
Στην παρουσίαση μιας νέας σημαντικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας που θα διέπει τον τρόπο λειτουργίας των Big Tech και των πλατφόρμων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα προχωρήσει την Παρασκευή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times. Το νέο πλαίσιο θα υποχρεώνει τις πλατφόρμες να κινούνται πιο επιθετικά στο μπλοκάρισμα παράνομου περιεχόμενου.
Οι Big Tech έχουν γίνει «πολύ μεγάλες για να νοιάζονται» σχολίασε ο Επίτροπος εσωτερικής αγοράς Τιερί Μπρετόν, εξηγώντας πως αυτό πλέον θα αλλάξει.
Το νομοσχέδιο του Digital Services Act θέτει για πρώτη φορά σαφείς κανόνες για το πώς οι Big Tech θα υποχρεούνται να προστατεύουν τους online χρήστες τους. Θα έρθει δε, να προστεθεί στη δρομολόγηση, τον περασμένο μήνα, της νομοθεσίας του Digital Markets Act, που έρχεται να προωθήσει την μεγαλύτερη μεταρρύθμιση του πλαισίου λειτουργίας των μεγάλων τεχνολογικών ομίλων, εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες.
Υπό την ομπρέλα του DSA, τεχνικές χειραγώγησης που οδηγούν το κοινό να αποκτά άθελα του πρόσβαση, χωρίς να το επιθυμεί, σε συγκεκριμένο περιεχόμενο θα απαγορευτεί. Αντιστοίχως θα απαγορευτεί η αμφιλεγόμενη πρακτική της στοχοποίησης χρηστών με βάση τα προσωπικά τους δεδομένα, την θρησκεία τους, το φύλλο τους και τις σεξουαλικές τους προτιμήσεις.
Ο DSA θα επιτρέψει στους χρήστες «να αισθάνονται πιο ασφαλείς online, να μπορούν να αγοράζουν προϊόντα και να εκφράζονται με μεγαλύτερη ασφάλεια» σχολίασε χαρακτηριστικά η αντιπρόεδρος της Κομισιόν και υπεύθυνη για θέματα digital πολιτικής, Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
Επιπλέον μέτρα για τα παιδιά
Το νέο πλαίσιο θα οριζει ειδικά νέες δικλείδες ασφαλείας για τα παιδιά, με τις online πλατφόρμες που είναι πιο δημοφιλείς στις νεότερες γενιές, όπως το TikTok και το YouTube να υποχρεώνονται να εξηγούν τους όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης τους με πολύ μεγαλύτερη ευκρίνεια. Επίσης, οι πλατφόρμες, όπως το Facebook, δεν θα επιτρέπεται να απευθύνουν διαφημίσεις προς τους ανήλικους.

«Ο DSA θα δείξει πως οι online πλατφόρμες δεν μπορούν να κάνουν ότι θέλουν και πως δεν μπορούν να θέτουν μονομερώς τους όρους για το τι μπορούν και δεν μπορούν να δουν οι χρήστες» σχολίασε, μιλώντας στους FT, Ευρωπαίος αξιωματούχος που εργάστηκε για την προετοιμασία της νέας νομοθεσίας.
Η νομοθεσία θα εισαγάγει και έναν μηχανισμό έκτακτης ανάγκης, μέσα από τον οποίο οι πλατφόρμες θα είναι υποχρεωμένες να δημοσιοποιούν τα βήματα που λαμβάνουν για να πατάξουν φαινόμενα παραπληροφόρησης και προπαγάνδας. Η αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος έγινε πιο έντονη από ποτέ μετά από όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την διασπορά ψευδών ειδήσεων για τον κορωνοϊό και τα εμβόλια, ενώ είναι ορατό το τελευταίο διάστημα και με τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Το νέο πλαίσιο θα καλύπτει και τις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, που θα καλούνται να υπολογίζουν και να διαχειρίζονται το ρίσκο, όταν οι χρήστες τους βρεθούν να διασπείρουν παραπλανητικές πληροφορίες.
Τσουχτερός λογαριασμός και πρόστιμα
Οι μικρομεσαίες πλατφόρμες πιθανότατα θα λάβουν μια χρονική περίοδο χάριτος πριν συμμορφωθούν πλήρως με τους νέους κανόνες, όμως οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου όπως η Google και η Amazon θα πρέπει να εφαρμόσουν τους νέους κανόνες άμεσα, με το που θα επικυρωθεί η νομοθεσία.
Σε κάθε περίπτωση, οι ίδιες οι Big Tech θα είναι αυτές που θα κληθούν να πληρώσουν τον λογαριασμό για τις νέες εποπτικές χρεώσεις, ενώ βέβαια θα αντιμετωπίζουν πολύ υψηλά πρόστιμα αν «πιαστούν» να έχουν παραβιάσει τους κανόνες.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες των FT, οι κορυφαίες πλατφόρμες που αριθμούν τουλάχιστον 45 εκατ. χρήστες, θα επιβαρυνθούν ετησίως με έναν λογαριασμό της τάξεως των 20 έως 30 εκατ. δολαρίων. Τα δε, πρόστιμα που θα αντιμετωπίζουν σε περίπτωση παραβίασης των κανονισμών θα φτάνουν έως το 6% του ετήσιου παγκόσμιου τζίρου τους.
Πάντως, η παρουσίαση της νομοθεσίας από την Κομισιόν αποτελεί μόλις το πρώτο βήμα, καθώς η διαδικασία επικύρωσης στην Ευρωβουλή θα είναι δύσκολη. Κάποιοι βουλευτές, κυρίως από τους Πράσινους, έχουν ήδη ζητήσει ακόμη πιο αυστηρό πλαίσιο για την προστασία των ιδιωτικών δεδομένων, αντιθέτως μέλη των Φιλελευθέρων ανησυχούν πως κάποια μέτρα μπορεί να θεωρηθούν εχθρικά προς την επιχειρηματικότητα και τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.


Latest News

Ποια κατηγορία AI «φέρνει» έσοδα 57 δισ. δολ. τα επόμενα τρία χρόνια
Σύμφωνα με την μελέτη της Juniper, προβλέπεται ότι τα έσοδα αυτά, θα προέλθουν από τα οφέλη της ενσωμάτωσης AI Agents στις διάφορες υπηρεσίες

Καταγγελία για Μαρκ Ζάκερμπεργκ: «Ενδοτικό στους Κινέζους και μισογυνικό το Facebook»
Πρώην στέλεχος του παγκόσμιου μέσου κοινωνικής δικτύωσης καταγγέλλει την αυτοκρατορία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ

Σχέδια της Chevron για data centers που θα τροφοδοτεί η ίδια με ενέργεια
Η Chevron προωθεί τα σχέδιά της για να εκμεταλλευθεί την μεγάλη ζήτηση ενέργειας για data centers, σύμφωνα με τις δηλώσεις στελέχους της

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει για τα καλά τα logistics - Ο ρόλος των ρομπότ
Η πολυεθνική εταιρεία logistics DHL χρησιμοποιεί τη ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη στις αποθήκες της

Foxconn: Μείωση κερδών για το δ’ τρίμηνο 2024 αλλά πρόβλεψη για αύξηση εσόδων το 2025
Η Foxconn υποστηρίζει ότι πλέον διαθέτει πιο ανθεκτικές αλυσίδες εφοδιασμού για να αντιμετωπίσει τον εμπορικό πόλεμο

Νέα προσπάθεια ανακάμψης της Intel με διορισμό νέου διευθύνοντα συμβούλου
Ο νέος CEO της Intel αναλαμβάνει μεγάλες ευθύνες αλλά έχει να αντιμετωπίσει και τις ανησυχίες των επενδυτών για την πορεία της εταιρείας

Η Αλβανία κατέβασε το διακόπτη στο TikTok
Σε εφαρμογή απο σήμερα στην Αλβανια περιορισμοί στη λειτουργια του TikTok - Η εφαρμογή δεν ειναι προσβάσιμη στο διαδικτυο

Αραβικά Εμιράτα: Πιέσεις στις ΗΠΑ για ευκολότερη πρόσβαση στην τεχνολογία μικροτσίπ
Ανώτατος αξιωματούχος από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα σχεδιάζει να επισκεφθεί την Ουάσινγκτον για να ζητήσει καλύητερη συμφωνία

Γιατί εκτινάχθηκαν κατά 390% οι μετοχές της Eutelsat την περασμένη εβδομάδα
Οι μετοχές της γαλλικής εταιρείας δορυφόρων Eutelsat εκτοξεύτηκαν σχεδόν κατά 390% την περασμένη εβδομάδα - Εικασίες ότι η Eutelsat θα μπορούσε να αντικαταστήσει την Starlink του Μασκ στην Ουκρανία

Πτώση στις πωλήσεις smartwatch για πρώτη φορά - Στα... τάρταρα η Apple
Οι αποστολές συσκευών Apple Watch μειώθηκαν κατά 19% το 2024, σύμφωνα με την Counterpoint - Αιτία είναι η έλλειψη νέων χαρακτηριστικών στις πιο πρόσφατες συσκευές της Apple