Προβλήματα και δυσκολίες έχει προκαλέσει στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, με αποτέλεσμα το κλείσιμο εργοστασίων στην Ανατολική Ευρώπη και την εκτόξευση των τιμών σε πρώτες ύλες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC, τον Μάρτιο, η S&P Global Mobility, η οποία παρακολουθεί την αγορά των αυτοκινήτων, μείωσε την παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων κατά 2,6 εκατ. οχήματα, για τα έτη 2022 και 2023, ενώ η ευρωπαϊκή παραγωγή αναμένεται να μειωθεί κατά περίπου 9% (σχεδόν 1 εκατ. αυτοκίνητα).
Παράλληλα, η S&P Global Ratings προέβλεψε ότι το 2022 η παραγωγή θα μειωθεί κατά 2% σε σχέση με τα επίπεδα παραγωγής του 2021, σημαντική μείωση σε σχέση με την αύξηση κατά 4 και 6% που είχε προβλέψει τον Οκτώβριο του 2021.
Ορισμένα εργοστάσια στην Ουκρανία προσπάθησαν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους, παρά τον πόλεμο. Κάτι τέτοιο, εντούτοις, δεν ήταν εύκολο, δεδομένου του ότι οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν να εγκαταλείπουν τις θέσεις εργασίας τους, ώστε να ξεφύγουν από τις συρράξεις.
Οι ελλείψεις
Η μείωση αυτή αποτελεί, εν μέρει, αποτέλεσμα της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, παρόλο που οι δύο χώρες αντιπροσώπευαν μόνο το 2% της συνολικής παραγωγής αυτοκινήτων για το 2021.
Ακόμη, η εισβολή είχε ως αποτέλεσμα τις ελλείψεις σημαντικών πρώτων υλών για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, γεγονός που δεν θα αφήσει ανεπηρέαστες και τις υπόλοιπες αγορές, εάν ο πόλεμος συνεχιστεί.
Eπιπροσθέτως, η Ρωσία αποτελεί σημαντική χώρα παραγωγής ακατέργαστου παλλαδίου (40% της παγκόσμιας παραγωγής) και νικελίου, τα οποία χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό καυσαερίων και τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, αντίστοιχα.
Επιπροσθέτως, και περισσότερο κοινά μέταλλα, όπως τα μέταλλα και ο σίδηρος, επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό από τις συρράξεις στην Ουκρανία.
Οι εν λόγω ελλείψεις έχουν ως αποτέλεσμα τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και, ιδιαίτερα, στην προμήθεια ανταλλακτικών αυτοκινήτων από την εμπόλεμη περιοχή, όπως τα καλώδια από την Ουκρανία, καθώς και άλλα ανταλλακτικά που κρίνονται υψίστης σημασίας για τη σωστή λειτουργία της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο.
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών