![](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/logos/WSJ_noTag_bk.png)
Μπορεί ο Ίλον Μασκ να αγοράσει το Twitter;
Η προσφορά ύψους 43 δισ. δολαρίων την οποία έκανε ο CEO της Tesla για την εξαγορά της Twitter δημιουργεί άλλα τόσα ερωτήματα όσες και απαντήσεις
![Μπορεί ο Ίλον Μασκ να αγοράσει το Twitter;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/Twitter.jpg)
Ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο θα έπρεπε κανονικά να μπορεί να αγοράσει ό,τι θέλει. Ωστόσο η προσφορά των 43 δισ. δολαρίων του Ίλον Μασκ για την εξαγορά της Twitter δεν είναι, τελικά, τόσο εύκολη.
Oι μέτοχοι δεν τον υποστηρίζουν. Το διοικητικό συμβούλιο πρόκειται να του θέσει μερικά εμπόδια. Και δεν έχει καταστεί ακόμη σαφές εάν ο Μασκ, παρά την τεράστια περιουσία του, μπορεί να βρει τα χρήματα για την εξαγορά της εταιρείας.
Όπως με τα πάντα, έτσι κι εδώ ο CEO της Tesla, λάτρης των κρυπτονομισμάτων και γνωστός troll του Twitter, Ίλον Μασκ, μέσω της προσφοράς των 54,20 δολαρίων ανά μετοχή, περιφρονεί σχεδόν κάθε κανόνα συγχώνευσης της εταιρείας. Η εκκεντρικότητα που τον βοήθησε να γίνει δισεκατομμυριούχος θα μπορούσε, σήμερα, να αποτελέσει σημαντικό μειονέκτημα στα μάτια του διοικητικού συμβουλίου της Twitter και των χρηματοδοτών που ο ίδιος θα χρειαστεί.
Ο Μασκ παραδέχτηκε σε ομιλία του σε TED Talk, την Πέμπτη, ότι δεν είναι σίγουρος αν θα τα καταφέρει, αν και δήλωσε ότι διαθέτει «επαρκή περιουσιακά στοιχεία».
Δεν έχει δώσει κάποιο στοιχείο για το πώς θα μπορούσε να πληρώσει για τη συμφωνία. Οι επίδοξοι αγοραστές – ειδικά όσοι προτίθενται από μόνοι τους να προβούν σε κάποια εξαγορά – συνήθως εμφανίζονται με τα χρήματα στο χέρι, ή τουλάχιστον με μία εγγύηση από κάποια τράπεζα. Οι περισσότερες εταιρείες δεν σκέφτονται καν το ενδεχόμενο πώλησης χωρίς να δουν κάτι από αυτά.
Η περιουσία του Μασκ ανέρχεται σε περίπου 250 δισ. δολάρια ή και περισσότερο, αλλά ο ίδιος δεν διαθέτει πολλά μετρητά, με σχεδόν όλο του τον πλούτο να δεσμεύεται σε μετοχές της Tesla και SpaceX, την ιδιωτική εταιρεία πυραύλων του. Η πώληση αυτών των μεριδίων μπορεί να προκαλέσει σημαντικά φορολογικά έξοδα και να περιορίσει τον έλεγχο που ασκεί ο Μασκ στις εταιρείες του.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/musk-1-600x400.jpg)
H λύση στο διακύβευμα αυτό είναι ο δανεισμός. Αλλά κι αυτό είναι δύσκολο.
Η Tesla επιτρέπει στα στελέχη της να δανείζονται έως και το 25% της αξίας των μετοχών τους. Το μερίδιο του Μασκ, αξίας περίπου 176 δισ. δολαρίων, σήμερα, θα του έδινε τη δυνατότητα να δανειστεί περίπου 43 δισ. δολάρια. (Κατέχοντας ήδη το 9%, ο Μασκ θα πρέπει να βρει 39 δισ. δολάρια, ώστε να μπορέσει να αγοράσει και το υπόλοιπο.)
“Best and final offer”: Elon Musk has offered to buy the rest of Twitter in a deal that would value the social-media company at more than $43 billion #WSJWhatsNow https://t.co/L5rKWrZjy3 pic.twitter.com/46wFvxBwzm
— The Wall Street Journal (@WSJ) April 14, 2022
Ωστόσο, σύμφωνα με αρχεία της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, ο Μασκ έχει ήδη δεσμεύσει, από τον προηγούμενο Αύγουστο, μετοχές αξίας 88 εκατομμυρίων δολαρίων για προσωπικά του δάνεια, τα οποία μπορούν να μειώσουν το πιστωτικό του όριο.
Επιπλέον, δεν είναι σαφές εάν κάποια τράπεζα θα μπορούσε να προβεί σε ένα τόσο μεγάλο δάνειο, τι οποίο θα εξασφαλίζεται από μία μόνο μετοχή – ειδικά εάν η μετοχή είναι τόσο απρόβλεπτη όσο της Tesla, την τιμή της οποίας ο Μασκ μπορεί να επηρεάσει μόνο με ένα tweet. Ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων έχει πραγματοποιήσει, από τα μέσα Φεβρουαρίου, συναλλαγές που κυμαίνονται από 764 μέχρι και 1.145 δολάρια. Οι ασταθείς μετοχές επιφέρουν κινδύνους, επειδή η αξία τους μπορεί να μειωθεί γρήγορα, αφήνοντας την τράπεζα με απώλειες.
Συν τοις άλλοις, ο Mασκ κατάφερε να αποξενώσει κι έναν από τους πιο πλούσιους της Wall Street: τον Τζέιμι Ντάιμον, Διευθύνοντα Σύμβουλο της JPMorgan Chase Co., τράπεζας γνωστής για τη σύνταξη μεγάλων επιταγών εξαγοράς, ο οποίος δεν πρόκειται να συνεργαστεί με τον δισεκατομμυριούχο ή τις εταιρείες του.
Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο
![Η στιγμή «ζωής ή θανάτου» στις ΗΠΑ επαναφέρει το «America First»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-14T001554Z_1383220067_RC2MU8AU3PXS_RTRMADP_5_USA-ELECTION-TRUMP-600x400.jpg)
«America First»: Πώς αλλάζει τα δεδομένα η απόπειρα δολοφονίας Τραμπ
Νέο πολιτικό σκηνικό διαμορφώνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες
![«Ready for business» – Το πρώτο τεστ των Εργατικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/starmer-1-600x400.jpg)
«Ready for business» – Το πρώτο τεστ των Εργατικών
Τα deals που είναι ήδη στα σκαριά και οι λεπτές ισορροπίες που πρέπει να ακολουθήσει ο Κιρ Στάρμερ
![Ευρώ: Ο κίνδυνος κρίσης αυξάνεται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_euro_brake_glass-600x352.png)
Αυξάνεται ο κίνδυνος μιας κρίσης στη ζώνη του ευρώ [γραφήματα]
Οι συνθήκες δεν είναι ακόμη ώριμες για την πυροδότηση κρίσης στο ευρώ
![Η νίκη της ακροδεξιάς αφήνει τη Γαλλία εν μέσω σοκ και χάους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/lepen-2-600x400.jpg)
Η νίκη της ακροδεξιάς αφήνει τη Γαλλία εν μέσω σοκ και χάους
Το RN έλαβε περισσότερο από το ένα τρίτο των ψήφων, αλλά η τελική σύνθεση του γαλλικού κοινοβουλίου εξαρτάται από το πολιτικό παζάρι
![Το απερίσκεπτο στοίχημα του Μακρόν αφήνει τους Γάλλους ψηφοφόρους με ύπουλες επιλογές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/lepen-bardella-600x426.jpg)
Το απερίσκεπτο στοίχημα του Μακρόν αφήνει τους Γάλλους ψηφοφόρους με ύπουλες επιλογές
Εκατομμύρια θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ της υποστήριξης της ακροδεξιάς ή ενός μπλοκ που κυριαρχείται από την άκρα αριστερά
![Οι πλούσιοι Γάλλοι κάνουν μετεκλογικά σχέδια έκτακτης ανάγκης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_france_elections6-600x352.png)
Plan B έκτακτης ανάγκης για τους πλούσιους Γάλλους - Βάζουν πλώρη για Μεσόγειο και Ελβετία
«Η ερώτηση που μας κάνουν πιο συχνά είναι αν τα χρήματα είναι ασφαλή στη Γαλλία»
![Οι τράπεζες αρπάζουν από την ουρά την τίγρη που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/artificial-768x487-1-600x380.jpg)
Οι τράπεζες αρπάζουν από την ουρά την τίγρη της τεχνητής νοημοσύνης
Σε χρόνια από τώρα, η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι παντού στον τραπεζικό τομέα