Με πρότυπο την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και σε στενή συνεργασία μαζί της οι έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού έχουν καταφέρει να βρίσκονται στις κορυφαίες επιλογές των ξένων πλοιοκτητών και ναυπηγείων.
Η πρόεδρος της Hemexpo, της Ελληνικής Ενωσης Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού, Ελένη Πολυχρονοπούλου μιλώντας στα «ΝΕΑ» αναφέρει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις κατάφεραν να υπηρετούν πιστά δύο αξίες: Το «smart ship solutions» και το «value for money», με αποτέλεσμα σήμερα οι εξαγωγές τους να αποτελούν περίπου το 50% των εσόδων του κλάδου.
Ποια η σχέση της Hemexpo με την ελληνική ναυτιλία;
Για να πούμε την αλήθεια, η τύχη του εγχειρήματός μας, από την πρώτη στιγμή, ήταν σε άμεση εξάρτηση από την ανταπόκριση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Αν οι έλληνες εφοπλιστές δεν στήριζαν την προσπάθειά μας, δεν θα είχαμε φτάσει σήμερα οι εξαγωγές μας να αποτελούν περίπου το 50% των εσόδων του κλάδου. Οι έλληνες πλοιοκτήτες, είτε ατομικά είτε και σε επίπεδο φορέων, στάθηκαν στο πλευρό μας, είτε καθοδηγώντας μας είτε προτιμώντας τις ελληνικές εταιρείες για τα συστήματα που εγκαθιστούν στα πλοία τους.
Ηταν το βασικό μας πλεονέκτημα στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, αφού όσο καλοί και αν ήμασταν, όσο καινοτόμοι, όσο και να ρίχναμε τις τιμές, δεν θα μπορούσαμε να γίνουμε δεκτοί από τα ναυπηγεία της Ασίας, που κατά κύριο λόγο προωθούν τις τοπικές βιομηχανίες. Αλλά και σήμερα η συνεργασία μεταξύ των εταιρειών μας και του ελληνικού εφοπλισμού είναι στενή. Οι προκλήσεις για τα επόμενα χρόνια, όσον αφορά τη ναυτιλία, είναι μεγάλες (τόσο σε επίπεδο απανθρακοποίησης όσο και σε επίπεδο ψηφιοποίησης). Βρισκόμενοι στην ίδια χώρα και μιλώντας την ίδια γλώσσα, οι ναυτιλιακές και οι κατασκευάστριες εταιρείες συνεργάζονται στενά για την ανάπτυξη των πλέον κατάλληλων προϊόντων για την ελληνική και όχι μόνο ναυτιλία.
Είναι ανταγωνιστικά τα προϊόντα και οι υπηρεσίες των ελληνικών εταιρειών;
Από την πρώτη στιγμή, οι ελληνικές εταιρείες κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού υπηρέτησαν πιστά δύο αξίες: Το «smart ship solutions» και το «value for money». Αλλωστε ήταν και το πρώτο πράγμα που μας είπαν από τις ναυτιλιακές εταιρείες. Να είμαστε καινοτόμοι και ανταγωνιστικοί. Ετσι, και κάναμε. Από τη στιγμή που δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε στο κόστος την Ασία, επιδιώξαμε να δημιουργούμε έξυπνα προϊόντα που θα δίνουν προστιθέμενη αξία στα πλοία και θα «επιστρέφουν» μέρος του κόστους στις εταιρείες.
Ο σχεδιασμός μας αποδεικνύεται ότι ήταν σωστός εκ του αποτελέσματος. Δηλαδή φτάσαμε, όπως αναφέρω και παραπάνω, να εξασφαλίζουμε το 50% περίπου του τζίρου μας από εξαγωγές, ενώ τα τελευταία χρόνια το πελατολόγιο των περισσότερων εταιρειών του κλάδου έχει επεκταθεί και σε ναυτιλιακές εταιρείες του εξωτερικού. Εταιρείες οι οποίες, αφού είδαν τα συστήματά μας στα ελληνόκτητα πλοία, πείστηκαν για τις ικανότητές μας και μας έβαλαν στη λίστα συνεργατών τους. Επιπλέον, μετά από μεγάλες προσπάθειες, και αυτό ίσως είναι και το πιο αξιοσημείωτο, έχουμε συμπεριληφθεί στις λίστες προμηθευτών ορισμένων από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία του κόσμου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι έλληνες κατασκευαστές περιλαμβάνονται στον κατάλογο των κατασκευαστών που παρουσιάζουν τα ναυπηγεία στους πελάτες τους.
Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία ναυτιλιακού εξοπλισμού;
Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να σας πω ότι δεν διαφέρουμε από τον υπόλοιπο κόσμο. Η πράσινη μετάβαση, ο παράγοντας ESG (Environmental, Social, Governance) που σταδιακά αναμένουμε να είναι ο κύριος παράγοντας ελέγχου της βιωσιμότητας μιας εταιρείας, αλλά και η ψηφιοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη, η 4η Βιομηχανική Επανάσταση δηλαδή, είναι προκλήσεις που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε όλοι. Θα έλεγα ότι σήμερα ο κόσμος βρίσκεται σε αχαρτογράφητα ύδατα υπό την έννοια ότι αυτά που επιχειρούμε να επιτύχουμε γίνονται για πρώτη φορά στην ανθρώπινη επανάσταση. Και ο κίνδυνος είναι διπλός. Αν είσαι αυτό που λέμε first mover, δηλαδή πρωτοπόρος, ενδέχεται, και οι πιθανότητες είναι μεγάλες, ειδικά όταν μιλάμε για μεσαία και μικρά μεγέθη εταιρειών, να αποτύχεις τόσο λόγω υψηλού κόστους όσο και πιθανής λάθος επιλογής. Από την άλλη πλευρά αν μείνεις στάσιμος και δεν κάνεις βήματα προς τα εμπρός, είναι βέβαιο ότι πολύ σύντομα θα καταστείς μη βιώσιμος. Αρα προχωράς μπροστά κάνοντας πολύ καλά μελετημένες κινήσεις, και επιδιώκοντας ευρύτερες συνεργασίες σε όλους τους κλάδους.
Latest News
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο
Ασθενείς δύο ταχυτήτων - Τι συμβαίνει με την αξιολόγηση καινοτόμων φαρμάκωνσ την Ελλάδα
Νομικά κενά και υποστελέχωση διαπιστώνουν ΠΟΥ και Ε.Ε. ως εμπόδια στην αξιολόγηση νέων τεχνολογιών υγείας στην Ελλάδα
Πόσα έχασε ο Μάικλ Τζόρνταν πουλώντας την τεράστια έπαυλή του στο Σικάγο
Ακόμη και για είδωλα όπως ο Μάικλ Τζόρνταν δεν είναι κάθε τελευταία βολή πετυχημένη
Ποια είναι η κολομβιανή Τέιλορ Σουίφτ
Φέτος, το άλμπουμ Mañana Será Bonito της KarolG ήταν το τέταρτο σε μεταδόσεις παγκοσμίως στο Spotify
Ανησυχούν για τη συνταξιοδότηση οι Έλληνες - Μόνο το 18% δηλώνει έτοιμο
Τι αναφέρει η έρευνα της NN Hellas για τη μακροζωία - Πώς την αντιμετωπίζουν
Ολιστική αντιμετώπιση κολπικής μαρμαρυγής: Είναι νόσος και όχι αρρυθμία
Ο Δρ. Δημήτρης Τσιαχρής στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών μιλά για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η νόσος
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Έσοδα 2,1 δισ. και 10 εκατ. εισιτήρια σε 149 παραστάσεις: Τα κέρδη ρεκόρ για την Τέιλορ Σουίφτ
Η Σουίφτ ολοκλήρωσε την περιοδεία με μια τελευταία παράσταση το βράδυ της Κυριακής στο Βανκούβερ του Καναδά.
Τζον Πόλσον: «Ελλάδα, οικονομία και τράπεζες έχουν πολύ ευνοϊκό μέλλον»
Ο αμερικανός επενδυτής Τζον Πόλσον μιλώντας στο Βήμα της Κυριακής εξηγεί που εδράζει την αισιοδοξία του για την πορεία της ελληνικής οικονομίας
Γιατί επενδύσαμε σε Ελλάδα και ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ - Ο CEO της Masdar στον ΟΤ
Ο Mohamed Jameel Al Ramahi, CEO της Masdar, μιλάει αποκλειστικά στην έντυπη έκδοση του ΟΤ στο Βήμα της Κυριακής