Την πλέον δημοφιλή εναλλακτική επιλογή καυσίμου για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί πλέον το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με έρευνα της Alphaliner το 25% των συνολικών παραγγελιών υπολογιζόμενων σε μεταφορική ικανότητα (teu) containerships βασίζονται στο LNG ως καύσιμο. Τα πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG χαρακτηρίζονται «διπλού καυσίμου-LNG» καθώς χρησιμοποιούν και συμβατικά καύσιμα αλλά είναι σε θέση να αξιοποιήσουν και το LNG.
Το ποσοστό των παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με «εναλλακτικές» επιλογές πρόωσης αυξάνεται στο 28% όταν προστίθενται και οι μονάδες που θα είναι σε θέση να κινούνται με μεθανόλη. Ο αριθμός των containerships υπό παραγγελία έχει πλέον αυξηθεί στα 138, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1,67 εκατ. teu, έναντι μόλις 50 πλοίων, περίπου 720.000 teu, πριν από έναν χρόνο. Η πλειονότητα των νέων πλοίων θα πέσει στο νερό το 2023 και το 2024.
Ο γαλλικός όμιλος CMA CGM διαθέτει το μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου παραγγελιών containerships, με περίπου 80% να κινούνται με LNG. Αυτό αφορά τα υπό παραγγελία πλοία που είναι είτε ιδιόκτητα είτε ναυλωμένα από άλλες ναυτιλιακές και τα οποία θα ενταχθούν στον υπό διαχείριση στόλο της όταν παραδοθούν από τα ναυπηγεία. Λέγεται ότι η CMA CGM βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για να τοποθετήσει νέες παραγγελίες για άλλα εννέα πλοία megamax διπλού καυσίμου LNG των 23.000 teu στην CSSC Group. Η MSC, η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, άργησε να επιλέξει το LNG ως καύσιμο αλλά στη συνέχεια επιτάχυνε και έκανε πολλές παραγγελίες «διπλού καυσίμου».
Το πρώτο πλοίο διπλού καυσίμου (με καύσιμο και LNG) της MSC, το «MSC WASHINGTON» 14.280 teu, ξεκίνησε αυτήν την εβδομάδα τη δραστηριότητά του από το Port Kelang για να εισέλθει σταδιακά στο δίκτυο της εταιρείας. Ωστόσο, η άνοδος των τιμών του LNG φέρεται ότι οδήγησε την εταιρεία στην απόφαση να χρησιμοποιήσει στην κύρια μηχανή του πλοίου πετρέλαιο εσωτερικής καύσης, ενώ το LNG θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία των βοηθητικών κινητήρων. Ερώτημα αποτελεί τι θα πράξουν οι άλλες ναυτιλιακές εταιρείες με χωρητικότητα διπλού καυσίμου από αυτή την άποψη και εάν όλα τα πλοία LNG διπλού καυσίμου του τρέχοντος στόλου λειτουργούν πράγματι με υγροποιημένο αέριο αυτήν τη στιγμή.
Οσον αφορά τη μεθανόλη, η Maersk είναι ο κύριος υποστηρικτής αυτής της τεχνολογίας με την παραγγελία δώδεκα πλοίων μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu το καθένα στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries με παράδοση το 2024 και το 2025. Ο αριθμός των πλοίων με καύσιμο LNG στον ενεργό στόλο των containerships αντιπροσωπεύει επί του παρόντος λιγότερο από το 2% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας με 35 πλοία, 442.000 teu, ενώ το πρώτο πλοίο τροφοδοσίας μεθανόλης της Maersk θα τεθεί σε λειτουργία τον επόμενο χρόνο.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%