![Πολωνία: Κύμα παραιτήσεων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, πλήγμα στις πτήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/lot-polish-scaled.jpg)
Όλο και πιο πιθανή γίνεται η προοπτική δραστικής μείωσης των αεροπορικών πτήσεων από και προς τη Βαρσοβία από την 1η Μαΐου, εφόσον δε βρεθεί λύση στην αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει μεταξύ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και της πολωνικής ΥΠΑ σε σχέση με τις αμοιβές και τους όρους εργασίας τους.
Σχεδόν το 90% των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στη Βαρσοβία επέλεξαν να παραιτηθούν αντί να αποδεχτούν τον νέο κανονισμό εργασίας, ο οποίος, όπως οι ίδιοι εκτιμούν, απειλεί την ασφάλεια των πτήσεων. Κάποιοι έχουν ήδη αποχωρήσει και η περίοδος προειδοποίησης για τους υπόλοιπους 136 λήγει στις 30 Απριλίου.
Αυτό θα αφήσει τα δύο κύρια αεροδρόμια της πολωνικής πρωτεύουσας με μόνο 26 ελεγκτές και πιθανότατα θα οδηγήσει σε μαζικές ακυρώσεις πτήσεων από και προς τη Βαρσοβία, αλλά και στις διερχόμενες από τον εναέριο χώρο της, πτήσεις.
Η κυβέρνηση της Πολωνίας ανακοίνωσε αργά τη Δευτέρα στην επίσημη εφημερίδα της κυβερνήσεις ότι από την 1η Μαΐου, τα διεθνή αεροδρόμια Chopin και Modlin θα λειτουργούν μόνο από τις 9.30 έως τις 17.00 τοπική ώρα λόγω έλλειψης ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Ποιες εταιρείες πλήττονται
Οι επηρεαζόμενες αεροπορικές εταιρείες θα περιλαμβάνουν την LOT Polish Airlines, τη Wizz Air και τη Lufthansa, καθώς και οι τρεις εκτελούν δρομολόγια εκτός του αεροδρομίου Chopin και τη Ryanair, η οποία πετά από το Modlin.
Η Ryanair δήλωσε την Τρίτη ότι είχε παραπονεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη νομοθεσία επειδή πιστεύει ότι η λίστα των προορισμών με προτεραιότητα ευνοεί άδικα την LOT.
«Η πολωνική κυβέρνηση πρώτα κακοδιαχειρίστηκε τη μισθολογική διαμάχη με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Βαρσοβίας και τώρα έδειξε πλήρη περιφρόνηση για τους επιβάτες της Ryanair, επιλέγοντας να προστατεύσει μη βασικά δρομολόγια της LOT… εις βάρος βασικών δρομολογίων της Ryanair όπως η Στοκχόλμη και το Μιλάνο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι.
Οι συνομιλίες μεταξύ του συνδικάτου των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και του εργοδότη τους, της Πολωνικής Υπηρεσίας Αεροναυτιλίας (PANSA) ήταν προγραμματισμένο να επαναληφθούν την Τρίτη.
Μείωση αποδοχών και 12ωρες βάρδιες
Μεταξύ των προτάσεων που θεωρούνται απαράδεκτες από το συνδικάτο είναι η μείωση των αποδοχών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, η αύξηση από οκτώ σε 12 στον μέγιστο αριθμό ωρών που μπορούν να εργαστούν σε μια βάρδια και η δυνατότητα των ελεγκτών να εργάζονται μόνοι τους.
Η κυβέρνηση λέει ότι αποδέχτηκε τις προτάσεις για την ασφάλεια και ότι οι συνομιλίες επικεντρώνονται πλέον σε ζητήματα μισθών, αλλά ότι οι προσδοκίες των ελεγκτών είναι πολύ υψηλές, ειδικά δεδομένης της μείωσης της εναέριας κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας COVID-19.
Ωστόσο, το συνδικάτο ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας τονίζει ότι οι ανησυχίες του για την ασφάλεια δεν έχουν αντιμετωπιστεί επαρκώς και ότι η κυβέρνηση παραποιεί το πόσα χρήματα πραγματικά κερδίζουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της χώρας.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου