Με το αριστερό μπήκε το 2022 για την αγορά των γαλακτοκομικών και ειδικότερα για το γιαούρτι, με τις πωλήσεις να σημειώνουν αισθητή πτώση σε σχέση με το 2021.

Οι αυξημένες δαπάνες των νοικοκυριών για την εξυπηρέτηση πάγιων εξόδων, ήτοι οι λογαριασμοί κοινής ωφέλειας, τα έξοδα για δάνεια, ενοίκια και βενζίνη, το κύμα ανατιμήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, αλλά και η έλλειψη των περσινών αγορών πανικού ελέω lockdown, «μίκρυναν» τον τζίρο ακόμη και των βασικών ειδών διατροφής, όπως τα γαλακτοκομικά, αναφέρουν στελέχη του λιανεμπορίου.

Διαβάστε επίσης: Ξανά στα σούπερ μάρκετ το γάλα Αγνό: Τα σχέδια των αδελφών Σαράντη για το εργοστάσιο

Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις μετρήσεις της NielsenIQ, κατά το πρώτο δίμηνο του 2022, οι πωλήσεις στο γιαούρτι εμφανίζουν πτώση 7,2% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2021, ενώ στο γάλα η μείωση διαμορφώνεται στο 5,1%.

Η αγορά των 214 εκατομμυρίων

Η πτωτική τάση εφέτος είναι συνέχεια των μειωμένων πωλήσεων που καταγράφηκαν το 2021.

Με βάση τα στοιχεία της από τη μέτρηση αγοράς που πραγματοποίησε η εταιρεία IRI, για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021, η ελληνική αγορά γιαουρτιού, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις για το παραδοσιακό γιαούρτι (σ.σ. αυτό με τη χαρακτηριστική πέτσα στην επιφάνεια), ήταν περίπου 54.700 μετρικοί τόνοι σε όγκο και περίπου 214 εκατομμύρια ευρώ σε αξία.

Το πανδημικό 2020  οι ποσότητες που πουλήθηκαν ήταν μεγαλύτερες (56.175 τόνοι), ενώ το 2019 ο όγκος πωλήσεων ήταν συνολικά 55.005 τόνοι. Αντίστοιχα οι πωλήσεις σε αξία το 2020 ήταν 222 εκατ. ευρώ, ενώ το 2019 ήταν 219 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης: ΦΑΓΕ: Οι περιπέτειες ενός εργοστασίου και η τιμή του γάλακτος

Να σημειωθεί ότι το γιαούρτι αποτελεί παραδοσιακά βασικό στοιχείο της ελληνικής διατροφής, ενώ σε αντίθεση με άλλες χώρες όπου το γιαούρτι είναι συνήθως μόνο επιδόρπιο ή προϊόν πρωινού, στην Ελλάδα κυρίως καταναλώνεται ως αυτόνομο σνακ ή ως μέρος ενός γεύματος.

Ο ανταγωνισμός και ο «ανώνυμος» παίκτης

Η ελληνική αγορά γιαουρτιού είναι ιδιαιτέρως ανταγωνιστική με τους μεγάλους παίκτες να καταφεύγουν στην επιθετική τιμολογιακή πολιτική, προκειμένου να κρατήσουν αλώβητα τα μερίδιά τους.

Ακόμη και η ΦΑΓΕ, η οποία διατηρεί την πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων σε όγκο και σε αξία, αύξησε τις προσφορές για κρατήσει τη θέση της στην κορυφή. Είναι χαρακτηριστικό ότι η εταιρεία της οικογένειας Φιλίππου το 2021 έχει υψηλότερο μερίδιο πωλήσεων σε όγκο (24,3%) από ότι πωλήσεων σε αξία (23,8%).

Ο δεύτερος παίκτης του κλάδου, η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι-Κρι αύξησε το μερίδιο της τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, ωστόσο όπως αναφέρει στις οικονομικές καταστάσεις για το 2021, η αύξηση των πωλήσεων δεν θα είναι εύκολη εφέτος, «καθώς η συνολική η αγορά των γιαουρτιών στην Ελλάδα δείχνει αδύναμη και είναι πτωτική στους πρώτους μήνες του 2022».

Σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων, τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η Vivartia (ΔΕΛΤΑ) με 16,1%, με την Κρι-Κρι στην τρίτη θέση (μερίδιο αγοράς 15%), ενώ ακολουθούν η Όλυμπος με 9,1%, η ιδιωτική ετικέτα με 7,7%, η Δωδώνη με 5,8%, η Μεβγάλ με 5,6%, η Danone με 4,4%, η Friesland/Campina με 3,3% και η Φάρμα Κουκάκη με 2,4%.

Διαβάστε επίσης: Αδελφοί Σαράντη: Οι γαλατάδες από τα Βλαχοχώρια και το μπαράζ επενδύσεων και εξαγορών

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης σε πωλούμενες ποσότητες γιαουρτιού στην Ελλάδα είναι τα «ανώνυμα» προϊόντα (ιδιωτική ετικέτα) που ουσιαστικά παρασκευάζονται από τις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες για λογαριασμό των σούπερ μάρκετ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Θεοδωρικάκος: Συνάντηση Σταύρου Καφούνη και εκπροσώπων του κλάδου της γουνοποιίας – Τι συζήτησαν
Επιχειρήσεις |

Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε

Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο