Η Φορολογική Διοίκηση τα τελευταία χρόνια δείχνει να εμπιστεύεται όλο και περισσότερο τους φορολογούμενους στις συναλλαγές τους με την εφορία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η συμπλήρωση και υποβολή φορολογικής δήλωσης χωρίς να χρειάζεται κάποιος να καταθέσει μία σειρά δικαιολογητικών. Ο λόγος προφανής: Πλέον με τα ηλεκτρονικά συστήματα διασταυρώσεων εισοδήματα και δαπάνες καταγράφονται σε ετήσια βάση και αν κάποιος θέλει να παίξει με την τύχη του και να ρισκάρει να δηλώσει λιγότερα έσοδα και περισσότερες δαπάνες για να του μειωθεί ο φόρος μάλλον θα χάσει.
Το γεγονός αυτό, οι 8.700.000 φορολογούμενοι που διαθέτουν ΑΦΜ και υποχρεούνται κάθε χρόνο να υποβάλλουν φορολογική δήλωση, το έχουν εμπεδώσει και σε γενικές γραμμές ό,τι δηλώνουν αυτό είναι.
Τα δύο τελευταία χρόνια η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων εφαρμόζει κάτι πραγματικά πρωτοποριακό που βάζει πολλούς είναι η αλήθεια στον πειρασμό να παρανομήσουν αλλά όπως δείχνουν τα στοιχεία δεν το κάνουν ή όσοι το πράττουν πραγματικά ρισκάρουν να πληρώσουν πρόστιμα υπέρογκα και να υποστούν και ποινικές κυρώσεις αν εμπλακούν σε κάποιο ατύχημα.
Πρόκειται για τη δυνατότητα να θέσει κάποιος το όχημά του σε ακινησία χωρίς να χρειάζεται να πάει στην εφορία και να καταθέσει τις πινακίδες. Αρκεί το ΙΧ να μείνει σταθμευμένο σε κάποιο ιδιόκτητο ή νοικιασμένο χώρο (όχι στο δρόμο) με τις πινακίδες να βρίσκονται κανονικά πάνω στο όχημα.
Το ρίσκο να κυκλοφορήσει κάποιος το αυτοκίνητο για το οποίο έχει καταθέσει πινακίδες είναι τεράστιο. Κινδυνεύει με πρόστιμο που μπορεί να φθάσει και τις 30.000 ευρώ, να του πάρουν το δίπλωμα για πολλά χρόνια και το βασικότερο αν εμπλακεί σε κάποιο δυστύχημα επειδή το όχημα θα είναι και ανασφάλιστο να κινδυνεύει να μπει φυλακή.
Είναι βέβαιο πως κάποιοι έχουν μπει στον πειρασμό να το κυκλοφορήσουν αλλά τελικά δεν το πράττουν, ενώ κάποιοι άλλοι, ελάχιστοι θέλουμε να πιστεύουμε, χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση το όχημά τους ενώ φαίνεται ότι έχουν καταθέσει πινακίδες και είναι ανασφάλιστο.
Σε ερώτημα που θέσαμε σε αρμόδιο παράγοντα της φορολογικής αρχής για το «πώς αποφασίσατε να προσφέρετε τέτοιο δέλεαρ σε κάποιον να δηλώνει ότι έχει καταθέσει πινακίδες και αυτός στη συνέχεια να μπορεί να το κυκλοφορήσει με τις πινακίδες κανονικά τοποθετημένες απάντησε χωρίς δισταγμό», απάντησε ότι «η κοινωνία δεν μπορεί να προχωρήσει αν το κράτος δεν εμπιστεύεται τον πολίτη και ο πολίτης δεν εμπιστεύεται το κράτος».
Η αλήθεια είναι ότι αυτή η σχέση είναι αμφίδρομη αλλά δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις που αυτή έχει διαταραχθεί. Πάντως, ο ίδιος παράγοντας υποστηρίζει ότι και το ρίσκο που θα πάρει κάποιος είναι τόσο μεγάλο που – στην τελική – δεν αξίζει να το λάβει για να γλιτώσει 600 ή 800 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Κατά συνέπεια η εφορία έχει βάλει στη ζυγαριά την εμπιστοσύνη και το ρίσκο και φαίνεται να κερδίζει το πρώτο.
Άλλωστε εδώ και μερικές ημέρες που έχει ανοίξει η σχετική πλατφόρμα για να προχωρήσει κάποιος σε άρση ακινησίας και να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας βάσει των μηνών που θέλει να κυκλοφορήσει το όχημά του το ενδιαφέρον τον ιδιοκτητών ΙΧ είναι μεγάλο. Αν είχαν αποφασίσει να παρανομήσουν θα συνέχιζαν να το πράττουν χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με το μήνα!
Latest News
Πώς θα πετάξουν φέτος οι τουρίστες προς την Ελλάδα
Η ανάκτηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων φτάνει στη χώρα μας το 127% σε σχέση με το 2019
Οι 4+1 εποχές του τραπεζικού συστήματος
Η βαθύτερη κατανόηση της πορείας του τραπεζικού συστήματος και κυρίως της αλληλεπίδρασης μεταξύ πιστωτικής επέκτασης και επάρκειας καταθέσεων παρουσιάζει μια σειρά από προκλήσεις
Το έλλειμμα της οικονομίας
Δεν έχουμε βρει τον τρόπο να ανατρέψουμε την πιο ολέθρια για την ελληνική οικονομία συνθήκη
Ποιος ο ρόλος για τη μεταλλευτική βιομηχανία
Αν η Ελλάδα θέλει να ενισχύσει την «ενδογενή» ανάπτυξη της, αλλά με την απαραίτητη παραγωγική εξωστρέφεια, ο ορυκτός πλούτος της αποτελεί μεγάλη ευκαιρία
Κάτι ψήνεται
Η πολιτική αβεβαιότητα που περιβάλει την επιστροφή Τραμπ
Τι πρέπει να περιμένουν οι ελληνικές τράπεζες το 2025
Το έτος 2025, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες
Ποιοι κερδίζουν από τα ασφάλιστρα υγείας
Σύντομα θα έχουμε θέμα και με τις χρεώσεις των ιδιωτικών νοσοκομείων, καθώς οι ασφαλιστικές πετούν στα ιδιωτικά θεραπευτήρια τον «μουτζούρη» των αυξήσεων
Τι είναι η νέα επιχειρηματικότητα;
Αν και δεν υπάρχει ξεκάθαρος και ενιαίος ορισμός γιατί οι τύποι των επιχειρήσεων διαφέρουν μεταξύ τους, ωστόσο υπάρχουν αρχές της επιχειρηματικότητας οι οποίες σήμερα είναι γρήγορα μεταβαλλόμενες.
Χώρα παντοπωλείων…
Πλέον πήρε κεφάλι η δημιουργία παντοπωλείων, κοινώς μπακάλικα στην πιο εξευγενισμένη σημερινή μορφή
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου