Στην παρουσίαση μιας νέας σημαντικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας που θα διέπει τον τρόπο λειτουργίας των Big Tech και των πλατφόρμων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα προχωρήσει την Παρασκευή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times. Το νέο πλαίσιο θα υποχρεώνει τις πλατφόρμες να κινούνται πιο επιθετικά στο μπλοκάρισμα παράνομου περιεχόμενου.
Οι Big Tech έχουν γίνει «πολύ μεγάλες για να νοιάζονται» σχολίασε ο Επίτροπος εσωτερικής αγοράς Τιερί Μπρετόν, εξηγώντας πως αυτό πλέον θα αλλάξει.
Το νομοσχέδιο του Digital Services Act θέτει για πρώτη φορά σαφείς κανόνες για το πώς οι Big Tech θα υποχρεούνται να προστατεύουν τους online χρήστες τους. Θα έρθει δε, να προστεθεί στη δρομολόγηση, τον περασμένο μήνα, της νομοθεσίας του Digital Markets Act, που έρχεται να προωθήσει την μεγαλύτερη μεταρρύθμιση του πλαισίου λειτουργίας των μεγάλων τεχνολογικών ομίλων, εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες.
Υπό την ομπρέλα του DSA, τεχνικές χειραγώγησης που οδηγούν το κοινό να αποκτά άθελα του πρόσβαση, χωρίς να το επιθυμεί, σε συγκεκριμένο περιεχόμενο θα απαγορευτεί. Αντιστοίχως θα απαγορευτεί η αμφιλεγόμενη πρακτική της στοχοποίησης χρηστών με βάση τα προσωπικά τους δεδομένα, την θρησκεία τους, το φύλλο τους και τις σεξουαλικές τους προτιμήσεις.
Ο DSA θα επιτρέψει στους χρήστες «να αισθάνονται πιο ασφαλείς online, να μπορούν να αγοράζουν προϊόντα και να εκφράζονται με μεγαλύτερη ασφάλεια» σχολίασε χαρακτηριστικά η αντιπρόεδρος της Κομισιόν και υπεύθυνη για θέματα digital πολιτικής, Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
Επιπλέον μέτρα για τα παιδιά
Το νέο πλαίσιο θα οριζει ειδικά νέες δικλείδες ασφαλείας για τα παιδιά, με τις online πλατφόρμες που είναι πιο δημοφιλείς στις νεότερες γενιές, όπως το TikTok και το YouTube να υποχρεώνονται να εξηγούν τους όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης τους με πολύ μεγαλύτερη ευκρίνεια. Επίσης, οι πλατφόρμες, όπως το Facebook, δεν θα επιτρέπεται να απευθύνουν διαφημίσεις προς τους ανήλικους.
«Ο DSA θα δείξει πως οι online πλατφόρμες δεν μπορούν να κάνουν ότι θέλουν και πως δεν μπορούν να θέτουν μονομερώς τους όρους για το τι μπορούν και δεν μπορούν να δουν οι χρήστες» σχολίασε, μιλώντας στους FT, Ευρωπαίος αξιωματούχος που εργάστηκε για την προετοιμασία της νέας νομοθεσίας.
Η νομοθεσία θα εισαγάγει και έναν μηχανισμό έκτακτης ανάγκης, μέσα από τον οποίο οι πλατφόρμες θα είναι υποχρεωμένες να δημοσιοποιούν τα βήματα που λαμβάνουν για να πατάξουν φαινόμενα παραπληροφόρησης και προπαγάνδας. Η αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος έγινε πιο έντονη από ποτέ μετά από όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την διασπορά ψευδών ειδήσεων για τον κορωνοϊό και τα εμβόλια, ενώ είναι ορατό το τελευταίο διάστημα και με τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Το νέο πλαίσιο θα καλύπτει και τις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, που θα καλούνται να υπολογίζουν και να διαχειρίζονται το ρίσκο, όταν οι χρήστες τους βρεθούν να διασπείρουν παραπλανητικές πληροφορίες.
Τσουχτερός λογαριασμός και πρόστιμα
Οι μικρομεσαίες πλατφόρμες πιθανότατα θα λάβουν μια χρονική περίοδο χάριτος πριν συμμορφωθούν πλήρως με τους νέους κανόνες, όμως οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου όπως η Google και η Amazon θα πρέπει να εφαρμόσουν τους νέους κανόνες άμεσα, με το που θα επικυρωθεί η νομοθεσία.
Σε κάθε περίπτωση, οι ίδιες οι Big Tech θα είναι αυτές που θα κληθούν να πληρώσουν τον λογαριασμό για τις νέες εποπτικές χρεώσεις, ενώ βέβαια θα αντιμετωπίζουν πολύ υψηλά πρόστιμα αν «πιαστούν» να έχουν παραβιάσει τους κανόνες.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες των FT, οι κορυφαίες πλατφόρμες που αριθμούν τουλάχιστον 45 εκατ. χρήστες, θα επιβαρυνθούν ετησίως με έναν λογαριασμό της τάξεως των 20 έως 30 εκατ. δολαρίων. Τα δε, πρόστιμα που θα αντιμετωπίζουν σε περίπτωση παραβίασης των κανονισμών θα φτάνουν έως το 6% του ετήσιου παγκόσμιου τζίρου τους.
Πάντως, η παρουσίαση της νομοθεσίας από την Κομισιόν αποτελεί μόλις το πρώτο βήμα, καθώς η διαδικασία επικύρωσης στην Ευρωβουλή θα είναι δύσκολη. Κάποιοι βουλευτές, κυρίως από τους Πράσινους, έχουν ήδη ζητήσει ακόμη πιο αυστηρό πλαίσιο για την προστασία των ιδιωτικών δεδομένων, αντιθέτως μέλη των Φιλελευθέρων ανησυχούν πως κάποια μέτρα μπορεί να θεωρηθούν εχθρικά προς την επιχειρηματικότητα και τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.
Latest News
«Φράουλα»: Τι είναι το απόρρητο πρόγραμμα του ChatGPT
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια συνεχής φημολογία για απόρρητα πρότζεκτ που βρίσκονται υπό εξέλιξη στα εργαστήρια της OpenAI
Καθηλώνεται ο πύραυλος Falcon 9 της SpaceX – Παγώνουν οι αποστολές αστροναυτών
Η αποτυχία της περασμένης εβδομάδας διακόπτει ένα σερί 300 επιτυχημένων εκτοξεύσεων για τον Falcon 9 της SpaceX, έναν από τους πιο επιτυχημένους πυραύλους ολων των εποχών.
Η αγορά υπολογιστών συνεχίζει να ανακάμπτει - Αύξηση 3% το β' τρίμηνο
Σύμφωνα με την εκτίμηση της Canalys, το στάδιο είναι πλέον έτοιμο για μια επιταχυνόμενη ανάπτυξη
Γιατί τα smartphone είχαν την υψηλότερη ανάπτυξη την τελευταία τριετία;
Η παγκόσμια αγορά smartphone αυξήθηκε κατά 6% σε ετήσια βάση το β' τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων της αγοράς Counterpoint
Πόσο είναι το πάρα πολύ σε ένα χαρτοφυλάκιο; Το δίλημμα των επενδυτών της Nvidia
Οι τοποθετήσεις στην Nvidia των funds αυξήθηκαν καθώς η μετοχή ανέβηκε στα ύψη, αυξάνοντας παράλληλα τον κίνδυνο
Γιατί η Κίνα αυξάνει την παραγωγή τσιπ παλαιού τύπου
Πως η παραγωγή παλαιάς κοπής τσιπ παίρνει γεωπολιτικές διαστάσεις
Προ των πυλών το mega deal της Google με τη Wiz - Θα αγγίζει τα 23 δισ. δολάρια
Με στόχο περισσότερες εξαγορές, η νεοσύστατη επιχείρηση στον κυβερνοχώρο Wiz συγκεντρώνει 1 δισ. δολάρια σε ιδιωτικά κεφάλαια - Τι αναφέρει η WSJ για την επικείμενη συμφωνία με Google
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις να υποδεχθούν την AI
Ελλείψεις αλλά και δυνατότητες για την Ελλάδα αποκαλύπτει έρευνα της QuantumBlack, AI by McKinsey για τη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις
Το κρυφό άγχος του CEO της Nvidia
Η κορυφή της πιο πολύτιμης εταιρείας στον κόσμο έρχεται με μπόλικο άγχος για τον Χουάνγκ