
Την πλέον δημοφιλή εναλλακτική επιλογή καυσίμου για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί πλέον το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με έρευνα της Alphaliner το 25% των συνολικών παραγγελιών υπολογιζόμενων σε μεταφορική ικανότητα (teu) containerships βασίζονται στο LNG ως καύσιμο. Τα πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG χαρακτηρίζονται «διπλού καυσίμου-LNG» καθώς χρησιμοποιούν και συμβατικά καύσιμα αλλά είναι σε θέση να αξιοποιήσουν και το LNG.
Το ποσοστό των παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με «εναλλακτικές» επιλογές πρόωσης αυξάνεται στο 28% όταν προστίθενται και οι μονάδες που θα είναι σε θέση να κινούνται με μεθανόλη. Ο αριθμός των containerships υπό παραγγελία έχει πλέον αυξηθεί στα 138, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1,67 εκατ. teu, έναντι μόλις 50 πλοίων, περίπου 720.000 teu, πριν από έναν χρόνο. Η πλειονότητα των νέων πλοίων θα πέσει στο νερό το 2023 και το 2024.
Ο γαλλικός όμιλος CMA CGM διαθέτει το μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου παραγγελιών containerships, με περίπου 80% να κινούνται με LNG. Αυτό αφορά τα υπό παραγγελία πλοία που είναι είτε ιδιόκτητα είτε ναυλωμένα από άλλες ναυτιλιακές και τα οποία θα ενταχθούν στον υπό διαχείριση στόλο της όταν παραδοθούν από τα ναυπηγεία. Λέγεται ότι η CMA CGM βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για να τοποθετήσει νέες παραγγελίες για άλλα εννέα πλοία megamax διπλού καυσίμου LNG των 23.000 teu στην CSSC Group. Η MSC, η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, άργησε να επιλέξει το LNG ως καύσιμο αλλά στη συνέχεια επιτάχυνε και έκανε πολλές παραγγελίες «διπλού καυσίμου».
Το πρώτο πλοίο διπλού καυσίμου (με καύσιμο και LNG) της MSC, το «MSC WASHINGTON» 14.280 teu, ξεκίνησε αυτήν την εβδομάδα τη δραστηριότητά του από το Port Kelang για να εισέλθει σταδιακά στο δίκτυο της εταιρείας. Ωστόσο, η άνοδος των τιμών του LNG φέρεται ότι οδήγησε την εταιρεία στην απόφαση να χρησιμοποιήσει στην κύρια μηχανή του πλοίου πετρέλαιο εσωτερικής καύσης, ενώ το LNG θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία των βοηθητικών κινητήρων. Ερώτημα αποτελεί τι θα πράξουν οι άλλες ναυτιλιακές εταιρείες με χωρητικότητα διπλού καυσίμου από αυτή την άποψη και εάν όλα τα πλοία LNG διπλού καυσίμου του τρέχοντος στόλου λειτουργούν πράγματι με υγροποιημένο αέριο αυτήν τη στιγμή.
Οσον αφορά τη μεθανόλη, η Maersk είναι ο κύριος υποστηρικτής αυτής της τεχνολογίας με την παραγγελία δώδεκα πλοίων μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu το καθένα στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries με παράδοση το 2024 και το 2025. Ο αριθμός των πλοίων με καύσιμο LNG στον ενεργό στόλο των containerships αντιπροσωπεύει επί του παρόντος λιγότερο από το 2% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας με 35 πλοία, 442.000 teu, ενώ το πρώτο πλοίο τροφοδοσίας μεθανόλης της Maersk θα τεθεί σε λειτουργία τον επόμενο χρόνο.


Latest News

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά