
Σε υψηλά 30 ετών βρίσκεται η ναυλαγορά, έχοντας ξεκινήσει τη νέα χρονιά πιο δυνατά από κάθε άλλη χρονιά. Αυτό αναφέρει η εταιρεία ερευνών Clarksons Research, αποδίδοντας την παραπάνω επίδοση – ρεκόρ στην ανάκαμψη του εμπορίου και στη συγκρατημένη αύξηση της προσφοράς του στόλου, με φόντο την επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία. Οι αναλυτές της βρετανικής εταιρείας χαρακτηρίζουν την περσινή χρονιά μια αξιοσημείωτη χρονιά και εκτιμούν ότι το θετικό μομέντουμ για την κερδοφορία συνεχίζεται και φέτος.
«Ενώ οι αντίθετοι άνεμοι από την πλευρά της ζήτησης δημιουργούνται, μια σειρά υποστηρικτικών παραγόντων (π.χ. συμφόρηση) συνεχίζει να παρέχει ανοδική πορεία στην αγορά και από το 2022 μέχρι σήμερα ο διατομεακός μας δείκτης κερδών από ναύλωση πλοίων, ο δείκτης ClarkSea, έχει καταγράψει το ισχυρότερο ξεκίνημα», πρόσθεσε η αναλύτρια Sarah Holden. Αυτό έρχεται μετά από μια εξίσου επιτυχημένη χρονιά, καθώς πέρυσι σημειώθηκε ο υψηλότερος ετήσιος μέσος όρος για τον Δείκτη ClarkSea από το 2008, στα 28.700 δολάρια την ημέρα.
Τις πρώτες 15 εβδομάδες του 2022 ο δείκτης είχε κατά μέσο όρο 36.507 δολάρια, διπλάσιο από τον μέσο όρο των 10 ετών, είπε η Holden. Αυτό είναι το καλύτερο ξεκίνημα από τότε που η εταιρεία άρχισε να διατηρεί αρχεία πριν από περίπου 30 χρόνια. Ο δείκτης έχει επίσης γενικά ανοδική τάση κατά τη διάρκεια του έτους μέχρι στιγμής, φτάνοντας τα $40.000 ανά ημέρα.
Αυτό βρίσκεται στο κορυφαίο 2% των τιμών από το 1990. Και τις τελευταίες εβδομάδες ο δείκτης έχει πλησιάσει πολύ κοντά στα υψηλά επίπεδα των 42.600 δολαρίων την ημέρα, επίδοση που κατεγράφη στα μέσα Οκτωβρίου 2021. «Ενώ καμία μεμονωμένη εβδομάδα δεν έχει ξεπεράσει ακόμη αυτά τα επίπεδα, συνολικά οι έξι εβδομάδες μεταξύ των αρχών Μαρτίου και των μέσων Απριλίου έχουν φτάσει σε ένα νέο ορόσημο, με τον υψηλότερο μέσο όρο ClarkSea Index για οποιαδήποτε περίοδο έξι εβδομάδων από το 2008», δήλωσε η Holden.
Η ρωσική εισβολή
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία λειτούργησε υποστηρικτικά για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων τις τελευταίες εβδομάδες καθώς τα τονομίλια αυξήθηκαν και οι ιδιοκτήτες φορτίου πλήρωσαν για τις ρωσικές φορτώσεις, πιστεύει η Clarksons Research.
Το πρώτο μισό του Απριλίου, τα μέσα κέρδη από δεξαμενόπλοια εκτινάχθηκαν σε περίπου 40.000 δολάρια την ημέρα. Αυτό κατατάσσεται στο κορυφαίο 10% όλων των τιμών από το 1990 και συγκρίνεται με ένα μέσο όρο 8.000 $ μεταξύ των μέσων του 2020 και του Φεβρουαρίου 2022. Η ανάκαμψη σημαίνει ότι κάθε ένα από τα κύρια ναυτιλιακά τμήματα είναι επί του παρόντος ισχυρό.
Θετική είναι η συγκυρία και για τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, με τις τάσεις να παραμένουν ισχυρές μετά την εξαιρετική απόδοση του 2021. Οι παγκόσμιοι δείκτες ναύλων εξακολουθούν να υπερβαίνουν τέσσερις φορές τους μακροπρόθεσμους μέσους όρους, ακόμη κι αν οι ναύλοι έχουν υποχωρήσει από την αρχή του έτους. Οι εταιρείες μεταφοράς χύδην φορτίου έχουν επίσης καθορίσει έναν νέο δείκτη, με τα μέσα κέρδη να έχουν καταγράψει το ισχυρότερο ξεκίνημα ενός έτους από το 2008 στα 22.880 $ την ημέρα.
«Οι προοπτικές φαίνονται θετικές συνολικά, αλλά με δυνατότητες για αρκετή μεταβλητότητα», κατέληξε η Χόλντεν.


Latest News

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης κεντρικός ομιλητής στο 19ο Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., ήταν ο κεντρικός ομιλητής στο Μεσημεριανό Γεύμα του 19ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group