Την πλέον δημοφιλή εναλλακτική επιλογή καυσίμου για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί πλέον το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με έρευνα της Alphaliner το 25% των συνολικών παραγγελιών υπολογιζόμενων σε μεταφορική ικανότητα (teu) containerships βασίζονται στο LNG ως καύσιμο. Τα πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG χαρακτηρίζονται «διπλού καυσίμου-LNG» καθώς χρησιμοποιούν και συμβατικά καύσιμα αλλά είναι σε θέση να αξιοποιήσουν και το LNG.
Το ποσοστό των παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με «εναλλακτικές» επιλογές πρόωσης αυξάνεται στο 28% όταν προστίθενται και οι μονάδες που θα είναι σε θέση να κινούνται με μεθανόλη. Ο αριθμός των containerships υπό παραγγελία έχει πλέον αυξηθεί στα 138, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1,67 εκατ. teu, έναντι μόλις 50 πλοίων, περίπου 720.000 teu, πριν από έναν χρόνο. Η πλειονότητα των νέων πλοίων θα πέσει στο νερό το 2023 και το 2024.
Ο γαλλικός όμιλος CMA CGM διαθέτει το μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου παραγγελιών containerships, με περίπου 80% να κινούνται με LNG. Αυτό αφορά τα υπό παραγγελία πλοία που είναι είτε ιδιόκτητα είτε ναυλωμένα από άλλες ναυτιλιακές και τα οποία θα ενταχθούν στον υπό διαχείριση στόλο της όταν παραδοθούν από τα ναυπηγεία. Λέγεται ότι η CMA CGM βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για να τοποθετήσει νέες παραγγελίες για άλλα εννέα πλοία megamax διπλού καυσίμου LNG των 23.000 teu στην CSSC Group. Η MSC, η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, άργησε να επιλέξει το LNG ως καύσιμο αλλά στη συνέχεια επιτάχυνε και έκανε πολλές παραγγελίες «διπλού καυσίμου».
Το πρώτο πλοίο διπλού καυσίμου (με καύσιμο και LNG) της MSC, το «MSC WASHINGTON» 14.280 teu, ξεκίνησε αυτήν την εβδομάδα τη δραστηριότητά του από το Port Kelang για να εισέλθει σταδιακά στο δίκτυο της εταιρείας. Ωστόσο, η άνοδος των τιμών του LNG φέρεται ότι οδήγησε την εταιρεία στην απόφαση να χρησιμοποιήσει στην κύρια μηχανή του πλοίου πετρέλαιο εσωτερικής καύσης, ενώ το LNG θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία των βοηθητικών κινητήρων. Ερώτημα αποτελεί τι θα πράξουν οι άλλες ναυτιλιακές εταιρείες με χωρητικότητα διπλού καυσίμου από αυτή την άποψη και εάν όλα τα πλοία LNG διπλού καυσίμου του τρέχοντος στόλου λειτουργούν πράγματι με υγροποιημένο αέριο αυτήν τη στιγμή.
Οσον αφορά τη μεθανόλη, η Maersk είναι ο κύριος υποστηρικτής αυτής της τεχνολογίας με την παραγγελία δώδεκα πλοίων μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu το καθένα στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries με παράδοση το 2024 και το 2025. Ο αριθμός των πλοίων με καύσιμο LNG στον ενεργό στόλο των containerships αντιπροσωπεύει επί του παρόντος λιγότερο από το 2% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας με 35 πλοία, 442.000 teu, ενώ το πρώτο πλοίο τροφοδοσίας μεθανόλης της Maersk θα τεθεί σε λειτουργία τον επόμενο χρόνο.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International