Σε υψηλά 30 ετών βρίσκεται η ναυλαγορά, έχοντας ξεκινήσει τη νέα χρονιά πιο δυνατά από κάθε άλλη χρονιά. Αυτό αναφέρει η εταιρεία ερευνών Clarksons Research, αποδίδοντας την παραπάνω επίδοση – ρεκόρ στην ανάκαμψη του εμπορίου και στη συγκρατημένη αύξηση της προσφοράς του στόλου, με φόντο την επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία. Οι αναλυτές της βρετανικής εταιρείας χαρακτηρίζουν την περσινή χρονιά μια αξιοσημείωτη χρονιά και εκτιμούν ότι το θετικό μομέντουμ για την κερδοφορία συνεχίζεται και φέτος.
«Ενώ οι αντίθετοι άνεμοι από την πλευρά της ζήτησης δημιουργούνται, μια σειρά υποστηρικτικών παραγόντων (π.χ. συμφόρηση) συνεχίζει να παρέχει ανοδική πορεία στην αγορά και από το 2022 μέχρι σήμερα ο διατομεακός μας δείκτης κερδών από ναύλωση πλοίων, ο δείκτης ClarkSea, έχει καταγράψει το ισχυρότερο ξεκίνημα», πρόσθεσε η αναλύτρια Sarah Holden. Αυτό έρχεται μετά από μια εξίσου επιτυχημένη χρονιά, καθώς πέρυσι σημειώθηκε ο υψηλότερος ετήσιος μέσος όρος για τον Δείκτη ClarkSea από το 2008, στα 28.700 δολάρια την ημέρα.
Τις πρώτες 15 εβδομάδες του 2022 ο δείκτης είχε κατά μέσο όρο 36.507 δολάρια, διπλάσιο από τον μέσο όρο των 10 ετών, είπε η Holden. Αυτό είναι το καλύτερο ξεκίνημα από τότε που η εταιρεία άρχισε να διατηρεί αρχεία πριν από περίπου 30 χρόνια. Ο δείκτης έχει επίσης γενικά ανοδική τάση κατά τη διάρκεια του έτους μέχρι στιγμής, φτάνοντας τα $40.000 ανά ημέρα.
Αυτό βρίσκεται στο κορυφαίο 2% των τιμών από το 1990. Και τις τελευταίες εβδομάδες ο δείκτης έχει πλησιάσει πολύ κοντά στα υψηλά επίπεδα των 42.600 δολαρίων την ημέρα, επίδοση που κατεγράφη στα μέσα Οκτωβρίου 2021. «Ενώ καμία μεμονωμένη εβδομάδα δεν έχει ξεπεράσει ακόμη αυτά τα επίπεδα, συνολικά οι έξι εβδομάδες μεταξύ των αρχών Μαρτίου και των μέσων Απριλίου έχουν φτάσει σε ένα νέο ορόσημο, με τον υψηλότερο μέσο όρο ClarkSea Index για οποιαδήποτε περίοδο έξι εβδομάδων από το 2008», δήλωσε η Holden.
Η ρωσική εισβολή
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία λειτούργησε υποστηρικτικά για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων τις τελευταίες εβδομάδες καθώς τα τονομίλια αυξήθηκαν και οι ιδιοκτήτες φορτίου πλήρωσαν για τις ρωσικές φορτώσεις, πιστεύει η Clarksons Research.
Το πρώτο μισό του Απριλίου, τα μέσα κέρδη από δεξαμενόπλοια εκτινάχθηκαν σε περίπου 40.000 δολάρια την ημέρα. Αυτό κατατάσσεται στο κορυφαίο 10% όλων των τιμών από το 1990 και συγκρίνεται με ένα μέσο όρο 8.000 $ μεταξύ των μέσων του 2020 και του Φεβρουαρίου 2022. Η ανάκαμψη σημαίνει ότι κάθε ένα από τα κύρια ναυτιλιακά τμήματα είναι επί του παρόντος ισχυρό.
Θετική είναι η συγκυρία και για τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, με τις τάσεις να παραμένουν ισχυρές μετά την εξαιρετική απόδοση του 2021. Οι παγκόσμιοι δείκτες ναύλων εξακολουθούν να υπερβαίνουν τέσσερις φορές τους μακροπρόθεσμους μέσους όρους, ακόμη κι αν οι ναύλοι έχουν υποχωρήσει από την αρχή του έτους. Οι εταιρείες μεταφοράς χύδην φορτίου έχουν επίσης καθορίσει έναν νέο δείκτη, με τα μέσα κέρδη να έχουν καταγράψει το ισχυρότερο ξεκίνημα ενός έτους από το 2008 στα 22.880 $ την ημέρα.
«Οι προοπτικές φαίνονται θετικές συνολικά, αλλά με δυνατότητες για αρκετή μεταβλητότητα», κατέληξε η Χόλντεν.
Latest News
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ