
Τα πάνω κάτω στους εμπορικούς θαλάσσιους δρόμους του αργού πετρελαίου και των δεξαμενοπλοίων έχει φέρει η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Αν και μέχρι τώρα δεν υπήρξε τεράστια μείωση του όγκου των ρωσικών εξαγωγών αργού, εντούτοις η τεράστια πολιτική πίεση που ασκήθηκε από τη Δύση προς πλοιοκτήτες και εισαγωγείς αργού είχαν σαν αποτέλεσμα ένα μέρος του φορτίου να βρει εναλλακτικές διόδους. Σύμφωνα με τον οίκο Poten, οι ρώσοι παραγωγοί πουλούν το αργό σε άλλες περιοχές εκτός Ευρώπης κυρίως της Ασίας.
Η Ινδία μάλιστα αγοράζει τώρα τους τελευταίους μήνες περισσότερο αργό από τη Ρωσία κυρίως από τη Μαύρη Θάλασσα αλλά περιστασιακά και από τη Βαλτική, ενώ η Κίνα παραμένει μεγάλος πελάτης αν και δεν έχει αυξήσει σημαντικά τις αγορές της από την έναρξη της σύγκρουσης Ρωσίας – Ουκρανίας. Κάτι που πιθανώς σχετίζεται περισσότερο με την έξαρση της πανδημίας στην αχανή αυτή χώρα και τα εκτεταμένα lockdown που προκαλούν και μια αξιοσημείωτη επιβράδυνση της ζήτησης πετρελαίου.
Ωστόσο μόλις η Κίνα χαλαρώσει την πολιτική μηδενικής ανοχής στην πανδημία η ζήτηση για ρωσικό αργό θα αυξηθεί, ειδικά με βάση τις τρέχουσες μειωμένες τιμές. Σύμφωνα πάντως με τον οίκο Poten σημειώθηκε πτώση της παραγωγής αργού από τη Ρωσία από τα 7 εκατ. βαρέλια τη ημέρα στα 5 εκατ. βαρέλια.
Νέοι εμπορικοί δρόμοι
Ενας άλλος παράγοντας που θα μπορούσε να διαμορφώσει νέους εμπορικούς δρόμους μακριά από την περιοχή του Ατλαντικού προς τον Ειρηνικό βρίσκεται στη λήξη των συμβάσεων προμήθειας από δυτικά διυλιστήρια και εμπόρους.
Την ίδια στιγμή και η Ευρώπη ψάχνει για εναλλακτικούς προμηθευτές. Ηδη τον Μάρτιο του 2022 ο οίκος Gibson καταγράφει αξιοσημείωτες αυξήσεις στον όγκο φορτίων από τις ΗΠΑ, τη Δυτική Αφρική, τη Βόρειο Θάλασσα και τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2021 και το 2020. Τα ίδια ισχύουν με μικρές διαφορές και για τις ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου. Οι αλλαγές στις εμπορικές ροές που έχουν παρατηρηθεί μέχρι στιγμής είναι σαφώς υποστηρικτικές για τα δεξαμενόπλοια Aframax και Suezmax, οι ναύλοι των οποίων κινούνται ανοδικά καθώς υπάρχει αυξημένη ζήτηση για τα πλοία αυτά.
Πάντως το επόμενο διάστημα αναμένεται η παράδοση αρκετών νεότευκτων Suezmaxes (44 πλοία) και Aframaxes (57 πλοία), γεγονός που θα επηρεάσει τη ζήτηση στα συγκεκριμένα τμήματα δεξαμενοπλοίων. Πάντως οι αναλυτές αναμένουν ότι θα επιβληθούν περαιτέρω κυρώσεις στο ρωσικό αργό και θα υπάρξει μεγάλη μείωση του ρωσικού εμπορίου προς την Ευρώπη, μετά τις 15 Μαΐου. Ως εκ τούτου, η ζήτηση δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού σε τονομίλια στην Ευρώπη θα αυξάνεται προκειμένου να αντικατασταθούν τα ρωσικά βαρέλια, από φορτία από άλλες πιο μακρινές περιοχές.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.