Η Φορολογική Διοίκηση τα τελευταία χρόνια δείχνει να εμπιστεύεται όλο και περισσότερο τους φορολογούμενους στις συναλλαγές τους με την εφορία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η συμπλήρωση και υποβολή φορολογικής δήλωσης χωρίς να χρειάζεται κάποιος να καταθέσει μία σειρά δικαιολογητικών. Ο λόγος προφανής: Πλέον με τα ηλεκτρονικά συστήματα διασταυρώσεων εισοδήματα και δαπάνες καταγράφονται σε ετήσια βάση και αν κάποιος θέλει να παίξει με την τύχη του και να ρισκάρει να δηλώσει λιγότερα έσοδα και περισσότερες δαπάνες για να του μειωθεί ο φόρος μάλλον θα χάσει.
Το γεγονός αυτό, οι 8.700.000 φορολογούμενοι που διαθέτουν ΑΦΜ και υποχρεούνται κάθε χρόνο να υποβάλλουν φορολογική δήλωση, το έχουν εμπεδώσει και σε γενικές γραμμές ό,τι δηλώνουν αυτό είναι.
Τα δύο τελευταία χρόνια η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων εφαρμόζει κάτι πραγματικά πρωτοποριακό που βάζει πολλούς είναι η αλήθεια στον πειρασμό να παρανομήσουν αλλά όπως δείχνουν τα στοιχεία δεν το κάνουν ή όσοι το πράττουν πραγματικά ρισκάρουν να πληρώσουν πρόστιμα υπέρογκα και να υποστούν και ποινικές κυρώσεις αν εμπλακούν σε κάποιο ατύχημα.
Πρόκειται για τη δυνατότητα να θέσει κάποιος το όχημά του σε ακινησία χωρίς να χρειάζεται να πάει στην εφορία και να καταθέσει τις πινακίδες. Αρκεί το ΙΧ να μείνει σταθμευμένο σε κάποιο ιδιόκτητο ή νοικιασμένο χώρο (όχι στο δρόμο) με τις πινακίδες να βρίσκονται κανονικά πάνω στο όχημα.
Το ρίσκο να κυκλοφορήσει κάποιος το αυτοκίνητο για το οποίο έχει καταθέσει πινακίδες είναι τεράστιο. Κινδυνεύει με πρόστιμο που μπορεί να φθάσει και τις 30.000 ευρώ, να του πάρουν το δίπλωμα για πολλά χρόνια και το βασικότερο αν εμπλακεί σε κάποιο δυστύχημα επειδή το όχημα θα είναι και ανασφάλιστο να κινδυνεύει να μπει φυλακή.
Είναι βέβαιο πως κάποιοι έχουν μπει στον πειρασμό να το κυκλοφορήσουν αλλά τελικά δεν το πράττουν, ενώ κάποιοι άλλοι, ελάχιστοι θέλουμε να πιστεύουμε, χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση το όχημά τους ενώ φαίνεται ότι έχουν καταθέσει πινακίδες και είναι ανασφάλιστο.
Σε ερώτημα που θέσαμε σε αρμόδιο παράγοντα της φορολογικής αρχής για το «πώς αποφασίσατε να προσφέρετε τέτοιο δέλεαρ σε κάποιον να δηλώνει ότι έχει καταθέσει πινακίδες και αυτός στη συνέχεια να μπορεί να το κυκλοφορήσει με τις πινακίδες κανονικά τοποθετημένες απάντησε χωρίς δισταγμό», απάντησε ότι «η κοινωνία δεν μπορεί να προχωρήσει αν το κράτος δεν εμπιστεύεται τον πολίτη και ο πολίτης δεν εμπιστεύεται το κράτος».
Η αλήθεια είναι ότι αυτή η σχέση είναι αμφίδρομη αλλά δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις που αυτή έχει διαταραχθεί. Πάντως, ο ίδιος παράγοντας υποστηρίζει ότι και το ρίσκο που θα πάρει κάποιος είναι τόσο μεγάλο που – στην τελική – δεν αξίζει να το λάβει για να γλιτώσει 600 ή 800 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Κατά συνέπεια η εφορία έχει βάλει στη ζυγαριά την εμπιστοσύνη και το ρίσκο και φαίνεται να κερδίζει το πρώτο.
Άλλωστε εδώ και μερικές ημέρες που έχει ανοίξει η σχετική πλατφόρμα για να προχωρήσει κάποιος σε άρση ακινησίας και να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας βάσει των μηνών που θέλει να κυκλοφορήσει το όχημά του το ενδιαφέρον τον ιδιοκτητών ΙΧ είναι μεγάλο. Αν είχαν αποφασίσει να παρανομήσουν θα συνέχιζαν να το πράττουν χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με το μήνα!
Latest News
Η οικονομική κατάθλιψη των Ελλήνων
Η Eurostat μέσα στις στατιστικές της έρευνες που κάνει δημοσιεύει και μία για την αυτοκατάταξη κάθε χώρας ως προς το ποσοστό του πληθυσμού που θεωρεί τον εαυτό του φτωχό
Το νούφαρα του Μονέ, τα crypto και η μπανάνα…
Στο οίκο Sotheby's γράφτηκε ένα περίεργο κεφάλαιο στην ιστορία της τέχνης
Ευρωπαϊκές οικονομίες σε τροχιά αβεβαιότητας
Οι προειδοποιήσεις της ΕΚΤ αποκαλύπτουν τους λόγους της ανησυχίας για την κατάσταση των οικονομιών στις ευρωπαϊκές χώρες
Χωρίς τιμαριθμοποίηση
Στην Ελλάδα η κυβέρνηση συνεχίζει να επιλέγει τον «αραμπά» του κοινωνικού αυτοματισμού
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Στις μέρες μας, το 2024 εδώ στην Ελλάδα, έχουν πάρει κεφάλι και πάλι οι απαισιόδοξοι και φοβούνται και τη σκιά τους
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Οι ίδιοι απαισιόδοξοι ανησυχούσαν πριν από τις εκλογές του 2019 για το δημόσιο χρέος και τις τράπεζες
Οι επιχειρήσεις στην εποχή των αναταράξεων
Οι περίοδοι της σταθερότητας και μιας υποτιθέμενης κανονικότητας θα γίνονται όλο και πιο σύντομες για τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες
Το ελαιόλαδο ρίχνει τον πληθωρισμό
Σε όλες τις απότομες αλλαγές σε μια αγορά, έτσι και στο ελαιόλαδο υπάρχουν νικητές και ηττημένοι
Στην ασφάλεια των πλεονασμάτων
Το χθεσινό μήνυμα Χατζηδάκη αποτελεί μια ελάχιστη ανταπόδοση στους χτυπημένους από τη χρεοκοπία Έλληνες φορολογουμένους
Ευκαιρία εκσυγχρονισμού
Τα Κράτη-Μέλη της ΕΕ έχουν υποχρέωση μεταφοράς, έως 15 Νοεμβρίου 2024, στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς