Στην εκτίμηση ότι θα ξεπεραστεί ο στόχος των 13 δισ. ευρώ που είχε τεθεί για έργα υποδομών ως το 2023 προχωρά σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής. Διατηρώντας, παράλληλα, ψύχραιμους τόνους σχετικά με το ζήτημα των μεγάλων ανατιμήσεων στα υλικά κατασκευών, λόγω της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία, τονίζει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να κάνει τα πάντα για τη συνέχιση και ολοκλήρωση των μεγάλων, αλλά και των μικρότερων έργων, σε όλη τη χώρα.
Εχετε βάλει σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα έργων υποδομών 13 δισ. ευρώ σε όλη τη χώρα. Τι να περιμένουμε το 2022;
«Επισημαίνετε, πολύ σωστά, ένα πρόγραμμα έργων 13 δισ., το οποίο είναι συνεκτικό και υλοποιείται βήμα-βήμα. Διότι απλούστατα βασίζεται στις δύο θεμελιώδεις αρχές: Κάθε έργο που εξαγγέλλουμε να διαθέτει ωριμότητα μελετών και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ξέρετε, στη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ακούσαμε πολλές ανακοινώσεις, πολλά μεγάλα λόγια, είδαμε ακόμα και εργοτάξια στημένα μόνο για τις ανάγκες τηλεοπτικών πλάνων. Η πραγματικότητα όμως ήταν δυστυχώς άλλη. Εργα βαλτωμένα στη δίνη περίπλοκων προβλημάτων, ενώ δεν υπήρχε μελετητική ωριμότητα για νέα έργα, ούτε καν σχεδιασμός. Ξεκινήσαμε λοιπόν σχεδόν από το μηδέν. Εκπονήσαμε για πρώτη φορά έναν Εθνικό Στρατηγικό Σχεδιασμό Υποδομών, με έργα όχι μικροπολιτικής σκοπιμότητας, αλλά εθνικής αναγκαιότητας. Μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια έχουμε δημοπρατήσει έργα 8 δισ. ευρώ και έχουμε συμβασιοποιήσει έργα 3,2 δισ., που σημαίνει ότι ήδη υλοποιούνται. Το 2022 είναι η χρονιά που θα φανεί ακόμα πιο ξεκάθαρα όλη η δουλειά που κάνουμε αυτά τα χρόνια. Ωστε κάθε Ελληνας, από την Αλεξανδρούπολη ως την Κρήτη, να μπορεί να δει την αλλαγή με τα ίδια του τα μάτια. Και βέβαια, ως τις αρχές του 2023, προγραμματίζουμε τη δημοπράτηση έργων πάνω από 4 δισ. ευρώ, καθώς και τη συμβασιοποίηση των μεγάλων έργων παραχώρησης του ΒΟΑΚ και της Υποθαλάσσιας Ζεύξης της Σαλαμίνας, με προϋπολογισμό περί τα 2 δισ. ευρώ. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας θα ξεπεράσουμε τον στόχο των 13 δισ. που είχαμε θέσει ως το 2023».
Οι ανατιμήσεις ανησυχούν τον τεχνικό κόσμο. Θα λάβετε κάποια μέτρα για τη θωράκιση των έργων; Υπάρχει ανησυχία ότι κάποια θα πέσουν έξω;
«Οχι ανησυχία, αλλά εγρήγορση. Οταν υπάρχει μια τεράστια διεθνής κρίση λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και ασκούνται τέτοιες πληθωριστικές πιέσεις ακόμα και στον πυρήνα της ευρωζώνης, ασφαλώς αυτό προβληματίζει και τον κατασκευαστικό κλάδο. Παρακολουθούμε στενά κάθε παράμετρο του ζητήματος και είμαστε σε συνεχή επαφή με τους εκπροσώπους του κλάδου. Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε τα πάντα για τη συνέχιση και ολοκλήρωση των μεγάλων έργων, αλλά και των μικρότερων σε όλη την Ελλάδα. Αλλωστε, όπως ξέρετε, πρόσφατα αποφασίσαμε την εφαρμογή των συντελεστών αναθεώρησης εργασιών σε όλα τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Oι παρεμβάσεις μας ήταν έγκαιρες και έδωσαν μια πραγματική ανάσα στα έργα για να συνεχίσουν».
Η πρώτη επέκταση της Αττικής Oδού ξεκίνησε. Ποιες ακολουθούν;
«Πράγματι, το έργο της σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ δημοπρατήθηκε και σύντομα θα συμβασιοποιηθεί. Προετοιμάζουμε παράλληλα τις νέες επεκτάσεις και τις τελικές προτάσεις τόσο για την επέκταση προς Ραφήνα όσο και για το μεγάλο έργο σύνδεσης της Περιφερειακής Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και το Ελληνικό. Και στα δύο έργα, ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα προκειμένου να προχωρήσουμε ταχύτερα στην ωρίμανση και την κατασκευή τους».
Τι ακολουθεί την έναρξη των εργασιών για τη Γραμμή 4 του μετρό; Ποιες επεκτάσεις προχωρούν;
«Ολες οι πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 βρίσκονται σταδιακά σε εξέλιξη στους 4 δήμους όπου κατασκευάζεται το έργο, ώστε να έχει ολοκληρωθεί το 2029. Πρόσφατα υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων με το οποίο αναλάβαμε όλοι συγκεκριμένες δεσμεύσεις για να γίνει το έργο με τη μεγαλύτερη ταχύτητα και τη μικρότερη επιβάρυνση για τους πολίτες και το περιβάλλον. Ωστε η Αθήνα όχι μόνο να μη χάσει ούτε ένα δέντρο αλλά, αντιθέτως, να αποκτήσει ακόμα περισσότερα. Μιλάμε για πάνω από 1.300 μεταφυτεύσεις και 2.000 νέα δέντρα. Ως προς τις νέες επεκτάσεις, σε πολύ προχωρημένο στάδιο μελέτης βρίσκεται η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ιλιον με 3 νέους σταθμούς (Παλατιανή, Ιλιον και Αγιος Νικόλαος). Επίσης, από την Αττικό Μετρό προγραμματίζονται και ωριμάζουν σταδιακά επεκτάσεις όπως: Στη Γραμμή 1, υπόγειες επεκτάσεις μετά τον σταθμό Θησείο προς Καλλιθέα και Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αλλά και μετά τον σταθμό ΚΑΤ προς Κηφισιά, Ν. Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης για να συνδεθεί το δίκτυο του μετρό με την Εθνική Οδό. Στη Γραμμή 2, από Ιλιον προς Αχαρνές, αλλά και από Ελληνικό προς Γλυφάδα. Και στη Γραμμή 4, κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας προς τα βόρεια προάστια και το ΟΑΚΑ, από Αλσος Βεϊκου προς Πετρούπολη και από Ευαγγελισμό προς Υμηττό».
Πώς εξελίσσονται τα έργα στο μετρό Θεσσαλονίκης;
«Στη Θεσσαλονίκη τρέχουμε για να κερδίσουμε τον χρόνο που έκλεψαν από την πόλη οι προσφυγές εναντίον του έργου – που έγιναν από μειοψηφίες και κάποιοι τις εκμεταλλεύονται για πολιτικούς και άλλους σκοπούς – και να παραδώσουμε ολοκληρωμένο το έργο στο τέλος του 2023. Οι εργασίες της βασικής γραμμής έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 85% και της επέκτασης προς Καλαμαριά σε ποσοστό 84% στα έργα Πολιτικού Μηχανικού. Εχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 πρώτων συρμών, ενώ σε φάση αξιολόγησης βρίσκεται και ο διαγωνισμός για τους 15 επιπλέον συρμούς. Και βέβαια, οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου, όπου ως γνωστόν συνεχίζονται εντατικά».
Εχετε ξεκινήσει ένα μεγάλο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων. Μέσα στην εβδομάδα υπεγράφη και η συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες γραμμές. Πώς θα ανοίξει όμως η σιδηροδρομική αγορά, κυρίως για τα εμπορικά δρομολόγια;
«Η Ελλάδα επιτέλους αποκτά σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές. Τώρα που έχουν πάρει τον δρόμο τους όλα τα αναγκαία μεγάλα οδικά έργα, σειρά έχει η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Γι’ αυτό και ανακοινώσαμε το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ, ύψους 4,5 δισ. ευρώ. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα αναβάθμισης και εξηλεκτρισμού του υφιστάμενου δικτύου, ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Συνδέουμε όλα τα βασικά λιμάνια με το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο. Θα σας θυμίσω την περίπτωση του 6ου προβλήτα στη Θεσσαλονίκη, που δεν είχε καν οδική σύνδεση. Καταφέραμε να το λύσουμε και αυτό, ώστε το λιμάνι να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εμπορευματικές μεταφορές της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων. Η συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να γίνει το κλειδί που ανοίγει νέες, σπουδαίες δυνατότητες. Για πρώτη φορά: Διασφαλίζει με ρήτρες τα δρομολόγια σε όλη τη χώρα και δεσμεύει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε πολύ συγκεκριμένες επενδύσεις, ώστε το Ελληνικό Δημόσιο να αποκτήσει νέα, σύγχρονα τρένα – τα περισσότερα εκ των οποίων θα είναι ηλεκτρικά και τρένα υδρογόνου – να αναβαθμιστεί και το υφιστάμενο τροχαίο υλικό, αλλά και να αναπτυχθούν σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα, για την καλύτερη ενημέρωση του επιβατικού κοινού. Με την υπογραφή του Θριασίου, άνοιξε ο δρόμος για την αύξηση της εμπορευματικής δραστηριότητας».
Latest News
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα.
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!
Τι είναι το «brat» που «στέφθηκε» η λέξη της χρονιάς
Βrat εναντίον delulu σημειώσατε 1! - Πώς το λεξικό Κόλινς δικαίωσε την Charli XCX
Χρηστίδης (Volkswagen) στον ΟΤ: Οι κρίσιμες συνομιλίες, οι κόκκινες γραμμές και το μέλλον της βιομηχανίας
Tι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο εκπροσώπος των εργαζομένων της Volkswagen στο IG Metall για την κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους
Πώς η κρίση της VW επηρεάζει και την... «Μπουντεσλίγκα»
Η Volkswagen δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, αλλά και ιδιοκτήτρια της ποδοσφαιρικής ομάδας Βόλφσμπουργκ
Daily Mail: Ο Βαγγέλης Μαρινάκης είναι ο άνθρωπος που χρειαζόταν η Νότιγχαμ Φόρεστ
H βρετανική εφημερίδα «Daily Mail» υποκλίθηκε στον Βαγγέλη Μαρινάκη για όσα έχει καταφέρει με τον αγγλικό σύλλογο
UEFA: Ιστορική συμφωνία συνεργασίας με την FIFPRO Europe
Οι βασικές αποφάσεις που επηρεάζουν τις συνθήκες απασχόλησης των παικτών ή τον φόρτο εργασίας των παικτών στις διοργανώσεις της UEFA θα λαμβάνονται πλέον μόνο μετά από εκτεταμένο διάλογο μεταξύ των δύο οργανισμών.
Η φυλακή του Οσκαρ Ουάϊλντ στη Βρετανία, γίνεται ξενοδοχείο
Η φυλακή στη Βρετανία όπου κρατήθηκε για δύο χρόνια ο διάσημος συγγραφέας θα γίνει ξενοδοχείο
Γιατί απέλυσε τον Έρικ Τεν Χαγκ η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ
Δεν είναι ξεκάθαρο το ποσό αποζημίωσης του Έρικ Τεν Χαγκ μετά την απόλυση