
Λέγεται ότι η ιστορία σπανίως εξελίσσεται ευθύγραμμα – και αυτό φαίνεται πως ισχύει και για τις νέες επιχειρηματικές και καταναλωτικές τάσεις. Τέτοιες μέρες πριν δύο χρόνια, όταν ο εγκλεισμός δισεκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως λόγω των lockdowns εκτόξευε τον αριθμό των χρηστών του Netflix – και μαζί την μετοχή του, ουδείς θα περίμενε ότι το «νέο», η χωρίς διαφημίσεις συνδρομητική υπηρεσία, θα αναγκαζόταν σχετικά σύντομα να ακολουθήσει την τακτική των «παλαιών» μέσων.
Διαφημίσεις
Ήδη, όπως μεταδίδει το CNBC, οι κύριες υπηρεσίες streaming της Warner Bros. Discovery (HBO Max και Discovery+), το Peacock της NBCUniversal και το Paramount+ της Paramount Global κυκλοφορούν εκδόσεις σε χαμηλότερη τιμή, οι οποίες βασίζονται σε διαφημίσεις για να συμπληρώσουν τα έσοδά τους. Το ίδιο σκοπεύει να πράξει σύντομα και η Disney με το Disney+.
Η παλαιού τύπου βιομηχανία πολυμέσων έχει περάσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια αναθεωρώντας τα επιχειρηματικά της πλάνα για να ανταγωνιστεί το Netflix. Όλα τα παλαιού τύπου μέσα συμφωνούσαν ότι το μοντέλο του Netflix ήταν το μέλλον της κατανάλωσης ψυχαγωγίας. Οι εταιρείες είδαν την μετοχή της Netflix να εκτοξεύεται, ανεξαρτήτως των εξόδων για παραγωγή περιεχομένου. Έτσι, εταιρείες-κολοσσοί άλλαξαν το επιχειρηματικό τους μοντέλο, προσπαθώντας να ανταγωνιστούν απευθείας το Netflix αντί να προστατεύσουν και να αναβαθμίσουν τη συνδρομητική τηλεόραση.
Κορεσμός
Και όμως, ξαφνικά ο «νέος κόσμος» του Netflix μοιάζει να καταρρέει με πάταγο: Η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε περισσότερο από 35% την Τετάρτη. Όμως, όταν μια εταιρεία εξαρτάται από τον αριθμό των συνδρομητών, είναι αναπόφευκτο η αλματώδης ανάπτυξη κάποια στιγμή να ανακοπεί. Καμία εταιρεία δεν μπορεί να αυξάνει τον αριθμό των συνδρομητών της για πάντα. Κάποια στιγμή, ο κορεσμός ξεκινά.
Αυτό, σύμφωνα με το CNBC, φαίνεται να συνέβη για το Netflix, το οποίο έχασε συνδρομητές για πρώτη φορά εδώ και περισσότερα από 10 χρόνια κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου – και προβλέπει περαιτέρω απώλεια 2 εκατομμυρίων συνδρομητών κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Και τώρα, τι;
Η συρρίκνωση της Netflix δεν αποτελεί καλό μήνυμα για το Χόλιγουντ, το οποίο τα τελευταία χρόνια επωφελήθηκε από τα τεράστια ποσά που επένδυσε το Netflix αλλά και από την προσπάθεια των ανταγωνιστών του να ακολουθήσουν το παράδειγμά του.
Άλλωστε, ο κυρίαρχος του streaming εισέρχεται σε μία περίοδο «πειραματισμού» που θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμη και στην ενασχόληση με τα… αθλητικά. Προς το παρόν πάντως, η εταιρεία θέτει στο επίκεντρο την πάταξη της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης – κάτι με το οποίο δεν είχε ασχοληθεί επί πολλά χρόνια.
Όσον αφορά ευρύτερα τον κλάδο των οπτικοακουστικών παραγωγών, η απώλεια του έως τώρα στόχου για τις υπόλοιπες εταιρείες, δηλαδή να ακολουθήσουν την πορεία του Netflix, ίσως οδηγήσει σε αυξημένο ανταγωνισμό, ακόμα και σε ενοποιήσεις εταιρειών – αν και είναι αμφίβολο αν ενδεχόμενες εξαγορές θα λάβουν το «πράσινο φως» από τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ.
Προς το παρόν, το μόνο βέβαιο είναι ότι η πτώση του Netflix συμπαρασύρει και τους ανταγωνιστές του: Την Τετάρτη, η μετοχή της Paramount Global σημείωσε πτώση άνω του 8%, της Warner Bros. Discovery άνω του 6%, ενώ η μετοχή της Disney σημείωσε πτώση 5,6%.
Το «τέλμα» στο οποίο αυτή τη στιγμή μοιάζει να βρίσκεται το Netflix, είναι σαν να συμπαρασύρει τον κλάδο σε μια «υπαρξιακή αγωνία»: Τι κάνουμε τώρα;


Latest News

Αγωνιώδεις προσπάθειες του Μιλέι για εξαίρεση από τους δασμούς Τραμπ
Οι μεγαλύτερες εξαγωγές που έκανε η Αργεντινή στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι ήταν αργό πετρέλαιο, μέταλλα και χημικά προϊόντα

Η Arm ήθελε εξαγορά της Alphawave για να βάλει στο χέρι την τεχνολογία SerDes
Αυτό που... κέντρισε το ενδιαφέρον της Arm ήταν μία συγκεκριμένη τεχνολογία της Alphawave που καθορίζει πόσο γρήγορα οι πληροφορίες μπορούν να εισαχθούν αλλά και να εξαχθούν από ένα μικροτσίπ

Δεν επιδρούν όλοι οι δασμοί με τον ίδιο τρόπο στις τσέπες των Αμερικανών - Τι «λέει» η εμπειρία
Οι δασμοί Τραμπ θα επηρεάσουν και την αμερικανική αγορά με ανατιμήσεις

Τι είναι η νέα μόδα του «oshikatsu» στην οποία ποντάρει η Ιαπωνία για την άνοδο της κατανάλωσης
Το φαινόμενο παρακολουθούν πολιτικοί αλλά και η κεντρική τράπεζα στην Ιαπωνία - Έρχεται νέα αύξηση των μισθών στην Ιαπωνία

Ο Μασκ εξαγοράζει... ψηφοφόρους - 82 εκατ. για να ελέγξει ανώτατο δικαστήριο πολιτείας
Γιατί μια νίκη του πρώην γενικού εισαγγελέα Σίμελ επί της Δημοκρατικής Κρόφορντ θα ήταν όφελος για την πολιτική στρατηγική του Μασκ

Εμπορικό πλεόνασμα 89,3 δισ. κατέγραψε η ΕΕ στα αυτοκίνητα το 2024
ΗΠΑ και Βρετανία ήταν οι κορυφαίοι εξαγωγικοί προορισμοί των αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν εντός της ΕΕ το 2024

Η Ισπανία «καθρέφτης» της στεγαστικής κρίσης στην Ευρώπη [γράφημα]
Εκτοξεύθηκαν μέσα σε δέκα χρόνια οι τιμές πώλησης των κατοικιών και των ενοικίων στην Ισπανία – Ο ρόλος των επενδυτών, η έλλειψη αποθέματος και το «μπλόκο» της Βαρκελώνης στις άδειες Airbnb

Σε απόσυρση μοντέλων της από τις ΗΠΑ προσανατολίζεται η Mercedes
Η μείωση της έκθεσης στην premium αγορά εισαγωγών θα επιτρέψει στη Mercedes να αντισταθμίσει τους δασμούς στα λιγότερο κερδοφόρα οχήματά της
![Τραμπ: Τι σημαίνει η απειλή για δευτερογενείς δασμούς στο ρωσικό πετρέλαιο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/trump-putin-1-2-600x448.jpg)
Τι σημαίνει η απειλή Τραμπ για δευτερογενείς δασμούς στο ρωσικό πετρέλαιο [γράφημα]
Οι προτεινόμενοι «δευτερεύοντες δασμοί» του Τραμπ θα στοχεύουν, αν επιβληθούν, τις χώρες που αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο

Ο Michael Kratsios σε θέση «κλειδί» στον Λευκό Οίκο - Τα «πυρά» στην Κίνα από το OT Forum
Ο Michael Kratsios θα βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος της τεχνολογικής μάχης των ΗΠΑ με την Κίνα στην τεχνητή νοημοσύνη