Σοβαρά προβλήματα, παρουσιάζουν τα ελληνικά λιμάνια, που δυσκολεύουν την δουλειά των πλοιάρχων, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις καταφέρνουν να «δένουν» τα πλοία στο ντόκο μετά από ηρωικές προσπάθειες. Την κατάσταση των ελληνικών λιμανιών παρουσίασε αναλυτικά στην πρόσφατη εκδήλωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας που είχε θέμα την «πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας», ο Πρόεδρος των Πλοιάρχων κ. Μανώλης Τσικαλάκης.
Όπως εξήγησε ο κ. Τσικαλάκης, η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, ενημερώνει κάθε χρόνο με έκθεσή της, τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – με κοινοποίηση στις αρμόδιες Υπηρεσιακές Αρχές, για τα αποτελέσματα των καθημερινών, επιτόπιων παρατηρήσεων και συμπερασμάτων που διαπιστώνονται και καταγράφονται στα λιμάνια όλης της χώρας.
Κύριος σκοπός αυτής της συλλογής στοιχείων είναι αφ’ ενός ο εντοπισμός των διαχρονικών προβλημάτων που προκύπτουν σε κάθε δρομολόγιο των πλοίων στα Νησιά μας με τις γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες λιμενικές υποδομές και αφετέρου η ενημέρωση – ευαισθητοποίηση – ενεργοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών, προκειμένου να δοθούν άμεσες, αξιόπιστες τεχνικές ή επισκευαστικές λύσεις, οι οποίες θα κάνουν τα λιμάνια αυτά σύγχρονα και ασφαλή.
Ένας άλλος σκοπός της Έκθεσης είναι, να αναδειχθεί η επικινδυνότητα κάθε προσέγγισης σε αυτά, ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουν από κοινού οι επιβάτες (κάτοικοι των νησιών, εργαζόμενοι και επισκέπτες) μαζί με τα πληρώματα και φυσικά τα πλοία σε κάθε ταξίδι στα μικρά ή μεγάλα λιμάνια της χώρας μας, τα οποία βάλλονται χειμώνα – καλοκαίρι από τα αλλεπάλληλα στοιχεία της φύσης.
Παρουσιάζοντας στην εκδήλωση του ΣΕΕΝ τη νέα έκθεση ο κ. Τσικαλάκης έκανε έκκληση σε όλους τους εμπλεκόμενους Φορείς για αναβάθμιση των λιμανιών και των λιμενικών υποδομών στη χώρα μας, αλλά και για την κατάργηση των αναχρονισμών που κρύβουν τα προβλήματα κάτω από το χαλί και δεν δίνουν λύση. Τα πλοία εκσυγχρονίζονται και κατασκευάζονται όλο και πιο μεγάλα. Οι απαιτήσεις υποδοχής και φιλοξενίας τους αυξάνονται. Πολλά λιμάνια μας όμως έχουν παραμείνει με υποδομές του περασμένου αιώνα, υπογράμμισε.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται ενδεικτικές ελλείψεις σε ορισμένα λιμάνια.
ΑΝΔΡΟΣ: Σε όλη τη λιμενολεκάνη απαιτείται εκβάθυνση. Απαιτείται να γίνει φωτοσήμανση του ύφαλου «Βουβή» και της βραχονησίδας «Τουρλίτης». Να μετατραπεί σε προβλήτα ο βραχώδης λιμενοβραχίονας.
ΖΑΚΥΝΘΟΣ: Πρέπει να γίνει άμεσα εκβάθυνση στα επικίνδυνα αβαθή που υπάρχουν στο κέντρο του λιμένα.
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: Εκβάθυνση του Διαύλου ειδικά μετά το Δεύτερο ζευγάρι Φωτοσημαντήρων κατά την είσοδό του πλοίου έως το πέρας αυτού. Βελτίωση του φωτισμού λιμένος κατά την διάρκεια της νύχτας.
ΗΡΑΚΛΕΙΟ: Η ράμπα φόρτωσης Νο 2 Δ χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση. Ο κόκκινος φανός εισόδου είναι ιδιαίτερα χαμηλής εντάσεως.
ΚΕΡΚΥΡΑ: Στο εξωτερικό κρηπίδωμα, όπου και προσδένουμε, χρειάζεται να δημιουργηθεί άλλη μια υπερυψωμένη ράμπα για χρήση από τα μεγάλα πλοία, ώστε να μπορούν να πέφτουν ταυτόχρονα δυο πλοία, καθώς η νορμάλ ράμπα δεν εξυπηρετεί το ύψος των καταπελτών μας.
ΜΗΛΟΣ: α) Έλλειψη Φωτοσήμανσης προβλήτα. β) Ανεπαρκής φωτισμός προβλήτα με αποτέλεσμα να μην διακρίνεται η θέση του σε σχέση με τα φώτα της πόλης. γ) Ύπαρξη σκαφών, τουριστικών πλοίων που εμποδίζουν την προσέγγιση κατά τη θερινή περίοδο.
ΜΥΚΟΝΟΣ: Νέο λιμάνι Αντικατάσταση-τοποθέτηση όπου χρειάζεται προκρουστήρων fender – λάστιχα. Αποκατάσταση και συντήρηση προβλήτα Νο.6, όπως επίσης συντήρηση όλων των προβλητών (έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο).
ΝΑΞΟΣ: Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο/έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο/έξοδο/χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων. Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender).
ΠΑΡΟΣ: Στον προβλήτα στη Νο.2 θέση εξέχουν οι ράγες με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες. Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο/έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο, με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο – έξοδο – χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων.
ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Λόγω των έργων που εκτελούνται για να μεγαλώσει το λιμάνι, έχουν τοποθετηθεί σημαντήρες πολύ κοντά στην ευθυγράμμιση του πράσινου φανού εισόδου δυσχεραίνοντας την είσοδο των πλοίων ιδιαίτερα με Νότιους άνεμους. Αντικατάσταση προσκρουστήρων σε όλες τις θέσεις πρυμνοδέτησης των πλοίων. Εκβάθυνση, καθαρισμός θαλάσιου πυθμένα, στις θέσεις 108 – 119, επίσης στη λιμενολεκάνη περιοχής Λεμονάδικα από θέση 133.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ