
«Πρωταθλητής» στα ψηφιακά ραντεβού αναδεικνύονται τα ΚΕΠ με 115.785 ραντεβού να έχουν πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας myKEPlive από την έναρξη της υπηρεσίας στις 27 Ιουλίου 2020 μέχρι σήμερα, ενώ στους επόμενους μήνες έχει δρομολογηθεί η επέκταση των ψηφιακών ραντεβού και για υπηρεσίες του Συνηγόρου του Πολίτη (mySynigoroslive).
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης την δεύτερη θέση κατέχει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με την οποία από την 1η Μαΐου 2020 μέχρι σήμερα εξυπηρετήθηκαν ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας myAADElive 66.342 πολίτες, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται ο ΟΑΕΔ που από τις 9 Δεκεμβρίου 2020 μέχρι αυτήν την περίοδο έχει κλείσει ψηφιακό ραντεβού με 41.985 μέσω του myOAEDlive.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης «τα ψηφιακά ραντεβού αποτελούν μία ακόμα έκφανση της προσήλωσής μας στη δημιουργία υπηρεσιών που βάζουν τον πολίτη στο επίκεντρο. Ξεκίνησαν ως ένα πρόπλασμα απομακρυσμένης εξυπηρέτησης για όσες υπηρεσίες δεν ήταν δυνατόν να ψηφιοποιήσουμε άμεσα. Έτσι, παραδείγματος χάριν, ο πολίτης δεν χρειαζόταν να πάει στα ΚΕΠ για να βγάλει μια ληξιαρχική πράξη προ του 2013, αλλά μπορούσε να το κάνει μέσω βιντεοκλήσης πιο γρήγορα και πιο εύκολα από το να πάει στο γκισέ». Μάλιστα, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι «έχουμε πει με αρκετές αφορμές ότι οι υπηρεσίες που σχεδιάζουμε μέσα στην πανδημία προορίζονται κατά κανόνα να αξιοποιηθούν και μετά το πέρας της. Το ίδιο ισχύει και με τα ψηφιακά ραντεβού: μέσα στην πανδημία διαθέτουν την προστιθέμενη αξία της μείωσης του συνωστισμού, αλλά και μετά την πανδημία θα εξακολουθούν να λειτουργούν ως επιταχυντής της εξυπηρέτησης του πολίτη από το κράτος. Γι’ αυτό και σκοπεύουμε να τα επεκτείνουμε σε ακόμα περισσότερους φορείς, αλλά και να μεγαλώσουμε το εύρος των παρεχόμενων διαδικασιών. Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη λειτουργία του myDESKlive. Σε πρόσφατη εκδήλωση για τα 25 χρόνια λειτουργίας της, ανέφερα ότι αποτελεί τη “μνήμη του μέλλοντος” για τις υπηρεσίες του Δημοσίου. Και στην περίπτωση των ψηφιακών ραντεβού απέδειξε για ακόμα μια φορά ότι λειτουργεί ακριβώς σε αυτό το πλαίσιο και με αυτό το σκοπό: να αξιοποιεί την τεχνολογία και να την μετατρέπει σε εργαλείο βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών».
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος επεσήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης αντιλαμβανόμαστε ότι η αποστολή μας δεν εξαντλείται μόνο στη δημιουργία μιας τεχνικά άρτιας υπηρεσίας, αλλά φτάνει μέχρι τον τελικό χρήστη. Σκοπός μας, λοιπόν, είναι οι υπηρεσίες που σχεδιάζουμε και παραδίδουμε να είναι φιλικές προς τον πολίτη, λειτουργικές και να βελτιώνουν ουσιαστικά την καθημερινότητά του. Έτσι, κάθε φορά που βλέπουμε ότι μια υπηρεσία χρησιμοποιείται μαζικά, τότε ξέρουμε ότι η υπηρεσία αυτή φτιάχτηκε σωστά».
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αναγνωστόπουλος «εδώ και μήνες έχουμε μια ροή της τάξης των 10.000 ψηφιακών ραντεβού ανά μήνα. Αυτό μεταφράζεται σε 10.000 λιγότερες αναμονές σε ουρές στα ΚΕΠ, στις Εφορίες, στον ΟΑΕΔ, στον ΕΦΚΑ και στους υπόλοιπους φορείς που εξυπηρετούν μέσω βιντεοκλήσης. Πρόκειται για έναν αριθμό που δικαιώνει την έμφαση που δώσαμε το myDESKlive και που μας δίνει κίνητρο να επεκτείνουμε ακόμα περισσότερο τη λειτουργία του, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς».
Να σημειωθεί ότι το myKEPlive διατίθεται σε παραπάνω από 200 δήμους της χώρας (και σε όλους τους πολυπληθείς), αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 50% του συνολικού αριθμού δήμων. Παρέχονται διαδικασίες υψηλής ζήτησης μέσω πέντε θεματικών υπηρεσιών: 1) Διοικητική Πληροφόρηση-Ενημέρωση, 2) Υποβολή αίτησης, 3) Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις, 4) Εξυπηρέτηση Πολιτών με Αναπηρία, 5) Εξυπηρέτηση από το Δήμο σας.
Το myKEPlive αξιοποιείται επίσης για την καταχώριση πιστοποιητικού ή δόσεων εμβολιασμού που πραγματοποιήθηκαν στο εξωτερικό από Έλληνες πολίτες άνω των 60 ετών που διαμένουν μόνιμα στο εξωτερικό και διαθέτουν πιστοποιητικό εμβολιασμού που δεν μπορεί να επαληθευτεί ψηφιακά.
Η πλατφόρμα myAADElive διατίθεται σε όλες τις ΔΟΥ για την απόκτηση κλειδαρίθμου, ενώ η πλατφόρμα myOAEDlive διατίθεται από όλα τα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, για: 1) συμβουλευτικές υπηρεσίες προς ανέργους, 2) συμβουλευτικές υπηρεσίες προς επιχειρήσεις, 3) αναζήτηση θέσεων εργασίας ή εργαζομένων στον ΕΟΧ μέσω του ελληνικού γραφείου EURES του ευρωπαϊκού δικτύου υπηρεσιών απασχόλησης και επαγγελματικής κινητικότητας και 4) επικαιροποίηση στοιχείων του μητρώου εγγεγραμμένων ανέργων.
Πώς λειτουργούν τα ψηφιακά ραντεβού
Τα ψηφιακά ραντεβού μέσω της πλατφόρμας myDESKlive έφτασαν μέχρι σήμερα τα 227.313, συμβάλλοντας στην αποφυγή αντίστοιχου αριθμού φυσικών επισκέψεων στους φορείς του Δημοσίου, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τα ψηφιακά ραντεβού παρέχουν στους πολίτες τη δυνατότητα να προγραμματίσουν να συνδεθούν μέσω βιντεοκλήσης με υπάλληλο της υπηρεσίας στην οποία επιθυμούν να απευθυνθούν, σε ημέρα και ώρα που τους εξυπηρετεί.
Το myDESKlive έγινε η πρώτη υπηρεσία που υλοποιήθηκε από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και «εξάγεται» στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα, στην πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην Κύπρο παρουσιάστηκε το MyGovLive, η υπηρεσία ψηφιακών ραντεβού με τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Πώς λειτουργούν τα ψηφιακά ραντεβού
Στην αρχή κάθε τηλεδιάσκεψης ο πολίτης πρέπει να ανοίξει την κάμερά του και να επιδείξει στον υπάλληλο την ταυτότητα ή το διαβατήριό του, προκειμένου να ταυτοποιηθεί. Στη συνέχεια, μπορεί να αφήσει ανοιχτή την κάμερα ή να επιλέξει να την κλείσει.
Τα ραντεβού κλείνονται με χρήση κωδικών Taxisnet. Επιπλέον, ένας πολίτης μπορεί να προγραμματίσει ραντεβού για τρίτο πρόσωπο, εφόσον αυτό δεν διαθέτει κωδικούς Taxisnet ή ψηφιακές δεξιότητες για να κλείσει το ραντεβού.
Τεχνικά υπάρχει πρόβλεψη για συμμετοχή τρίτου ατόμου στην τηλεδιάσκεψη, ανάλογα με τις ανάγκες του πολίτη και τις δυνατότητες του φορέα. Ήδη στο myKEPlive υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας στη νοηματική και στο myOAEDlive η δυνατότητα παρουσίας διερμηνέα.


Latest News

Ζελένσκι: Δηλώνει έτοιμος για απευθείας διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία εφόσον ισχύσει κατάπαυση του πυρός
Μετά την εκεχειρία, είμαστε έτοιμοι να καθίσουμε [στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων] υπό οποιοδήποτε σχήμα ώστε να μην υπάρχουν αδιέξοδα, είπε ο Ζελένσκι

Σύρος – Blue Star: Τι συνέβη με το χάος των υπεράριθμων από Ικαρία – Πώς έφτασαν στον Πειραιά
Από το αδιαχώρητο στη Σύρο, στην έκτακτη δρομολόγηση του Blue Star Paros - Τι λένε οι επιβάτες από την Ικαρία

Πάπας Φραγκίσκος: Πού θα γίνει η ταφή του
Ο πάπας Φραγκίσκος θα ταφεί στη Βασιλική της Σάντα Μαρία Ματζόρε της Ρώμης και όχι στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό

O Πάπας Φραγκίσκος είχε επιλέξει το κονκλάβιο που θα εκλέξει τον διάδοχό του
Ο Πάπας Φραγκίσκος είχε επιλέξει καρδινάλιους που μοιράζονταν την ίδια κοσμοθεωρία και άλλους με κριτήριο τη γεωγραφική ποικιλομορφία του κονκλάβιου

Επιστρέφει ο δακτύλιος: Μονά - ζυγά από σήμερα στην Αθήνα
Ο δακτύλιος είχε σταματήσει για τις ημέρες του Πάσχα - Για ποιους δρόμους ισχύουν οι απαγορεύσεις

Αφρικανική σκόνη και 25άρια - Σε ποιες περιοχές θα βρέξει
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού

BofA για δασμούς Τραμπ: Τι μπορεί να διαλύσει την αβεβαιότητα στις αγορές
Οι ανησυχίες των επενδυτών έχει φτάσει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα - Τι λένε οι διαχειριστές κεφαλαίων της BofA

Εγκεφαλικό η αιτία θανάτου του Πάπα Φραγκίσκου – Η ανακοίνωση από το Βατικανό
Ο Πάπας Φραγκίσκος πέθανε από εγκεφαλικό επεισόδιο οδήγησε σε κώμα και μη αναστρέψιμη καρδιακή ανεπάρκεια, σύμφωνα με το Βατικανό – Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση

Πόσα άλλαξε ο πάπας Φραγκίσκος;
Ο Πάπας Φραγκίσκος αποτέλεσε έναν αρκετά ανοιχτόμυαλο ποντίφικα, ο οποίος άλλαξε πολλά στην καθολική εκκλησία, αλλά όχι όσα επιθυμούσε

Πούτιν: Η Ρωσία «θα αναλύσει» την πρόταση Ζελένσκι για διακοπή των επιθέσεων
Η Ρωσία, δια στόματος Βλαντίμιρ Πούτιν, ανακοίνωσε το τέλος της πασχαλινής εκεχειρίας – Άφησε «ανοιχτό παράθυρο» για διμερείς συνομιλίες σχετικά με την πρόταση Ζελένσκι