Ακριβότερο κατά 15% τουλάχιστον σε σύγκριση με το τέλος Δεκεμβρίου είναι ένα ταξίδι για τέσσερα ενήλικα άτομα και ένα αυτοκίνητο σε διάφορες γραμμές του Αιγαίου, ενώ η επιβατική κίνηση συνολικά τις ημέρες του Πάσχα τείνει να προσεγγίσει το 80% της επιβατικής κίνησης του Πάσχα του 2019, που ήταν περίπου τις ίδιες ημερομηνίες (28 Απριλίου).
Μπορεί τις δυο πιο κρίσιμες ημέρες (Μεγάλη Τετάρτη και Μεγάλη Πέμπτη) σε ορισμένα δρομολόγια κυρίως προς τις Κυκλάδες από Πειραιά να μη βρίσκει κανείς εύκολα εισιτήριο, γενικότερα όμως η επιβατική κίνηση τις ημέρες του Πάσχα θα είναι 20%-25% χαμηλότερη από το Πάσχα του 2019, το καλύτερο των τελευταίων ετών. Σημειώνεται ότι δεν τίθεται θέμα σύγκρισης της κίνησης με το Πάσχα του 2021 καθώς είχαμε lockdown.
Διαβάστε επίσης: «Καμπανάκι» ΙΟΒΕ για τις τιμές εισιτηρίων στα πλοία
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι στα ΙΧ η εικόνα αναλογικά είναι καλύτερη, καθώς φαίνεται ότι περισσότεροι επιβάτες φέτος επέλεξαν να πάρουν μαζί τους στο νησί και το ΙΧ με αποτέλεσμα η πτώση της μεταφορικής κίνησης σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019 να είναι χαμηλότερη μόλις κατά 7-10%.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι στις γραμμές των Κυκλάδων ενώ η κίνηση φέτος σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019 είναι μειωμένη κατά 20-29%, εντούτοις στα ΙΧ αναμένεται αύξηση της κίνησης μεταξύ 2-7%. Πάντως συνολικά αυτό που φαίνεται να λείπει φέτος είναι η μετακίνηση ξένων (Κινέζων κ.λπ.) αλλά και ελληνικών γκρουπ τουριστών, έλλειψη που κρατά σε χαμηλότερα επίπεδα τη συνολική κίνηση.
Επιπλέον πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ειδικά στην Παροναξία φέτος λείπει τουλάχιστον ένα ταχύπλοο σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019, με αποτέλεσμα η κίνηση να μοιράζεται μεταξύ λιγότερων πλοίων.
Με βάση όλα τα παραπάνω η κίνηση κρίνεται ικανοποιητική, ωστόσο όπως τόνισε και πρόσφατα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Σπύρος Πασχάλης, οι ημέρες του Πάσχα είναι πολύ λίγες μόλις τρεις-τέσσερις και ως εκ τούτου δεν μπορούν να κρίνουν το σύνολο της επιβατικής κίνησης της σεζόν αλλά και να επηρεάσουν ιδιαίτερα τα αποτέλεσμα των ακτοπλοϊκών εταιρειών που πλήττονται από το αυξημένο κόστος καυσίμων.
Οι τιμές
Οσον αφορά τις τιμές των εισιτηρίων σύμφωνα με ενδεικτικά στοιχεία που συγκέντρωσαν «ΤΑ ΝΕΑ», μια οικογένεια με τέσσερα ενήλικα άτομα που θέλει να ταξιδέψει μαζί με το αυτοκίνητο για Πάρο θα πληρώσουν σε συμβατικό πλοίο 562,00 ευρώ (μετ΄ επιστροφής) έναντι 486 ευρώ στα τέλη Δεκεμβρίου (αύξηση 15,5%).
Επίσης για Ρόδο θα πρέπει να καταβάλλουν 905 ευρώ αντί 786 ευρώ στα τέλη του 2021 (άνοδος 15,1%) και για τα Χανιά το αντίτιμο (πάντα μετ’ επιστροφής) είναι 523 ευρώ έναντι 454 ευρώ στα τέλη Δεκεμβρίου του 2021 (άνοδος 15,19%).
Διαβάστε επίσης: Νέα απεργία στον Πειραιά την Πρωτομαγιά
Επισημαίνεται ότι σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν διπλασιαστεί από 80% μέχρι και 110% ανάλογα το καύσιμο, ενώ λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν κινηθεί ανοδικά το τελευταίο διάστημα κατά μέσο όρο κατά 32%.
Latest News
Συμφωνία Χαμάς - Ισραήλ: Πότε θα επιστρέψουν τα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα
Τι λένε στελέχη και αναλυτές της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την επιστροφή των εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα μετά τη συμφωνία Χαμάς – Ισραήλ – Το μήνυμα των Χούθι
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν