Όλο και πιο πιθανή γίνεται η προοπτική δραστικής μείωσης των αεροπορικών πτήσεων από και προς τη Βαρσοβία από την 1η Μαΐου, εφόσον δε βρεθεί λύση στην αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει μεταξύ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και της πολωνικής ΥΠΑ σε σχέση με τις αμοιβές και τους όρους εργασίας τους.
Σχεδόν το 90% των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στη Βαρσοβία επέλεξαν να παραιτηθούν αντί να αποδεχτούν τον νέο κανονισμό εργασίας, ο οποίος, όπως οι ίδιοι εκτιμούν, απειλεί την ασφάλεια των πτήσεων. Κάποιοι έχουν ήδη αποχωρήσει και η περίοδος προειδοποίησης για τους υπόλοιπους 136 λήγει στις 30 Απριλίου.
Αυτό θα αφήσει τα δύο κύρια αεροδρόμια της πολωνικής πρωτεύουσας με μόνο 26 ελεγκτές και πιθανότατα θα οδηγήσει σε μαζικές ακυρώσεις πτήσεων από και προς τη Βαρσοβία, αλλά και στις διερχόμενες από τον εναέριο χώρο της, πτήσεις.
Η κυβέρνηση της Πολωνίας ανακοίνωσε αργά τη Δευτέρα στην επίσημη εφημερίδα της κυβερνήσεις ότι από την 1η Μαΐου, τα διεθνή αεροδρόμια Chopin και Modlin θα λειτουργούν μόνο από τις 9.30 έως τις 17.00 τοπική ώρα λόγω έλλειψης ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Ποιες εταιρείες πλήττονται
Οι επηρεαζόμενες αεροπορικές εταιρείες θα περιλαμβάνουν την LOT Polish Airlines, τη Wizz Air και τη Lufthansa, καθώς και οι τρεις εκτελούν δρομολόγια εκτός του αεροδρομίου Chopin και τη Ryanair, η οποία πετά από το Modlin.
Η Ryanair δήλωσε την Τρίτη ότι είχε παραπονεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη νομοθεσία επειδή πιστεύει ότι η λίστα των προορισμών με προτεραιότητα ευνοεί άδικα την LOT.
«Η πολωνική κυβέρνηση πρώτα κακοδιαχειρίστηκε τη μισθολογική διαμάχη με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Βαρσοβίας και τώρα έδειξε πλήρη περιφρόνηση για τους επιβάτες της Ryanair, επιλέγοντας να προστατεύσει μη βασικά δρομολόγια της LOT… εις βάρος βασικών δρομολογίων της Ryanair όπως η Στοκχόλμη και το Μιλάνο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι.
Οι συνομιλίες μεταξύ του συνδικάτου των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και του εργοδότη τους, της Πολωνικής Υπηρεσίας Αεροναυτιλίας (PANSA) ήταν προγραμματισμένο να επαναληφθούν την Τρίτη.
Μείωση αποδοχών και 12ωρες βάρδιες
Μεταξύ των προτάσεων που θεωρούνται απαράδεκτες από το συνδικάτο είναι η μείωση των αποδοχών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, η αύξηση από οκτώ σε 12 στον μέγιστο αριθμό ωρών που μπορούν να εργαστούν σε μια βάρδια και η δυνατότητα των ελεγκτών να εργάζονται μόνοι τους.
Η κυβέρνηση λέει ότι αποδέχτηκε τις προτάσεις για την ασφάλεια και ότι οι συνομιλίες επικεντρώνονται πλέον σε ζητήματα μισθών, αλλά ότι οι προσδοκίες των ελεγκτών είναι πολύ υψηλές, ειδικά δεδομένης της μείωσης της εναέριας κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας COVID-19.
Ωστόσο, το συνδικάτο ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας τονίζει ότι οι ανησυχίες του για την ασφάλεια δεν έχουν αντιμετωπιστεί επαρκώς και ότι η κυβέρνηση παραποιεί το πόσα χρήματα πραγματικά κερδίζουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της χώρας.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...