Σχεδόν 400 εκατομμύρια άνθρωποι σε 45 πόλεις στην Κίνα βρίσκονται υπό πλήρη ή μερικό αποκλεισμό ως μέρος της αυστηρής πολιτικής της Κίνας για μηδενική Covid.
Και σύμφωνα με τα στοιχεία της Nomura Holdings, που δημοσιεύει το CNN Business, όλοι μαζί αυτοί αντιπροσωπεύουν το 40%, ή 7,2 τρισεκατομμύρια δολάρια, του ετήσιου ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος για τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.
Οι αναλυτές κρούουν προειδοποιητικά καμπανάκια, αλλά λένε ότι οι επενδυτές δεν αξιολογούν σωστά πόσο σοβαρές μπορεί να είναι οι παγκόσμιες οικονομικές επιπτώσεις από αυτές τις παρατεταμένες εντολές απομόνωσης.
«Οι παγκόσμιες αγορές μπορεί ακόμα να υποτιμούν τον αντίκτυπο, επειδή η μεγάλη προσοχή παραμένει στραμμένη στη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας και στις αυξήσεις των επιτοκίων της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ», έγραψε ο Lu Ting, επικεφαλής οικονομολόγος της Nomura.
Η καραντίνα της Σαγκάης
Το πιο ανησυχητικό είναι το επ’ αόριστον lockdown στη Σαγκάη, μια πόλη 25 εκατομμυρίων κατοίκων και ένας από τους κορυφαίους κόμβους παραγωγής και εξαγωγών της Κίνας.
Οι καραντίνες εκεί οδήγησαν σε ελλείψεις τροφίμων, αδυναμία πρόσβασης στην ιατρική περίθαλψη, ακόμη και σε αναφερόμενες δολοφονίες κατοικίδιων ζώων. Έχουν επίσης αφήσει το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου χωρίς προσωπικό .
Το λιμάνι της Σαγκάης, το οποίο διαχειριζόταν πάνω από το 20% της κινεζικής εμπορευματικής κίνησης το 2021, βρίσκεται ουσιαστικά σε αδιέξοδο. Οι προμήθειες τροφίμων που έχουν κολλήσει σε δοχεία αποστολής χωρίς πρόσβαση σε ψύξη σαπίζουν.
Το εισερχόμενο φορτίο είναι πλέον κολλημένο στους θαλάσσιους τερματικούς σταθμούς της Σαγκάης για οκτώ ημέρες κατά μέσο όρο προτού μεταφερθεί αλλού, μια αύξηση 75% από την έναρξη του πρόσφατου γύρου των lockdown. Ο χρόνος αποθήκευσης εξαγωγής έχει μειωθεί, αλλά αυτό είναι πιθανό επειδή δεν υπάρχουν νέα κοντέινερ που αποστέλλονται στις αποβάθρες από τις αποθήκες, σύμφωνα με το έργο της πλατφόρμας ορατότητας της αλυσίδας εφοδιασμού44 .
Οι αεροπορικές εταιρείες εμπορευμάτων έχουν ακυρώσει όλες τις πτήσεις εντός και εκτός πόλης και περισσότερο από το 90% των φορτηγών που υποστηρίζουν παραδόσεις εισαγωγών και εξαγωγών είναι επί του παρόντος εκτός λειτουργίας.
Η Σαγκάη παράγει το 6% των εξαγωγών της Κίνας, και το κλείσιμο εργοστασίων μέσα και γύρω από την πόλη κλονίζει περαιτέρω τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Τα εργοστάσια προμηθευτών της Sony και της Apple μέσα και γύρω από τη Σαγκάη βρίσκονται σε αδράνεια. Η Quanta, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής φορητών υπολογιστών με σύμβαση στον κόσμο και κατασκευαστής MacBook, σταμάτησε εντελώς την παραγωγή. Το εργοστάσιο αντιπροσωπεύει περίπου το 20% της παραγωγικής ικανότητας φορητών υπολογιστών της Quanta και η εταιρεία προηγουμένως υπολόγιζε ότι θα στείλει 72 εκατομμύρια μονάδες φέτος. Η Tesla έκλεισε το εργοστάσιό της στη Σαγκάη το οποίο παρήγαγε περίπου 2.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα την ημέρα.
Προσπάθειες επανεκκίνησης
Την Παρασκευή, το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφορικής της Κίνας ανέφερε σε μια δήλωση ότι έστειλε μια ομάδα εργασίας στη Σαγκάη για να εργαστεί σε ένα σχέδιο για την επανέναρξη της παραγωγής σε 666 βασικούς κατασκευαστές στην αποκλεισμένη πόλη. Τα στελέχη της Tesla ελπίζουν ότι θα τους επιτραπεί να ανοίξουν ξανά τις πόρτες τους μέχρι τη Δευτέρα, τερματίζοντας τη μεγαλύτερη παύση του εργοστασίου από το άνοιγμα του 2019. Σύμφωνα με το Reuters, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει χάσει πάνω από 50.000 μονάδες παραγωγής μέχρι στιγμής.
«Ο αντίκτυπος στην Κίνα είναι σημαντικός και οι επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία είναι αρκετά σημαντικές», δήλωσε ο Michael Hirson, του Eurasia Group. «Πιστεύω ότι βρισκόμαστε μπροστά σε περισσότερη αστάθεια και οικονομική και κοινωνική αναστάτωση για τουλάχιστον τους επόμενους έξι μήνες».
Προειδοποιήσεις από τον ΠΟΕ
Σε έκθεση που κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα , ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου προειδοποίησε για ένα χειρότερο σενάριο που περιλαμβάνει την αποσύνδεση των παγκόσμιων οικονομιών, που ωθήθηκε από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, θα μπορούσε να μειώσει μακροπρόθεσμα το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά 5%.
Αυτό είναι πολύ απίθανο δεδομένων των βαθιών οικονομικών διασυνδέσεων μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ. Οι επενδύσεις σε μετοχές και ομόλογα έφτασαν τα 3,3 τρισεκατομμύρια δολάρια στο τέλος του 2020, σύμφωνα με στοιχεία του Rhodium Group .
«Αυτές είναι ακόμα πολύ αλληλένδετες οικονομίες», είπε ο Hirson. «Αυτή η ενοποίηση δεν είναι κάτι που θα αντιστραφεί εύκολα γιατί θα ήταν απίστευτα δαπανηρό για τις ΗΠΑ και την παγκόσμια οικονομία».
Ωστόσο, οι Αμερικανοί οικονομικοί ηγέτες πιστεύουν ότι η αποσύνδεση είναι ήδη σε εξέλιξη . Ο συνιδρυτής της Oaktree, Χάουαρντ Μαρκς, έγραψε στα τέλη Μαρτίου ότι «το εκκρεμές [έχει] γυρίσει πίσω προς τις τοπικές πηγές» και μακριά από την παγκοσμιοποίηση. Ο πρόεδρος της Blackrock, Λάρι Φινκ, επανέλαβε το αίσθημα σε επιστολή προς τους μετόχους της εταιρείας. «Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία», έγραψε, «έθεσε ένα τέλος στην παγκοσμιοποίηση που ζήσαμε τις τελευταίες τρεις δεκαετίες.
Οι αναλυτές δεν πιστεύουν πλέον ότι ο στόχος της Κίνας για το 2022 για οικονομική ανάπτυξη 5,5%, ο λιγότερο φιλόδοξος στόχος της χώρας εδώ και τρεις δεκαετίες , είναι ρεαλιστικός. Η Παγκόσμια Τράπεζα αναθεώρησε τις εκτιμήσεις της για την κινεζική οικονομική ανάπτυξη αυτή την εβδομάδα στο 5%, αλλά σημείωσε ότι εάν συνεχιστούν οι περιοριστικές πολιτικές της, αυτό θα μπορούσε να μειωθεί στο 4%.
Τα οικονομικά βάρη έρχονται σε μια πολιτικά επισφαλή στιγμή . Αυτό το φθινόπωρο, ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ θα υποβάλει αίτηση για τρίτη θητεία ως ηγέτης του έθνους, παραβιάζοντας την παράδοση του ανώτατου ορίου δύο θητειών.
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών