
Με το αριστερό μπήκε το 2022 για την αγορά των γαλακτοκομικών και ειδικότερα για το γιαούρτι, με τις πωλήσεις να σημειώνουν αισθητή πτώση σε σχέση με το 2021.
Οι αυξημένες δαπάνες των νοικοκυριών για την εξυπηρέτηση πάγιων εξόδων, ήτοι οι λογαριασμοί κοινής ωφέλειας, τα έξοδα για δάνεια, ενοίκια και βενζίνη, το κύμα ανατιμήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, αλλά και η έλλειψη των περσινών αγορών πανικού ελέω lockdown, «μίκρυναν» τον τζίρο ακόμη και των βασικών ειδών διατροφής, όπως τα γαλακτοκομικά, αναφέρουν στελέχη του λιανεμπορίου.
Διαβάστε επίσης: Ξανά στα σούπερ μάρκετ το γάλα Αγνό: Τα σχέδια των αδελφών Σαράντη για το εργοστάσιο
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις μετρήσεις της NielsenIQ, κατά το πρώτο δίμηνο του 2022, οι πωλήσεις στο γιαούρτι εμφανίζουν πτώση 7,2% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2021, ενώ στο γάλα η μείωση διαμορφώνεται στο 5,1%.
Η αγορά των 214 εκατομμυρίων
Η πτωτική τάση εφέτος είναι συνέχεια των μειωμένων πωλήσεων που καταγράφηκαν το 2021.
Με βάση τα στοιχεία της από τη μέτρηση αγοράς που πραγματοποίησε η εταιρεία IRI, για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021, η ελληνική αγορά γιαουρτιού, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις για το παραδοσιακό γιαούρτι (σ.σ. αυτό με τη χαρακτηριστική πέτσα στην επιφάνεια), ήταν περίπου 54.700 μετρικοί τόνοι σε όγκο και περίπου 214 εκατομμύρια ευρώ σε αξία.

Το πανδημικό 2020 οι ποσότητες που πουλήθηκαν ήταν μεγαλύτερες (56.175 τόνοι), ενώ το 2019 ο όγκος πωλήσεων ήταν συνολικά 55.005 τόνοι. Αντίστοιχα οι πωλήσεις σε αξία το 2020 ήταν 222 εκατ. ευρώ, ενώ το 2019 ήταν 219 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης: ΦΑΓΕ: Οι περιπέτειες ενός εργοστασίου και η τιμή του γάλακτος
Να σημειωθεί ότι το γιαούρτι αποτελεί παραδοσιακά βασικό στοιχείο της ελληνικής διατροφής, ενώ σε αντίθεση με άλλες χώρες όπου το γιαούρτι είναι συνήθως μόνο επιδόρπιο ή προϊόν πρωινού, στην Ελλάδα κυρίως καταναλώνεται ως αυτόνομο σνακ ή ως μέρος ενός γεύματος.
Ο ανταγωνισμός και ο «ανώνυμος» παίκτης
Η ελληνική αγορά γιαουρτιού είναι ιδιαιτέρως ανταγωνιστική με τους μεγάλους παίκτες να καταφεύγουν στην επιθετική τιμολογιακή πολιτική, προκειμένου να κρατήσουν αλώβητα τα μερίδιά τους.

Ακόμη και η ΦΑΓΕ, η οποία διατηρεί την πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων σε όγκο και σε αξία, αύξησε τις προσφορές για κρατήσει τη θέση της στην κορυφή. Είναι χαρακτηριστικό ότι η εταιρεία της οικογένειας Φιλίππου το 2021 έχει υψηλότερο μερίδιο πωλήσεων σε όγκο (24,3%) από ότι πωλήσεων σε αξία (23,8%).
Ο δεύτερος παίκτης του κλάδου, η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι-Κρι αύξησε το μερίδιο της τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, ωστόσο όπως αναφέρει στις οικονομικές καταστάσεις για το 2021, η αύξηση των πωλήσεων δεν θα είναι εύκολη εφέτος, «καθώς η συνολική η αγορά των γιαουρτιών στην Ελλάδα δείχνει αδύναμη και είναι πτωτική στους πρώτους μήνες του 2022».
Σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων, τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η Vivartia (ΔΕΛΤΑ) με 16,1%, με την Κρι-Κρι στην τρίτη θέση (μερίδιο αγοράς 15%), ενώ ακολουθούν η Όλυμπος με 9,1%, η ιδιωτική ετικέτα με 7,7%, η Δωδώνη με 5,8%, η Μεβγάλ με 5,6%, η Danone με 4,4%, η Friesland/Campina με 3,3% και η Φάρμα Κουκάκη με 2,4%.
Διαβάστε επίσης: Αδελφοί Σαράντη: Οι γαλατάδες από τα Βλαχοχώρια και το μπαράζ επενδύσεων και εξαγορών
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης σε πωλούμενες ποσότητες γιαουρτιού στην Ελλάδα είναι τα «ανώνυμα» προϊόντα (ιδιωτική ετικέτα) που ουσιαστικά παρασκευάζονται από τις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες για λογαριασμό των σούπερ μάρκετ.


Latest News

Στα €493,8 εκατ. το χαρτοφυλάκιο της Premia Properties - Οι επενδύσεις του 2024
Ακίνητα και συμμετοχές, αυξημένες κατά 64%, για την Premia Properties το 2024 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά

Η Trade Estates καλύπτει ομολογιακό δάνειο 9 εκατ. ευρώ της Evitenco
Στόχος της απόφασης της Trade Etates είναι να προχωρήσει η κατασκευή κέντρου logistics στον Ασπρόπυργο για τη δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Διανομής της InterIkea.

Πώς προχωρά το deal Μασούτης - Κρητικός – Εγκαίνια για το project των 30 εκατ. στις Τρεις Γέφυρες
Σε πλήρη εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις της Μασούτης με την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός – Κόβει «κορδέλα» το Grand Μασούτης στις Τρεις Γέφυρες – Έρχεται νέo κατάστημα σε περιοχή έκπληξη

Φουλ επίθεση από τις τράπεζες - Πού ψάχνουν νέες πηγές εσόδων
Ποια κίνητρα δίνουν οι τράπεζες για την προσέλκυση καταναλωτών - Λανσάρουν προγράμματα για όλα τα πορτοφόλια

Με... μπαράζ εξαγορών ξεκίνησε το 2025 για την πληροφορική
Ενώ διανύουμε το πρώτο δίμηνο του έτους, ήδη τέσσερις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Πληροφορική ανακοίνωσαν εξαγορές που ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά

Μυτιληναίος: Το ορόσημο των 2 δισ., η «χρυσή επένδυση» στο γάλλιο και το επιθετικό retail
O πρόεδρος και CEO της METLEN, Ευάγγελος Μυτιληναίος περιέγραψε τα επόμενα βήματα και έδωσε ραντεβού στο χρηματιστήριο του Λονδίνου

Ανατιμήσεις στα ράφια… από την πίσω πόρτα – Η διάταξη φωτιά για τα δημοτικά τέλη
Επί ποδός ο κλάδος των σούπερ μάρκετ για τον κίνδυνο που ελλοχεύει από την υπέρμετρη αύξηση των δημοτικών τελών – Τι λένε στον ΟΤ παράγοντες της αγοράς

Εκτακτο μέρισμα 63,5 εκατ. ευρώ θα διανείμει η Jumbo
Oι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo κατά το 2024 σημείωσαν αύξηση κατά 6% περίπου σε σχέση με το 2023 - Μικτό μέρισμα 0,4724 ευρώ ανά μετοχή

Δωρεά 5 εκατ. από την Motor Oil στο Πολεμικό Ναυτικό
Τα 4,5 εκ. ευρώ από τη δωρεά της Motor Oil θα διατεθούν για την ανέγερση 4ου και 5ου ορόφου στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών

Ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις η ανασυγκρότηση της Ουκρανίας
Στις 27 Φεβρουαρίου στην Αθήνα το Επιχειρηματικό Φόρουμ: «Επενδύοντας στην Ανασυγκρότηση της Ουκρανίας – Ευκαιρίες για τις Ελληνικές Επιχειρήσεις»