
Η Φορολογική Διοίκηση τα τελευταία χρόνια δείχνει να εμπιστεύεται όλο και περισσότερο τους φορολογούμενους στις συναλλαγές τους με την εφορία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η συμπλήρωση και υποβολή φορολογικής δήλωσης χωρίς να χρειάζεται κάποιος να καταθέσει μία σειρά δικαιολογητικών. Ο λόγος προφανής: Πλέον με τα ηλεκτρονικά συστήματα διασταυρώσεων εισοδήματα και δαπάνες καταγράφονται σε ετήσια βάση και αν κάποιος θέλει να παίξει με την τύχη του και να ρισκάρει να δηλώσει λιγότερα έσοδα και περισσότερες δαπάνες για να του μειωθεί ο φόρος μάλλον θα χάσει.
Το γεγονός αυτό, οι 8.700.000 φορολογούμενοι που διαθέτουν ΑΦΜ και υποχρεούνται κάθε χρόνο να υποβάλλουν φορολογική δήλωση, το έχουν εμπεδώσει και σε γενικές γραμμές ό,τι δηλώνουν αυτό είναι.
Τα δύο τελευταία χρόνια η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων εφαρμόζει κάτι πραγματικά πρωτοποριακό που βάζει πολλούς είναι η αλήθεια στον πειρασμό να παρανομήσουν αλλά όπως δείχνουν τα στοιχεία δεν το κάνουν ή όσοι το πράττουν πραγματικά ρισκάρουν να πληρώσουν πρόστιμα υπέρογκα και να υποστούν και ποινικές κυρώσεις αν εμπλακούν σε κάποιο ατύχημα.
Πρόκειται για τη δυνατότητα να θέσει κάποιος το όχημά του σε ακινησία χωρίς να χρειάζεται να πάει στην εφορία και να καταθέσει τις πινακίδες. Αρκεί το ΙΧ να μείνει σταθμευμένο σε κάποιο ιδιόκτητο ή νοικιασμένο χώρο (όχι στο δρόμο) με τις πινακίδες να βρίσκονται κανονικά πάνω στο όχημα.
Το ρίσκο να κυκλοφορήσει κάποιος το αυτοκίνητο για το οποίο έχει καταθέσει πινακίδες είναι τεράστιο. Κινδυνεύει με πρόστιμο που μπορεί να φθάσει και τις 30.000 ευρώ, να του πάρουν το δίπλωμα για πολλά χρόνια και το βασικότερο αν εμπλακεί σε κάποιο δυστύχημα επειδή το όχημα θα είναι και ανασφάλιστο να κινδυνεύει να μπει φυλακή.
Είναι βέβαιο πως κάποιοι έχουν μπει στον πειρασμό να το κυκλοφορήσουν αλλά τελικά δεν το πράττουν, ενώ κάποιοι άλλοι, ελάχιστοι θέλουμε να πιστεύουμε, χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση το όχημά τους ενώ φαίνεται ότι έχουν καταθέσει πινακίδες και είναι ανασφάλιστο.
Σε ερώτημα που θέσαμε σε αρμόδιο παράγοντα της φορολογικής αρχής για το «πώς αποφασίσατε να προσφέρετε τέτοιο δέλεαρ σε κάποιον να δηλώνει ότι έχει καταθέσει πινακίδες και αυτός στη συνέχεια να μπορεί να το κυκλοφορήσει με τις πινακίδες κανονικά τοποθετημένες απάντησε χωρίς δισταγμό», απάντησε ότι «η κοινωνία δεν μπορεί να προχωρήσει αν το κράτος δεν εμπιστεύεται τον πολίτη και ο πολίτης δεν εμπιστεύεται το κράτος».
Η αλήθεια είναι ότι αυτή η σχέση είναι αμφίδρομη αλλά δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις που αυτή έχει διαταραχθεί. Πάντως, ο ίδιος παράγοντας υποστηρίζει ότι και το ρίσκο που θα πάρει κάποιος είναι τόσο μεγάλο που – στην τελική – δεν αξίζει να το λάβει για να γλιτώσει 600 ή 800 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Κατά συνέπεια η εφορία έχει βάλει στη ζυγαριά την εμπιστοσύνη και το ρίσκο και φαίνεται να κερδίζει το πρώτο.
Άλλωστε εδώ και μερικές ημέρες που έχει ανοίξει η σχετική πλατφόρμα για να προχωρήσει κάποιος σε άρση ακινησίας και να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας βάσει των μηνών που θέλει να κυκλοφορήσει το όχημά του το ενδιαφέρον τον ιδιοκτητών ΙΧ είναι μεγάλο. Αν είχαν αποφασίσει να παρανομήσουν θα συνέχιζαν να το πράττουν χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με το μήνα!


Latest News

Στρωμένο κόκκινο χαλί
O νέος υπουργός θα έχει την ευθύνη της μεγάλης διαπραγμάτευσης για το πώς θα λειτουργήσει η ρήτρα διαφυγής για τις αμυντικές δαπάνες, με το σκηνικό να μην είναι... στρωμένο με ροδοπέταλα

Πιο σημαντικές οι αυτονόητες
Γραφειοκρατία επί της γραφειοκρατίας και εγκρίσεις επί εγκρίσεων και για την παραμικρή προμήθεια και επί της ουσίας κανένας έλεγχος

Οταν κλέβεις στον καπιταλισμό
Οι μισές από τις ρευματοκλοπές που διαπιστώθηκαν αφορούσαν επιχειρήσεις (πιθανότατα franchise) γνωστών αλυσίδων εστίασης

Αναβάθμιση στα δύσκολα
Το ελληνικό δημόσιο χρέος, που μέσα στην πανδημία το 2020 εκτοξεύτηκε στο 209,4% του ΑΕΠ, το 2024 έχει μειωθεί στο 154% του ΑΕΠ, το χαμηλότερο επίπεδο από το 2010

Το στοίχημα του ενός εκατομμυρίου επιπλέον γερμανών τουριστών
Τα μεγάλα γερμανικά τουριστικά γραφεία κινούνται με άνοδο από 12% έως 20% στις προκρατήσεις προς τη χώρα μας σε σχέση με πέρυσι

Η ευρωπαϊκή άμυνα και η μεγάλη ευρωπαϊκή ασθένεια
Οι σωστές διαγνώσεις του Μάριο Ντραγκι και του Εμμανουέλ Μακρόν, δεν θα πρέπει να οδήγησαν σε λάθος.... ιατρική

Οι ενθουσιώδεις και οι κυνικοί
«Θα πρέπει όλοι να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί – θα πρέπει να είμαστε ευέλικτοι για να ανταποκριθούμε στα δεδομένα» είπε η Κριστίν Λαγκάρντ

Γερμανική αναθέρμανση
Η Γερμανία βρίσκεται σε σοκ εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα

Η ελληνική κυβέρνηση και οι μισθολογικοί στόχοι για το 2027
Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να επισπεύσει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις ώστε οι μέσοι μισθοί να γίνουν υψηλότεροι για τους περισσότερους Έλληνες πολίτες

Δεν είμαστε και τόσο στριμωγμένοι
Ενας καλός συντονισμός θα χρειαστεί, ένα καλό σχέδιο και μια ισχυρή ηγεσία