Τη σταθερή στόχευση της κυβέρνησης για την επίτευξη διατηρήσιμης, πράσινης και αειφόρου ανάπτυξης ανέδειξε ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας στη δήλωσή του στο πλαίσιο της σημερινής 7ης συνάντησης της Συμμαχίας Υπουργών Οικονομικών για Κλιματικές Δράσεις.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας, παρά τις μεγάλες προκλήσεις που δημιούργησαν, αρχικά η υγειονομική και, πιο πρόσφατα, η ενεργειακή κρίση, «η ευθυγράμμιση της οικονομικής μεγέθυνσης με τους φιλόδοξους στόχους μας για το κλίμα παραμένει στο επίκεντρο των στρατηγικών προτεραιοτήτων της Ελλάδας».
Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται από:
– Την πρόβλεψη του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» για διάθεση πάνω από 37% του προϋπολογισμού για την υλοποίηση σημαντικών πράσινων επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων.
– Την εν εξελίξει σταδιακή ενσωμάτωση της κλιματικής διάστασης στον Κρατικό Προϋπολογισμό.
– Τον σχεδιασμό για την υλοποίηση μιας συνεκτικής εθνικής Στρατηγικής για τη Βιώσιμη Χρηματοδότηση και την Πράσινη Οικονομική Μετάβαση.
– Τον σχεδιασμό για την εφαρμογή ενός σύγχρονου πλαισίου περιβαλλοντικής φορολόγησης, ώστε να υποστηριχθεί ο στόχος για κλιματική ουδετερότητα, με παράλληλη στήριξη της κοινωνικο-οικονομικής συνοχής.
Δυνατότητα έκδοσης πράσινου ή βιώσιμου ομολόγου
Επιπλέον, ο Υπουργός Οικονομικών επισήμανε ότι η χώρα μας εξετάζει τη δυνατότητα έκδοσης πράσινου ή βιώσιμου ομολόγου, που θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στην εφετινή χρηματοδοτική στρατηγική του Ελληνικού Δημοσίου.
«Οι πρωτόγνωρες προκλήσεις απαιτούν εμπνευσμένες και διορατικές λύσεις: σκοπός μας είναι να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις παράλληλες κρίσεις και τις επιπτώσεις τους, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι τα παιδιά μας θα κληρονομήσουν έναν πλανήτη με ανθεκτικό κλίμα», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Η συνάντηση της Συμμαχίας Υπουργών Οικονομικών για Κλιματικές Δράσεις, της οποίας η Ελλάδα είναι τακτικό μέλος την τελευταία τριετία, εντάσσεται στις εργασίες της Εαρινής Συνόδου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Στόχος της Συμμαχίας, που αριθμεί, πλέον, 72 μέλη – Υπουργούς Οικονομικών χωρών που εκπροσωπούν το 65% του παγκόσμιου ΑΕΠ – είναι η προώθηση ισχυρών συλλογικών δράσεων σχετικά με την κλιματική αλλαγή και την αντιμετώπιση των επιπτώσεών της.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες