Σοβαρά προβλήματα, παρουσιάζουν τα ελληνικά λιμάνια, που δυσκολεύουν την δουλειά των πλοιάρχων, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις καταφέρνουν να «δένουν» τα πλοία στο ντόκο μετά από ηρωικές προσπάθειες. Την κατάσταση των ελληνικών λιμανιών παρουσίασε αναλυτικά στην πρόσφατη εκδήλωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας που είχε θέμα την «πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας», ο Πρόεδρος των Πλοιάρχων κ. Μανώλης Τσικαλάκης.
Όπως εξήγησε ο κ. Τσικαλάκης, η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, ενημερώνει κάθε χρόνο με έκθεσή της, τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – με κοινοποίηση στις αρμόδιες Υπηρεσιακές Αρχές, για τα αποτελέσματα των καθημερινών, επιτόπιων παρατηρήσεων και συμπερασμάτων που διαπιστώνονται και καταγράφονται στα λιμάνια όλης της χώρας.
Κύριος σκοπός αυτής της συλλογής στοιχείων είναι αφ’ ενός ο εντοπισμός των διαχρονικών προβλημάτων που προκύπτουν σε κάθε δρομολόγιο των πλοίων στα Νησιά μας με τις γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες λιμενικές υποδομές και αφετέρου η ενημέρωση – ευαισθητοποίηση – ενεργοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών, προκειμένου να δοθούν άμεσες, αξιόπιστες τεχνικές ή επισκευαστικές λύσεις, οι οποίες θα κάνουν τα λιμάνια αυτά σύγχρονα και ασφαλή.
Ένας άλλος σκοπός της Έκθεσης είναι, να αναδειχθεί η επικινδυνότητα κάθε προσέγγισης σε αυτά, ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουν από κοινού οι επιβάτες (κάτοικοι των νησιών, εργαζόμενοι και επισκέπτες) μαζί με τα πληρώματα και φυσικά τα πλοία σε κάθε ταξίδι στα μικρά ή μεγάλα λιμάνια της χώρας μας, τα οποία βάλλονται χειμώνα – καλοκαίρι από τα αλλεπάλληλα στοιχεία της φύσης.
Παρουσιάζοντας στην εκδήλωση του ΣΕΕΝ τη νέα έκθεση ο κ. Τσικαλάκης έκανε έκκληση σε όλους τους εμπλεκόμενους Φορείς για αναβάθμιση των λιμανιών και των λιμενικών υποδομών στη χώρα μας, αλλά και για την κατάργηση των αναχρονισμών που κρύβουν τα προβλήματα κάτω από το χαλί και δεν δίνουν λύση. Τα πλοία εκσυγχρονίζονται και κατασκευάζονται όλο και πιο μεγάλα. Οι απαιτήσεις υποδοχής και φιλοξενίας τους αυξάνονται. Πολλά λιμάνια μας όμως έχουν παραμείνει με υποδομές του περασμένου αιώνα, υπογράμμισε.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται ενδεικτικές ελλείψεις σε ορισμένα λιμάνια.
ΑΝΔΡΟΣ: Σε όλη τη λιμενολεκάνη απαιτείται εκβάθυνση. Απαιτείται να γίνει φωτοσήμανση του ύφαλου «Βουβή» και της βραχονησίδας «Τουρλίτης». Να μετατραπεί σε προβλήτα ο βραχώδης λιμενοβραχίονας.
ΖΑΚΥΝΘΟΣ: Πρέπει να γίνει άμεσα εκβάθυνση στα επικίνδυνα αβαθή που υπάρχουν στο κέντρο του λιμένα.
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: Εκβάθυνση του Διαύλου ειδικά μετά το Δεύτερο ζευγάρι Φωτοσημαντήρων κατά την είσοδό του πλοίου έως το πέρας αυτού. Βελτίωση του φωτισμού λιμένος κατά την διάρκεια της νύχτας.
ΗΡΑΚΛΕΙΟ: Η ράμπα φόρτωσης Νο 2 Δ χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση. Ο κόκκινος φανός εισόδου είναι ιδιαίτερα χαμηλής εντάσεως.
ΚΕΡΚΥΡΑ: Στο εξωτερικό κρηπίδωμα, όπου και προσδένουμε, χρειάζεται να δημιουργηθεί άλλη μια υπερυψωμένη ράμπα για χρήση από τα μεγάλα πλοία, ώστε να μπορούν να πέφτουν ταυτόχρονα δυο πλοία, καθώς η νορμάλ ράμπα δεν εξυπηρετεί το ύψος των καταπελτών μας.
ΜΗΛΟΣ: α) Έλλειψη Φωτοσήμανσης προβλήτα. β) Ανεπαρκής φωτισμός προβλήτα με αποτέλεσμα να μην διακρίνεται η θέση του σε σχέση με τα φώτα της πόλης. γ) Ύπαρξη σκαφών, τουριστικών πλοίων που εμποδίζουν την προσέγγιση κατά τη θερινή περίοδο.
ΜΥΚΟΝΟΣ: Νέο λιμάνι Αντικατάσταση-τοποθέτηση όπου χρειάζεται προκρουστήρων fender – λάστιχα. Αποκατάσταση και συντήρηση προβλήτα Νο.6, όπως επίσης συντήρηση όλων των προβλητών (έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο).
ΝΑΞΟΣ: Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο/έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο/έξοδο/χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων. Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender).
ΠΑΡΟΣ: Στον προβλήτα στη Νο.2 θέση εξέχουν οι ράγες με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες. Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο/έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο, με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο – έξοδο – χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων.
ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Λόγω των έργων που εκτελούνται για να μεγαλώσει το λιμάνι, έχουν τοποθετηθεί σημαντήρες πολύ κοντά στην ευθυγράμμιση του πράσινου φανού εισόδου δυσχεραίνοντας την είσοδο των πλοίων ιδιαίτερα με Νότιους άνεμους. Αντικατάσταση προσκρουστήρων σε όλες τις θέσεις πρυμνοδέτησης των πλοίων. Εκβάθυνση, καθαρισμός θαλάσιου πυθμένα, στις θέσεις 108 – 119, επίσης στη λιμενολεκάνη περιοχής Λεμονάδικα από θέση 133.
Latest News
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση
Το λιμάνι της Ρουμανίας που «κερδίζει» από τον πόλεμο στην Ουκρανία - Κόμβος logistics στη Μ. Θάλασσα
Η Ρουμανία έχει γίνει η μεγαλύτερη εναλλακτική οδός εξαγωγής σιτηρών της Ουκρανίας, μετά την εισβολή της Ρωσίας το 2022
Eπενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό ο ΟΛΘ - Τα οφέλη στους εργαζόμενους
Οι κυβερνο-απειλές αυξάνουν τους κινδύνους και ο ΟΛΘ θωρακίζεται επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια
Νέο ρεκόρ στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης - Κατέπλευσε το «Jean Gabriel» [φωτό]
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7%
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο
Μεγαλώνει ο χρόνος παραμονής των containers στο λιμάνι του Λος Αντζελες
Τον Σεπτέμβριο, το λιμάνι του Λος Άντζελες διακίνησε συνολικά 954.706 ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδών, ή TEUs
Υπογράφει η Lamda Marinas και για τη «Μαρίνα Megayacht Κέρκυρας» - Το roadmap των επενδύσεων
Τον 6ο απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρίνας Φλοίσβου, παρουσίασε η Lamda Marinas