![Πάσχα: Ακριβότερο κατά 15% το ταξίδι με πλοίο [παραδείγματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/ploio.jpg)
Ακριβότερο κατά 15% τουλάχιστον σε σύγκριση με το τέλος Δεκεμβρίου είναι ένα ταξίδι για τέσσερα ενήλικα άτομα και ένα αυτοκίνητο σε διάφορες γραμμές του Αιγαίου, ενώ η επιβατική κίνηση συνολικά τις ημέρες του Πάσχα τείνει να προσεγγίσει το 80% της επιβατικής κίνησης του Πάσχα του 2019, που ήταν περίπου τις ίδιες ημερομηνίες (28 Απριλίου).
Μπορεί τις δυο πιο κρίσιμες ημέρες (Μεγάλη Τετάρτη και Μεγάλη Πέμπτη) σε ορισμένα δρομολόγια κυρίως προς τις Κυκλάδες από Πειραιά να μη βρίσκει κανείς εύκολα εισιτήριο, γενικότερα όμως η επιβατική κίνηση τις ημέρες του Πάσχα θα είναι 20%-25% χαμηλότερη από το Πάσχα του 2019, το καλύτερο των τελευταίων ετών. Σημειώνεται ότι δεν τίθεται θέμα σύγκρισης της κίνησης με το Πάσχα του 2021 καθώς είχαμε lockdown.
Διαβάστε επίσης: «Καμπανάκι» ΙΟΒΕ για τις τιμές εισιτηρίων στα πλοία
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι στα ΙΧ η εικόνα αναλογικά είναι καλύτερη, καθώς φαίνεται ότι περισσότεροι επιβάτες φέτος επέλεξαν να πάρουν μαζί τους στο νησί και το ΙΧ με αποτέλεσμα η πτώση της μεταφορικής κίνησης σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019 να είναι χαμηλότερη μόλις κατά 7-10%.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι στις γραμμές των Κυκλάδων ενώ η κίνηση φέτος σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019 είναι μειωμένη κατά 20-29%, εντούτοις στα ΙΧ αναμένεται αύξηση της κίνησης μεταξύ 2-7%. Πάντως συνολικά αυτό που φαίνεται να λείπει φέτος είναι η μετακίνηση ξένων (Κινέζων κ.λπ.) αλλά και ελληνικών γκρουπ τουριστών, έλλειψη που κρατά σε χαμηλότερα επίπεδα τη συνολική κίνηση.

Επιπλέον πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ειδικά στην Παροναξία φέτος λείπει τουλάχιστον ένα ταχύπλοο σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019, με αποτέλεσμα η κίνηση να μοιράζεται μεταξύ λιγότερων πλοίων.
Με βάση όλα τα παραπάνω η κίνηση κρίνεται ικανοποιητική, ωστόσο όπως τόνισε και πρόσφατα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Σπύρος Πασχάλης, οι ημέρες του Πάσχα είναι πολύ λίγες μόλις τρεις-τέσσερις και ως εκ τούτου δεν μπορούν να κρίνουν το σύνολο της επιβατικής κίνησης της σεζόν αλλά και να επηρεάσουν ιδιαίτερα τα αποτέλεσμα των ακτοπλοϊκών εταιρειών που πλήττονται από το αυξημένο κόστος καυσίμων.
Οι τιμές
Οσον αφορά τις τιμές των εισιτηρίων σύμφωνα με ενδεικτικά στοιχεία που συγκέντρωσαν «ΤΑ ΝΕΑ», μια οικογένεια με τέσσερα ενήλικα άτομα που θέλει να ταξιδέψει μαζί με το αυτοκίνητο για Πάρο θα πληρώσουν σε συμβατικό πλοίο 562,00 ευρώ (μετ΄ επιστροφής) έναντι 486 ευρώ στα τέλη Δεκεμβρίου (αύξηση 15,5%).
Επίσης για Ρόδο θα πρέπει να καταβάλλουν 905 ευρώ αντί 786 ευρώ στα τέλη του 2021 (άνοδος 15,1%) και για τα Χανιά το αντίτιμο (πάντα μετ’ επιστροφής) είναι 523 ευρώ έναντι 454 ευρώ στα τέλη Δεκεμβρίου του 2021 (άνοδος 15,19%).
Διαβάστε επίσης: Νέα απεργία στον Πειραιά την Πρωτομαγιά
Επισημαίνεται ότι σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν διπλασιαστεί από 80% μέχρι και 110% ανάλογα το καύσιμο, ενώ λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν κινηθεί ανοδικά το τελευταίο διάστημα κατά μέσο όρο κατά 32%.


Latest News

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας