Ανακάμπτει δυναμικά το τουριστικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα μετά τη βραχυπρόθεσμη υποχώρηση λόγω της ουκρανικής κρίσης και των πληθωριστικών πιέσεων σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ξενοδοχειακών και τουριστικών παραγόντων. Παράλληλα την τάση αυτή πιστοποιούν και μελέτες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Μετά τις πρώτες ημέρες του πολέμου στην Ουκρανία παρατηρήθηκε μια τάση συγκέντρωσης των κρατήσεων κυρίως από αγορές όπως της Γερμανίας αλλά και Πολωνίας, πέραν των ακυρώσεων από Ρωσία και Ουκρανία. Ωστόσο Βρετανοί και Αμερικάνοι συνέχισαν κανονικά να εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους, ενώ επανέρχονται σταδιακά και οι τουρίστες από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Την αλλαγή κλίματος και την επανάκαμψη του ρυθμού των κρατήσεων καταγράφει και ανάλυση της Hotelwize, η οποία άντλησε στοιχεία επισκέψεων από ένα μεγάλο δείγμα ιστοσελίδων, περιλαμβάνοντας συνολικά 15 διεθνείς αγορές.
Τα ανάμεικτα συναισθήματα των πρώτων ημερών της πολεμικής σύρραξης, δίνουν τη θέση τους σε αισιόδοξα μηνύματα, καθώς η αύξηση του τουριστικού ενδιαφέροντος για τη χώρα μας το τελευταίο δεκαήμερο είναι κάτι παραπάνω από σαφής. Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν κατά το χρονικό διάστημα από τις 14 Φεβρουαρίου έως και τις 4 Απριλίου. Στο διάστημα των σαράντα ημερών μετά και τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η μείωση που παρατηρήθηκε στο τουριστικό ενδιαφέρον στο σύνολο των αγορών μελέτης άγγιξε συνολικά το 5,5%, με τις διακυμάνσεις ανά δεκαήμερο να παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Κατά το πρώτο δεκαήμερο το τουριστικό ενδιαφέρον κυμάνθηκε στο 23,3%, σημειώνοντας ταυτόχρονα άνοδο 7,8% στο δεύτερο δεκαήμερο της ανάλυσης. Προχωρώντας στο τρίτο δεκαήμερο το τουριστικό ενδιαφέρον φαίνεται να σταθεροποιείται, διαγράφοντας μία πολύ μικρή πτώση της τάξεως του 0,7%, ενώ στο τέταρτο και τελευταίο δεκαήμερο παρατηρήθηκε αύξηση 15,2%.
Κατεξοχήν σημαντικές αγορές για την Ελλάδα όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γαλλία και η Ιταλία παρουσιάζουν ενδιαφέρουσες διαφοροποιήσεις μεταξύ των χρονικών περιόδων που μελετήθηκαν. Όλες οι παραπάνω αγορές το πρώτο δεκαήμερο μετά την κρίση είναι με αρνητικό πρόσημο όσον αφορά το τουριστικό ενδιαφέρον, αλλά είτε επανέρχονται μετά το 2ο δεκαήμερο ή εμφανίζουν σημαντική άνοδο στο 4ο δεκαήμερο.
Οι ΗΠΑ κυριάρχησαν στο δεύτερο δεκαήμερο καταγράφοντας αύξηση του τουριστικού ενδιαφέροντος κατά 22,7%. Η ανοδική πορεία συνεχίστηκε και το τρίτο δεκαήμερο με +4,9%, ενώ στο τέταρτο υπάρχει μια μικρή υποχώρηση.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η περίπτωση της Γερμανίας, η οποία παρότι κατέγραψε πτώση τόσο κατά το πρώτο (-23,3%)το δεύτερο (-6,7%) όσο και κατά το τρίτο δεκαήμερο (-13,9%), στο τέταρτο σημείωσε σημαντική άνοδο +22,8%.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το πρώτο δεκαήμερο της ανάλυσης το τουριστικό ενδιαφέρον ήταν μειωμένο κατά -25,7%, ενώ το δεύτερο αυξημένο κατά +10,8%. Το τρίτο εμφάνισε και πάλι πτώση -14,3%, ωστόσο υπήρξε κατακόρυφη αύξηση στο τέταρτο δεκαήμερο που έφτασε στο +20,7%.
Στην Ιταλία καταγράφηκε πτώση -33,5% κατά το πρώτο δεκαήμερο, άνοδος +11,4% κατά το δεύτερο, η οποία συνεχίστηκε και το τρίτο με το αντίστοιχο ποσοστό να αγγίζει το +17,9%, φτάνοντας στο τέταρτο στο +21,3%.
Στη Γαλλία έπειτα από πτώση -20,4% το πρώτο δεκαήμερο, το τουριστικό ενδιαφέρον παρέμεινε ισχυρό το δεύτερο αγγίζοντας το +20,3%. Αν και δεν κατάφερε να διατηρήσει το θετικό του πρόσημο το τρίτο (-11,9%), στο τέταρτο δεκαήμερο υπήρξε θετική εξέλιξη φτάνοντας στο +6%.
Οι εξελίξεις μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας φαίνεται να μην επηρεάζουν το τουριστικό ενδιαφέρον από τις αγορές της Τουρκίας, του Ισραήλ και του Καναδά, όπου συνολικά το πρόσημο είναι θετικό. Στον αντίποδα χώρες όπως η Πολωνία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Αυστρία και η Ελβετία εμφανίζουν μειωμένο τουριστικό ενδιαφέρον.
Σχολιάζοντας τα συμπεράσματα της ανάλυσης ο CEO της Hotelwize, Ιάσων Μηλιώνης, τόνισε ότι αν και αρχικά, εμφανίστηκε μια πτώση στο τουριστικό ενδιαφέρον, τελικά φαίνεται ότι ο ελληνικός τουρισμός θα διατηρήσει τη δυναμική που διαφαίνεται για φέτος, με το τουριστικό ενδιαφέρον να παρουσιάζει ανθεκτικότητα από χώρες εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Latest News
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του Ρώσου επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων