
Με το αριστερό μπήκε το 2022 για την αγορά των γαλακτοκομικών και ειδικότερα για το γιαούρτι, με τις πωλήσεις να σημειώνουν αισθητή πτώση σε σχέση με το 2021.
Οι αυξημένες δαπάνες των νοικοκυριών για την εξυπηρέτηση πάγιων εξόδων, ήτοι οι λογαριασμοί κοινής ωφέλειας, τα έξοδα για δάνεια, ενοίκια και βενζίνη, το κύμα ανατιμήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, αλλά και η έλλειψη των περσινών αγορών πανικού ελέω lockdown, «μίκρυναν» τον τζίρο ακόμη και των βασικών ειδών διατροφής, όπως τα γαλακτοκομικά, αναφέρουν στελέχη του λιανεμπορίου.
Διαβάστε επίσης: Ξανά στα σούπερ μάρκετ το γάλα Αγνό: Τα σχέδια των αδελφών Σαράντη για το εργοστάσιο
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις μετρήσεις της NielsenIQ, κατά το πρώτο δίμηνο του 2022, οι πωλήσεις στο γιαούρτι εμφανίζουν πτώση 7,2% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2021, ενώ στο γάλα η μείωση διαμορφώνεται στο 5,1%.
Η αγορά των 214 εκατομμυρίων
Η πτωτική τάση εφέτος είναι συνέχεια των μειωμένων πωλήσεων που καταγράφηκαν το 2021.
Με βάση τα στοιχεία της από τη μέτρηση αγοράς που πραγματοποίησε η εταιρεία IRI, για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021, η ελληνική αγορά γιαουρτιού, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις για το παραδοσιακό γιαούρτι (σ.σ. αυτό με τη χαρακτηριστική πέτσα στην επιφάνεια), ήταν περίπου 54.700 μετρικοί τόνοι σε όγκο και περίπου 214 εκατομμύρια ευρώ σε αξία.

Το πανδημικό 2020 οι ποσότητες που πουλήθηκαν ήταν μεγαλύτερες (56.175 τόνοι), ενώ το 2019 ο όγκος πωλήσεων ήταν συνολικά 55.005 τόνοι. Αντίστοιχα οι πωλήσεις σε αξία το 2020 ήταν 222 εκατ. ευρώ, ενώ το 2019 ήταν 219 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης: ΦΑΓΕ: Οι περιπέτειες ενός εργοστασίου και η τιμή του γάλακτος
Να σημειωθεί ότι το γιαούρτι αποτελεί παραδοσιακά βασικό στοιχείο της ελληνικής διατροφής, ενώ σε αντίθεση με άλλες χώρες όπου το γιαούρτι είναι συνήθως μόνο επιδόρπιο ή προϊόν πρωινού, στην Ελλάδα κυρίως καταναλώνεται ως αυτόνομο σνακ ή ως μέρος ενός γεύματος.
Ο ανταγωνισμός και ο «ανώνυμος» παίκτης
Η ελληνική αγορά γιαουρτιού είναι ιδιαιτέρως ανταγωνιστική με τους μεγάλους παίκτες να καταφεύγουν στην επιθετική τιμολογιακή πολιτική, προκειμένου να κρατήσουν αλώβητα τα μερίδιά τους.

Ακόμη και η ΦΑΓΕ, η οποία διατηρεί την πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων σε όγκο και σε αξία, αύξησε τις προσφορές για κρατήσει τη θέση της στην κορυφή. Είναι χαρακτηριστικό ότι η εταιρεία της οικογένειας Φιλίππου το 2021 έχει υψηλότερο μερίδιο πωλήσεων σε όγκο (24,3%) από ότι πωλήσεων σε αξία (23,8%).
Ο δεύτερος παίκτης του κλάδου, η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι-Κρι αύξησε το μερίδιο της τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, ωστόσο όπως αναφέρει στις οικονομικές καταστάσεις για το 2021, η αύξηση των πωλήσεων δεν θα είναι εύκολη εφέτος, «καθώς η συνολική η αγορά των γιαουρτιών στην Ελλάδα δείχνει αδύναμη και είναι πτωτική στους πρώτους μήνες του 2022».
Σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων, τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η Vivartia (ΔΕΛΤΑ) με 16,1%, με την Κρι-Κρι στην τρίτη θέση (μερίδιο αγοράς 15%), ενώ ακολουθούν η Όλυμπος με 9,1%, η ιδιωτική ετικέτα με 7,7%, η Δωδώνη με 5,8%, η Μεβγάλ με 5,6%, η Danone με 4,4%, η Friesland/Campina με 3,3% και η Φάρμα Κουκάκη με 2,4%.
Διαβάστε επίσης: Αδελφοί Σαράντη: Οι γαλατάδες από τα Βλαχοχώρια και το μπαράζ επενδύσεων και εξαγορών
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης σε πωλούμενες ποσότητες γιαουρτιού στην Ελλάδα είναι τα «ανώνυμα» προϊόντα (ιδιωτική ετικέτα) που ουσιαστικά παρασκευάζονται από τις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες για λογαριασμό των σούπερ μάρκετ.


Latest News

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου

Edison: Ισχυρές οι προοπτικές της Theon το 2025
Η ζήτηση για στρατιωτικό εξοπλισμό συνεχίζει να αυξάνεται, ιδίως στην Ευρώπη, που αποτελεί το 82% των εσόδων της Theon, επισημαίνει η Edison

Intralot: Διαψεύδει δημοσιεύματα για διασυνοριακή συγχώνευση
Η απάντηση της Intralot στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Γεώργιος Μυλωνάς (ALUMIL): «Μπορούμε να προσαρμοζόμαστε σε κάθε αγορά»
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ALUMIL μίλησε στο 10ο Οικονομικό Forum των Δελφών για τις νέες προκλήσεις και τάσεις στον κλάδο του αλουμινίου

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Αύξηση σε τζίρο και EBITDA – Νέα επένδυση στη Ροδόπη
Η ZΜΘ ενισχύει την παρουσία της στο εξωτερικό με είσοδο σε νέες αγορές υλοποιώντας αύξηση εξαγωγών κατά 15% και στρατηγικές συνεργασίες με διανομείς σε 12 χώρες

Πλώρη για το ΧΑ βάζει η Qualco - Στόχος η άντληση 70 εκατ. ευρώ
Ο όμιλος αναμένεται να χρησιμοποιήσει τα έσοδα για να χρηματοδοτήσει εξαγορές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επένδυση της ALTER EGO VENTURES στην eGaming Couch Heroes
H ALTER EGO VENTURES απέκτησε το 1% της eGaming Couch Heroes, με ιδρυτή και CEO τον Βαρδή Βαρδινογιάννη

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας