![Πάσχα: Ακριβότερο κατά 15% το ταξίδι με πλοίο [παραδείγματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/ploio.jpg)
Ακριβότερο κατά 15% τουλάχιστον σε σύγκριση με το τέλος Δεκεμβρίου είναι ένα ταξίδι για τέσσερα ενήλικα άτομα και ένα αυτοκίνητο σε διάφορες γραμμές του Αιγαίου, ενώ η επιβατική κίνηση συνολικά τις ημέρες του Πάσχα τείνει να προσεγγίσει το 80% της επιβατικής κίνησης του Πάσχα του 2019, που ήταν περίπου τις ίδιες ημερομηνίες (28 Απριλίου).
Μπορεί τις δυο πιο κρίσιμες ημέρες (Μεγάλη Τετάρτη και Μεγάλη Πέμπτη) σε ορισμένα δρομολόγια κυρίως προς τις Κυκλάδες από Πειραιά να μη βρίσκει κανείς εύκολα εισιτήριο, γενικότερα όμως η επιβατική κίνηση τις ημέρες του Πάσχα θα είναι 20%-25% χαμηλότερη από το Πάσχα του 2019, το καλύτερο των τελευταίων ετών. Σημειώνεται ότι δεν τίθεται θέμα σύγκρισης της κίνησης με το Πάσχα του 2021 καθώς είχαμε lockdown.
Διαβάστε επίσης: «Καμπανάκι» ΙΟΒΕ για τις τιμές εισιτηρίων στα πλοία
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι στα ΙΧ η εικόνα αναλογικά είναι καλύτερη, καθώς φαίνεται ότι περισσότεροι επιβάτες φέτος επέλεξαν να πάρουν μαζί τους στο νησί και το ΙΧ με αποτέλεσμα η πτώση της μεταφορικής κίνησης σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019 να είναι χαμηλότερη μόλις κατά 7-10%.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι στις γραμμές των Κυκλάδων ενώ η κίνηση φέτος σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019 είναι μειωμένη κατά 20-29%, εντούτοις στα ΙΧ αναμένεται αύξηση της κίνησης μεταξύ 2-7%. Πάντως συνολικά αυτό που φαίνεται να λείπει φέτος είναι η μετακίνηση ξένων (Κινέζων κ.λπ.) αλλά και ελληνικών γκρουπ τουριστών, έλλειψη που κρατά σε χαμηλότερα επίπεδα τη συνολική κίνηση.

Επιπλέον πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ειδικά στην Παροναξία φέτος λείπει τουλάχιστον ένα ταχύπλοο σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019, με αποτέλεσμα η κίνηση να μοιράζεται μεταξύ λιγότερων πλοίων.
Με βάση όλα τα παραπάνω η κίνηση κρίνεται ικανοποιητική, ωστόσο όπως τόνισε και πρόσφατα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Σπύρος Πασχάλης, οι ημέρες του Πάσχα είναι πολύ λίγες μόλις τρεις-τέσσερις και ως εκ τούτου δεν μπορούν να κρίνουν το σύνολο της επιβατικής κίνησης της σεζόν αλλά και να επηρεάσουν ιδιαίτερα τα αποτέλεσμα των ακτοπλοϊκών εταιρειών που πλήττονται από το αυξημένο κόστος καυσίμων.
Οι τιμές
Οσον αφορά τις τιμές των εισιτηρίων σύμφωνα με ενδεικτικά στοιχεία που συγκέντρωσαν «ΤΑ ΝΕΑ», μια οικογένεια με τέσσερα ενήλικα άτομα που θέλει να ταξιδέψει μαζί με το αυτοκίνητο για Πάρο θα πληρώσουν σε συμβατικό πλοίο 562,00 ευρώ (μετ΄ επιστροφής) έναντι 486 ευρώ στα τέλη Δεκεμβρίου (αύξηση 15,5%).
Επίσης για Ρόδο θα πρέπει να καταβάλλουν 905 ευρώ αντί 786 ευρώ στα τέλη του 2021 (άνοδος 15,1%) και για τα Χανιά το αντίτιμο (πάντα μετ’ επιστροφής) είναι 523 ευρώ έναντι 454 ευρώ στα τέλη Δεκεμβρίου του 2021 (άνοδος 15,19%).
Διαβάστε επίσης: Νέα απεργία στον Πειραιά την Πρωτομαγιά
Επισημαίνεται ότι σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν διπλασιαστεί από 80% μέχρι και 110% ανάλογα το καύσιμο, ενώ λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν κινηθεί ανοδικά το τελευταίο διάστημα κατά μέσο όρο κατά 32%.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)