σάουερ τον προειδοποιεί ότι έχει ήδη από ένα καρπούζι σε κάθε μασχάλη. Και του θυμίζει ότι ο προηγούμενος που επιχείρησε να κουβαλήσει ακόμα ένα, ζει σήμερα ως φυγάς, καταζητούμενος διεθνώς.
«Τρέχει» ήδη ο Ίλον Μασκ την αυτοκινητοβιομηχανία Tesla και την αεροδιαστημική SpaceX. Πρόκειται για δυο γιγαντιαίες επιχειρήσεις, ενώ συμμετέχει και σε δυο μικρότερες start-up, τη Neuralink και τη The Boring Company. «Ακόμα κι αν ο Μασκ αποκτήσει το Twitter και δεν αυτοαναγορευθεί σε διευθύνοντα σύμβουλο, είναι πολύ πιθανό να θέλει να επηρεάζει τη λειτουργία της επιχείρησης σε ημερήσια βάση. Αυτό όμως θα δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερη έλλειψη χρόνου για τον πλουσιότερο άνθρωπο του πλανήτη», παρατηρεί η ρεπόρτερ του CNBC.
Το να διευθύνει κανείς τρεις επιχειρήσεις ταυτόχρονα δεν είναι πρωτόγνωρο. Ο ίδιος ο Μασκ το κάνει ήδη καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος και στη Neuralink. Αλλά να διευθύνει ένας μάνατζερ τρεις από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, είναι κάτι αρκετά επικίνδυνο, όσο πληθωρικός και να είναι. Ο τελευταίος πασίγνωστος μάνατζερ που το επιχείρησε είναι ο Κάρλος Γκον.
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Nissan και της Renault ήταν επίσης πρόεδρος της AvtoVaz και της Mitsubishi. Τρεις εξ αυτών (και ήταν όλες αυτοκινητοβιομηχανίες) διοικούσε προσωπικά ο ίδιος το 2018, όταν συνελήφθη από τις αρχές στην Ιαπωνία κατηγορούμενος για οικονομικές ατασθαλίες. Κατάφερε να αποδράσει στο Λίβανο με κινηματογραφικό τρόπο, κρυμμένος μέσα σε μια βαλίτσα. Εκεί ζει ακόμα ως διεθνής καταζητούμενος, καθώς ο Λίβανος δεν έχει υπογράψει με την Ιαπωνία συμφωνία για την έκδοση φυγάδων.
Η διαχείριση του χρόνου
Ασφαλώς δεν είναι η συσσώρευση διοικητικών αρμοδιοτήτων εκείνη που οδήγησε στη σύλληψη του Γκον για οικονομικές απάτες. Και με μια επιχείρηση, πολύ μικρότερη μάλιστα από τη Renault ή τη Nissan, αν θέλει κανείς καταφέρνει να πάει φυλακή. Όμως σε συνέντευξη που είχε δώσει το 2014 στον αντιπρόεδρο του LinkedIn Ντάνιελ Ροθ, ο Κάρλος Γκον είχε πει ότι το «μυστικό» που του επέτρεπε να διοικεί τόσες επιχειρήσεις είναι ότι «αποφεύγει να τα κάνει ταυτόχρονα όλα».
Επέλεγε συγκεκριμένους στόχους ο Γκον και προγραμμάτιζε την επίτευξή τους. Ο δε σχεδιασμός του «είχε βάθος χρόνου μεγαλύτερο του ενός έτους». Μελετούσε και επέλεγε, δηλαδή, τη χώρα στην αγορά της οποίας θα έδινε έμφαση η γαλλική Renault, οι ιαπωνικές Mitsubishi και Nissan ή η ρωσική AvtoVaz, ένα ολόκληρο χρόνο προτού υλοποιηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο.
Φευ, μια πλήρης περιστροφή της γης περί τον άξονά της διαρκεί και για τους μεγαλομάνατζερ μόλις 24 ώρες. Ο Μασκ συγκριτικά με τον Γκον είναι πιο αποκεντρωτικός. Σε πάνελ που συμμετείχε το 2018 είχε αποκαλύψει ότι μοιράζει τον χρόνο της κάθε μέρας στις διάφορες συμμετοχές και δραστηριότητές του, έχοντας εκ των προτέρων κατανείμει συγκεκριμένους ρόλους και ακριβείς αρμοδιότητες.
«Προσλαμβάνω ικανά στελέχη, φτιάχνω δυνατές ομάδες και τις καθιστώ υπεύθυνες για την επίτευξη διαφόρων στόχων. Με τον τρόπο αυτό σχεδόν όλο τον προσωπικό μου χρόνο μου τον αφιερώνω στο σχεδιασμό και στη μηχανική», είχε πει, διότι ως γνωστόν εκτός από μάνατζερ ο Μασκ είναι και μηχανικός, εφευρέτης και βέβαια επενδυτής.
Φυσικά του μένει χρόνος και για πάρτι, διότι ο πολυμήχανος Ίλον δεν είναι από τους ανθρώπους που κοιμούνται το βράδυ συντροφιά μ’ ένα βιβλίο.
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών