Το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων και ειδών παντοπωλείου ήρθε για να μείνει και παρότι οι τζίροι υποχωρούν, καθώς ο πληθωρισμός οδεύει σε διψήφιο ποσοστό και οι καταναλωτές κόβουν από παντού για να τα βγάλουν πέρα, οι επενδύσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στο κανάλι του e-commerce συνεχίζονται.
Το μεγάλο στοίχημα για το μικρό και ακόμη όχι κερδοφόρο ηλεκτρονικό καλάθι, είναι η ταχύτητα παράδοσης της παραγγελίας, μιας και οι ψηφιακοί ανταγωνιστές των παραδοσιακών λιανέμπορων, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες παραγγελιοληψίας και διανομής, υπόσχονται παραδόσεις ειδών παντοπωλείου σε χρόνους-αστραπή: από 15 λεπτά έως μία ώρα.
Τα νέα dark stores της Σκλαβενίτης
Σε αυτή την κατεύθυνση ο ηγέτης του κλάδου, η Σκλαβενίτης, μειώνει δραστικά τους χρόνους παράδοσης στην Αττική, εγκαινιάζοντας το νέο ehub (αποθηκευτικό κέντρο για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών) στην Κάτω Κηφισιά καλύπτοντας τα βορειανατολικά προάστια και τις γύρω περιοχές.
Πρόκειται για το τέταρτο και μεγαλύτερο «σκοτεινό κατάστημα» του ομίλου στην Αττική, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες του Οικονομικού Ταχυδρόμου, έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί περί τις 2.000 ηλεκτρονικές παραγγελίες ημερησίως. Έτσι ο χρόνος παράδοσης που συγκυριακά είχε φτάσει έως και τις 6 ημέρες στην Αττική, τώρα «κατεβαίνει» στις λίγες ώρες.
Στην οργανωμένη λιανική, ανταγωνίστριες αλυσίδες της Σκλαβενίτης έχουν καταφέρει να παραδίδουν παραγγελίες ακόμη και εντός της ίδιας ημέρας, κάτι που ο leader του κλάδου το μέχρι τώρα το είχε καταφέρει μόνο για τις παραγγελίες μέσω της πλατφόρμας efood, όπου όμως δεν διατίθενται τα 10.000 προϊόντα που έχει το ηλεκτρονικό του κατάστημα eMarket.
Πέραν του νέου e-hub στη Κηφισιά, υπενθυμίζεται πως για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών του eMarket, η αλυσίδα διαθέτει ένα ακόμη υπερσύγχρονο e-hub στην Πέτρου Ράλλη, ένα στον Γέρακα και ένα στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης, ενώ σε Πάτρα και Λάρισα όπου ο όμιλος έχει επεκτείνει το ηλεκτρονικό του κατάστημα οι ψηφιακές παραγγελίες εξυπηρετούνται μέσω των τοπικών hypermarket.
Πηγές κοντά στην αλυσίδα αναφέρουν πως στον στρατηγικό σχεδιασμό της Σκλαβενίτης για την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού της καταστήματος, περιλαμβάνεται η δημιουργία νέων e-hubs για την καλύτερη και αμεσότερη εξυπηρέτηση των πελατών της, αλλά και η περαιτέρω ενδυνάμωση του eMarket τόσο μέσω της διεύρυνσης των διαθέσιμων κατηγοριών και προϊόντων, όσο και μέσω της επέκτασης του σε νέες περιοχές.
Σε ό,τι αφορά την πορεία των πωλήσεων του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο να υπενθυμιστεί λανσαρίστηκε τον Νοέμβριο του 2020, οι πληροφορίες του Οικονομικού Ταχυδρόμου αναφέρουν ότι κινούνται σε ακολουθία με τις προβλέψεις της εταιρείας, επιτυγχάνοντας σταθερές επιδόσεις.
Επεκτείνονται Μασούτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Wolt Market
Την ίδια ώρα, τη δημιουργία ενός dark store (σκοτεινό κατάστημα) στην Αθήνα έχει δρομολογήσει και η Μασούτης, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή της Μεταμόρφωσης, ενώ θα ακολουθήσουν κι άλλα, σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η αλυσίδα.
Επίσης, η Wolt Market, η οποία προχωράει στην αυτόνομη επέκτασή της, παράλληλα και ανεξάρτητα με την πλατφόρμα διανομής φαγητού Wolt, σήμερα διαθέτει 5 dark stores στην Αθήνα, 2 στη Θεσσαλονίκη και 1 στην Πάτρα, ενώ θα ανοίξει και ακόμη ένα στην Νέα Ιωνία, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες στα βορειοδυτικά προάστια.
Παράλληλα, μέσα στην επόμενη διετία δύο νέα αποθηκευτικά κέντρα σε Αττική και Θεσσαλονίκη σχεδιάζει και η ΑΒ Βασιλόπουλος αντίστοιχα με αυτό που διαθέτει στην περιοχή του Ρέντη για να εξυπηρετεί το ηλεκτρονικό της κατάστημα.
Μίκρυνε το ηλεκτρονικό καλάθι
Το 2022 για τον κλάδο των online αγορών ειδών σούπερ μάρκετ ξεκινά με ένα -4% συγκριτικά με πέρυσι και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η πορεία του κλάδου το υπόλοιπο 9μηνο, σύμφωνα με την Convert Group.
Το πρώτο τρίμηνο εφέτος η αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού άγγιξε τα 61 εκατ. ευρώ, ενώ το 202ι έφτασε τα 255 εκατ. ευρώ από 45 εκατ. το 2019. Σημειώνεται ότι στο δείγμα της Convert Group περιλαμβάνονται συνολικά 7 από τους 9 βασικούς παίκτες και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online super market αντιπροσωπεύοντας το 88% της αγοράς.
Οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2022 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αναδεικνύονται οι εξής: +11% σε προϊόντα για κατοικίδια, +3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά και +2% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού. Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.
Όσον αφορά την μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού, παρατηρείται μια σταθεροποίηση το πρώτο τρίμηνο του 2022 στα 78 ευρώ με το ΦΠΑ, η οποία κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Αντιθέτως, παρατηρείται 4% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνουν οι ηλεκτρονικές παραγγελίες.
Latest News
Αποκλειστική συμφωνία διανομής του ομίλου Mantis με το Κτήμα Άλφα
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου Mantis εμφάνισε το 2023 άνοδο κατά 17,8% έναντι του 2022, φθάνοντας στα 54,38 εκατ. ευρώ
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Η DBC diadikasia True Leader 2023 της Ελληνικής Οικονομίας από την ICAP CRIF
Η ανάδειξη της DBC Diadikasia επιβράβευσε τη συμβολή της στην ελληνική οικονομία, τιμώντας την ως μία από τις εταιρείες που σημείωσαν εντυπωσιακή ανάπτυξη και ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις απαιτήσεις της αγοράς.
Ολοκληρώθηκε η πρωτοβουλία του ΣΕΒ «Skills4Jobs» στη Θράκη
Δημιουργήθηκε, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του ΣΕΒ «Skills4Jobs» ένα οικοσύστημα τεχνικής κατάρτισης – απασχόλησης προσαρμοσμένο στις ανάγκες των επιχειρήσεων της περιοχής
Για τον σχεδιασμό «πράσινης» φορολογικής πολιτικής - Πώς η ΕΥ στηρίζει το Υπουργείο Οικονομικών
Οι βασικοί στόχοι του έργου περιλαμβάνουν την ανάπτυξη προτάσεων για μία πράσινη φορολογική πολιτική
Σε Premia, Dimand και ΕBRD 460 ακίνητα του Skyline – Πώς θα αξιοποιηθούν
Πρόκειται για την ολοκλήρωση της μεγαλύτερης συναλλαγής χαρτοφυλακίου ακινήτων που πραγματοποιήθηκε υπό όρους ανοιχτής αγοράς στην Ελλάδα τα τελευταία έτη
ΑΔΜΗΕ: Έως το 2028 παραμένει CEO ο Μάνος Μανουσάκης - Επιβεβαίωση ΟΤ
Ο Μάνος Μανουσάκης βρίσκεται αδιαλείπτως στη θέση του προέδρου και CEO του ΑΔΜΗΕ από τον Ιούνιο του 2017.
Με 55% η Dimand στην κοινοπραξία για το Skyline - Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση από την Alpha Bank
Για τη Dimand η συναλλαγή σηματοδοτεί μία στρατηγική διεύρυνση του αντικειμένου της ανάπτυξης και μεταβίβασης επενδυτικών ακινήτων
ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: Στο 84,78% το ποσοστό της Masdar
Απέκτησε 16.984.573 κοινές ονομαστικές μετοχές με τίμημα 20 ευρώ ανά μετοχή
Δυναμική ανάπτυξη και το 2025 προβλέπει η Theon - Έως 430 εκατ. τα έσοδα
Το υψηλό περιθώριο κέρδους προ φόρων και τόκων (EBIT) αναμένεται να διατηρηθεί σύμφωνα με τον στόχο του 24-26%