Σταδιακά η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία συντάσσεται με την θέση ότι οι ναυλωτές θα πρέπει να είναι υπεύθυνοι να πληρώσουν για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Τελευταίο παράδειγμα η BΙMCO, μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές οργανώσεις του πλανήτη που έρχεται κοντά στη θέση των ευρωπαίων (Ecsa) και Ελλήνων πλοιοκτητών (Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών) ο οποίοι έχουν προτείνει και αυτό έχει γίνει δεκτό από την ΕΕ το κόστος αγοράς δικαιωμάτων εκπομπής άνθρακα να μετακυλισθεί στους εμπορικούς φορείς (ναυλωτές) και όχι στους πλοιοκτήτες.
Στη σχετική ανακοίνωση της η BIMCO αναφέρει ότι η αντιμετώπιση των εμποδίων στη μετάβαση μπορεί να είναι το σημαντικότερο ζήτημα που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στο δρόμο της προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Καθώς το ρυθμιστικό τοπίο συνεχίζει να αλλάζει, η BIMCO υποστηρίζει την Αρχική Στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και το όραμα και τους στόχους της, αλλά πιστεύει ότι απαιτείται περισσότερη φιλοδοξία. Ως εκ τούτου, η BIMCO υποστηρίζει τον στόχο του καθαρού μηδενικού άνθρακα για τη ναυτιλία μέχρι το 2050.
Η κατανομή της ευθύνης για την τιμολόγηση του άνθρακα
Ένα σημαντικό ζήτημα είναι η κατανομή της ευθύνης για την τιμολόγηση του άνθρακα. Η BIMCO καθιστά σαφές ότι το εμπορικό μέρος μιας σύμβασης ναύλωσης, που είναι υπεύθυνο για τον καθορισμό της ταχύτητας και της διαδρομής ενός πλοίου θα πρέπει επίσης να φροντίζει για τα δικαιώματα εκπομπών ή πιστώσεις στο πλαίσιο ενός μέτρου που βασίζεται στην αγορά (MBM).
Πιστεύουμε ότι στην περίπτωση ενός χρονοναυλοσύμφωνου, αυτή η ευθύνη πρέπει να βαρύνει τον ναυλωτή και στο πλαίσιο μιας ναύλωσης ταξιδιού, θα πρέπει να είναι με το μέρος που δεσμεύει το πλοίο στη ναύλωση ταξιδιού, λέει ο David Loosley, Γενικός Γραμματέας της BIMCO.
Υπενθυμίζεται ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με ανακοίνωση της είχε χαιρετήσει την έκθεση του εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ), ευρωβουλευτή κ. Peter Liese, σχετικά με την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) (EU ETS) στο πλαίσιο του νομοθετικού πακέτου «Fit for 55», η οποία λαμβάνει υπόψη, σε σημαντικό βαθμό, τις ανησυχίες της ναυτιλίας, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο των commercial operators για τη ναυτιλία και την απανθρακοποίησή της, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και την ανάγκη ίδρυσης ενός ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου.
Η ΕΕΕ, τονίζονταν στην ανακοίνωση, εκπροσωπεί κατά κύριο λόγο πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στην bulk/tramp ναυτιλία, που αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό τομέα του ναυτιλιακού κλάδου, μεταφέροντας το 85% περίπου του συνόλου των τονομιλίων φορτίων παγκοσμίως. Στην bulk/tramp ναυτιλία οι ναυλωτές είναι κατά κανόνα οι commercial operators, όπου χιλιάδες ναυτιλιακές κυρίως Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ) ανταγωνίζονται υπό συνθήκες σχεδόν απόλυτου ανταγωνισμού και όπου οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν καθορίζουν τις τιμές μεταφοράς (price takers). Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό οι ναυλωτές, ως commercial operators των πλοίων, να αναλαμβάνουν την ευθύνη σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Latest News
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023