Oi δυτικές εταιρείες στη Σαγκάη αντιμετωπίζουν έναν «εφοδιαστικό εφιάλτη» καθώς αρχίζουν να ανοίγουν ξανά μετά από το lockdown σε όλη την πόλη, όπως αναφέρει το Εμπορικό Επιμελητήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο επισημαίνει ότι τα προβλήματα θα διαρκέσουν αρκετές ακόμη εβδομάδες.
Την Παρασκευή, Κινέζοι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι θα βοηθήσουν περισσότερες από 600 εταιρείες να επανεκκινήσουν τις δραστηριότητές τους στον σημαντικό οικονομικό κόμβο της χώρας.
Ανάλογες εκτιμήσεις διατυπώνονται και από επιχειρηματικούς φορείς του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ που ανακοίνωσαν επίσης ότι τα μέλη τους έχουν πληγεί από τα μέτρα κατά της Covid στην Κίνα.
Αν και ορισμένες εταιρείες ξεκίνησαν εκ νέου τις δραστηριότητές τους στη Σαγκάη με τους εργαζομένους τους να κοιμούνται στους χώρους εργασίας, «πολλές εταιρείες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της έλλειψης εργατικού δυναμικού και των εφοδιαστικών δυσκολιών», δήλωσε η Μπετίνα Σόεν-Μπεχανζίν, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Κίνα και επικεφαλής του τμήματος της Σαγκάης.
«Εκτιμούμε ότι λιγότερο από το 30% του εργατικού δυναμικού τους είναι επιλέξιμο να πάει στη δουλειά λόγω των συνεχιζόμενων lockdown, επομένως υπάρχει τεράστιο χάσμα μεταξύ της πολιτικής που εξαγγέλλεται και αυτής που υλοποιείται στην πραγματικότητα», πρόσθεσε. «Όλοι συμφωνούν πάντως ότι αυτός ο εφιάλτης επιμελητείας θα συνεχιστεί μέχρι τα μέσα Μαΐου», εκτίμησε η κ. Σόεν-Μπεχανζίν.
Ανησυχία και από Βρετανία-ΗΠΑ
Τις τελευταίες εβδομάδες, επιχειρηματικοί όμιλοι που εκπροσωπούν εταιρείες από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ έχουν επίσης εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο του lockdown στη Σαγκάη και σε άλλες κινεζικές πόλεις.
Οι περισσότερες βρετανικές εταιρείες στην Κίνα αναμένουν ότι τα κέρδη τους θα μειωθούν φέτος λόγω των τοπικών περιορισμών για την Covid, σύμφωνα με έρευνα του Βρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στην Κίνα.
Πάνω από τα δύο τρίτα των 200 και πλέον εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι περίμεναν χαμηλότερα έσοδα φέτος. Σχεδόν οι μισές από αυτές δήλωσαν ότι οι περιορισμοί είχαν επηρεάσει την ικανότητά τους να προσελκύουν και να διατηρούν ξένα ταλέντα.
Τον περασμένο μήνα, μια έρευνα του Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στην Κίνα και τη Σαγκάη σε περισσότερες από 160 εταιρείες διαπίστωσε ότι το 99% από αυτές είχε επηρεαστεί από την πανδημία.
Έδειξε επίσης ότι το ένα τρίτο των εταιρειών είχε «διακόψει πλήρως τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες για δύο ή περισσότερες ημέρες λόγω των μέτρων ελέγχου της Covid-19».
Σταδιακή επανεκκίνηση
Ο οικονομικός, κατασκευαστικός και ναυτιλιακός κόμβος της Σαγκάης σημείωσε άνοδο των μολύνσεων λόγω κορωνοϊού νωρίτερα φέτος και τέθηκε σε καθεστώς lockdown από τις αρχές για τη διενέργεια μαζικών τεστ στα τέλη Μαρτίου.
Καθώς πλέον οι περιορισμοί έχουν χαλαρώσει, η Tesla επανεκκίνησε πρόσφατα την παραγωγή στο μέγα-εργοστάσιο της στην πόλη. «Χάσαμε πράγματι πολλές σημαντικές ημέρες παραγωγής», δήλωσε την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος Ιλον Μασκ.
Ωστόσο, τα εργοστάσια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen στη Σαγκάη και της εταιρείας παραγωγής iPhone της Apple Pegatron παραμένουν κλειστά.
Η VW ανακοίνωσε ότι αξιολογεί τη «σκοπιμότητα» της επανέναρξης των εργασιών στη Σαγκάη. Ενώ εκπρόσωπος της Pegatron δήλωσε στο BBC την Τετάρτη ότι «περιμένει περαιτέρω οδηγίες από [την] τοπική κυβέρνηση».
Latest News
Η αγωγή 21,5 εκατ. της JPMorgan για ζημιές σε αποθήκη πολύτιμων μετάλλων
Η JPMorgan μηνύει βρετανική κατασκευαστική εταιρεία για «εκτεταμένες ζημιές» se μονάδα αποθήκευσης στο Λονδίνο
Γιατί η Tesla ανακαλεί το Cybertruck... πάλι
Είναι η πολλοστή φορά που το Cybertruck ανακαλείται και αυτή τη φορά το ζήτημα είναι σοβαρό
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας
«Σβήνει» το σχέδιο για τον αμερικανικό οίκο πολυτέλειας - Άδοξο τέλος στο deal Tapestry-Capri
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τερματίζει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός οίκου πολυτελείας made in USA, με έξι ισχυρά brands
Ο γαλλικός κολοσσός που παίρνει... διαζύγιο από την ιστορία του
Ο γαλλικό γίγαντας δομικών υλικών Saint-Gobain σκέφτεται να πουλήσει τα συμφέροντά του στην βιομηχανία υαλοπινάκων αυτοκινήτων
Σε σταυροδρόμι η Κίνα - Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση της οικονομίας
Εάν η Κίνα προχωρήσει προσεκτικά, κινδυνεύει να καταπνίξει τη στροφή της σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση
Πώς Nike και Adidas έχασαν την κυριαρχία τους
Πολλοί νέοι παίκτες μπαίνουν στα αθλητικά είδη με τις Nike και Adidas να κάνουν μια σειρά από λάθη που τους κόστισαν
Τον θέλει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ - Ποιος είναι ο Χάουαρντ Λούτνικ, CEO της Cantor Fitzgerald
Η ιστορία πίσω από τον CEO της Cantor Fitzgerald, Χάουαρντ Λούτνικ, που προκρίνει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω
Τελευταία συνάντηση Μπάιντεν-Σι Τζινπίνγκ στο Περού - Η πρόκληση των δασμών και της Ταϊβάν
Ο Τζο Μπάιντεν και ο Σι θα συζητήσουν στο περιθώριο του φόρουμ Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού στη Λίμα του Περού