Ο Ίλον Μασκ ίσως χρειαστεί να περιορίσει τον χρόνο που περνάει μπροστά από την οθόνη του. Έχοντας ήδη χτίσει μία αυτοκρατορία με αυτοκίνητα, μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων και διαστημόπλοια, ο επιχειρηματίας έχει πλέον στρέψει την προσοχή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, η επιθετική προσφορά του Μασκ ύψους 41 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το Twitter προέκυψε σε μία περίοδο που το «στέμμα» του βασιλιά των ηλεκτρικών οχημάτων Tesla αντιμετωπίζει αυξανόμενες δαπάνες και άλλες δυσκολίες. Έτσι, τo εγχείρημά του να αγοράσει την ιστοσελίδα microblogging αποτελεί έναν επικίνδυνο περισπασμό.
Οι μέτοχοι της Tesla είναι συνηθισμένοι στο να αντιμετωπίζουν απροσδόκητες καταστάσεις, όπως η αγορά της SolarCity το 2016 ή η αποτυχημένη προσπάθεια του Mασκ, δύο χρόνια αργότερα, να κάνει δική του την εταιρεία συμμετοχών και όλες τις διαφωνίες με τις ρυθμιστικές αρχές που προέκυψαν μετά. Ωστόσο, ο ίδιος είδε την Tesla να αυξάνει επιτυχώς την παραγωγή και την κερδοφορία της, ακόμη και σε περιόδους που οι ελλείψεις ή οι δυσκολίες στην παραγωγή δυσκόλευαν σημαντικά τους ανταγωνιστές τους. Αυτή η επιτυχία της την οδήγησε, στα 1 τρισεκατομμύρια δολάρια, να είναι μακράν η πιο πολύτιμη εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο.
Οι παράγοντες που δεν βρίσκονταν υπό τον έλεγχο της εταιρείας βοήθησαν, επίσης. Για το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας οι τιμές των βασικών συστατικών της μπαταρίας, όπως το λίθιο και το νικέλιο, παρέμειναν σταθερές ή μειώθηκαν. Οι κυβερνήσεις παρείχαν, επίσης, εύχρηστες επιδοτήσεις. Η Tesla ήταν σε θέση, μετά από κάποιες παραλίγο θανατηφόρες εμπειρίες, να μειώσει το κόστος και να βελτιώσει την παραγωγή της, στρέφοντας την περισσότερο σε αυτοκίνητα για τις μάζες.
Τους τελευταίους μήνες, ωστόσο, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης υδροξειδίου του λιθίου έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 130%. Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει επιδεινώσει τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, τα οποία έχουν γίνει εμφανή εξαιτίας και της πανδημίας αλλά και της αύξησης του ανταγωνισμού στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό, όμως, δεν πρόκειται να γίνει πιο εύκολο άμεσα· ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian Automotive, Ρόμπερτ «RJ» Σκάριντζ, προειδοποίησε, πρόσφατα, ότι η συνδυασμένη ικανότητα παραγωγής μπαταριών παγκοσμίως αντιστοιχεί μόνο στο 10% της ανάγκης που θα προκύψει κατά την επόμενη δεκαετία. Και η αναζωπύρωση του κορωνοϊού στη Σαγκάη παρεμπόδισε την ομαλή λειτουργία του εργοστασίου της Tesla στην περιοχή.
Όλα αυτά, όμως, έχουν το τίμημά τους. Η Tesla έχει αυξήσει πολλές φορές την τιμή του Model 3. Και στις αρχές αυτού του μήνα, η εταιρεία ανέφερε την πρώτη τριμηνιαία μείωσή της στην παραγωγή οχημάτων της, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, το 2020.
Ο Mασκ είναι επιρρεπής σε περισπασμούς. Ο αυτοαποκαλούμενος «Technoking» (σ.σ. τίτλος με τον οποίο ο Ίλον Μασκ θα ήθελε να τον αποκαλούσαν) έχει πει ότι το «πιο σημαντικό προϊόν» της εταιρείας αυτοκινήτων του στο εγγύς μέλλον θα είναι ένα ανθρωποειδές ρομπότ που θα ονομάζεται Optimus. Mε το να προσθέσει το Twitter στη λίστα του, ο Μασκ θα έμπαινε σε μία διαδικασία να λάβει αμφιλεγόμενες αποφάσεις σχετικά με την ελευθερία του λόγου, επανεφευρίσκοντας το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας και αλλάζοντας τον κακό τρόπο διοίκησής της – χαρακτηριστικά που αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» των εταιρειών του. Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει, τον τελευταίο καιρό, η Τesla απαιτούν την πλήρη προσοχή του Μασκ.
Latest News
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της
Η εταιρική Γερμανία πωλείται
Οι γερμανικές εταιρείες έχουν γίνει σχετικά μικρές και σχετικά φθηνές
Το νέο αφεντικό της Nike θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει Big Sneaker
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Nike έχει υποχωρήσει από 9,5% το 2014 σε 7,5% το 2023
Ο πληθωρισμός δεν έχει πεθάνει, απλώς αναπαύεται - Το déjà vu του '70
Σήμερα δεν είναι redux του 1973. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες ομοιότητες