Το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων και ειδών παντοπωλείου ήρθε για να μείνει και παρότι οι τζίροι υποχωρούν, καθώς ο πληθωρισμός οδεύει σε διψήφιο ποσοστό και οι καταναλωτές κόβουν από παντού για να τα βγάλουν πέρα, οι επενδύσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στο κανάλι του e-commerce συνεχίζονται.
Το μεγάλο στοίχημα για το μικρό και ακόμη όχι κερδοφόρο ηλεκτρονικό καλάθι, είναι η ταχύτητα παράδοσης της παραγγελίας, μιας και οι ψηφιακοί ανταγωνιστές των παραδοσιακών λιανέμπορων, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες παραγγελιοληψίας και διανομής, υπόσχονται παραδόσεις ειδών παντοπωλείου σε χρόνους-αστραπή: από 15 λεπτά έως μία ώρα.
Τα νέα dark stores της Σκλαβενίτης
Σε αυτή την κατεύθυνση ο ηγέτης του κλάδου, η Σκλαβενίτης, μειώνει δραστικά τους χρόνους παράδοσης στην Αττική, εγκαινιάζοντας το νέο ehub (αποθηκευτικό κέντρο για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών) στην Κάτω Κηφισιά καλύπτοντας τα βορειανατολικά προάστια και τις γύρω περιοχές.
Πρόκειται για το τέταρτο και μεγαλύτερο «σκοτεινό κατάστημα» του ομίλου στην Αττική, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες του Οικονομικού Ταχυδρόμου, έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί περί τις 2.000 ηλεκτρονικές παραγγελίες ημερησίως. Έτσι ο χρόνος παράδοσης που συγκυριακά είχε φτάσει έως και τις 6 ημέρες στην Αττική, τώρα «κατεβαίνει» στις λίγες ώρες.
Στην οργανωμένη λιανική, ανταγωνίστριες αλυσίδες της Σκλαβενίτης έχουν καταφέρει να παραδίδουν παραγγελίες ακόμη και εντός της ίδιας ημέρας, κάτι που ο leader του κλάδου το μέχρι τώρα το είχε καταφέρει μόνο για τις παραγγελίες μέσω της πλατφόρμας efood, όπου όμως δεν διατίθενται τα 10.000 προϊόντα που έχει το ηλεκτρονικό του κατάστημα eMarket.
Πέραν του νέου e-hub στη Κηφισιά, υπενθυμίζεται πως για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών του eMarket, η αλυσίδα διαθέτει ένα ακόμη υπερσύγχρονο e-hub στην Πέτρου Ράλλη, ένα στον Γέρακα και ένα στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης, ενώ σε Πάτρα και Λάρισα όπου ο όμιλος έχει επεκτείνει το ηλεκτρονικό του κατάστημα οι ψηφιακές παραγγελίες εξυπηρετούνται μέσω των τοπικών hypermarket.
Πηγές κοντά στην αλυσίδα αναφέρουν πως στον στρατηγικό σχεδιασμό της Σκλαβενίτης για την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού της καταστήματος, περιλαμβάνεται η δημιουργία νέων e-hubs για την καλύτερη και αμεσότερη εξυπηρέτηση των πελατών της, αλλά και η περαιτέρω ενδυνάμωση του eMarket τόσο μέσω της διεύρυνσης των διαθέσιμων κατηγοριών και προϊόντων, όσο και μέσω της επέκτασης του σε νέες περιοχές.
Σε ό,τι αφορά την πορεία των πωλήσεων του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο να υπενθυμιστεί λανσαρίστηκε τον Νοέμβριο του 2020, οι πληροφορίες του Οικονομικού Ταχυδρόμου αναφέρουν ότι κινούνται σε ακολουθία με τις προβλέψεις της εταιρείας, επιτυγχάνοντας σταθερές επιδόσεις.
Επεκτείνονται Μασούτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Wolt Market
Την ίδια ώρα, τη δημιουργία ενός dark store (σκοτεινό κατάστημα) στην Αθήνα έχει δρομολογήσει και η Μασούτης, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή της Μεταμόρφωσης, ενώ θα ακολουθήσουν κι άλλα, σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η αλυσίδα.
Επίσης, η Wolt Market, η οποία προχωράει στην αυτόνομη επέκτασή της, παράλληλα και ανεξάρτητα με την πλατφόρμα διανομής φαγητού Wolt, σήμερα διαθέτει 5 dark stores στην Αθήνα, 2 στη Θεσσαλονίκη και 1 στην Πάτρα, ενώ θα ανοίξει και ακόμη ένα στην Νέα Ιωνία, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες στα βορειοδυτικά προάστια.
Παράλληλα, μέσα στην επόμενη διετία δύο νέα αποθηκευτικά κέντρα σε Αττική και Θεσσαλονίκη σχεδιάζει και η ΑΒ Βασιλόπουλος αντίστοιχα με αυτό που διαθέτει στην περιοχή του Ρέντη για να εξυπηρετεί το ηλεκτρονικό της κατάστημα.
Μίκρυνε το ηλεκτρονικό καλάθι
Το 2022 για τον κλάδο των online αγορών ειδών σούπερ μάρκετ ξεκινά με ένα -4% συγκριτικά με πέρυσι και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η πορεία του κλάδου το υπόλοιπο 9μηνο, σύμφωνα με την Convert Group.
Το πρώτο τρίμηνο εφέτος η αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού άγγιξε τα 61 εκατ. ευρώ, ενώ το 202ι έφτασε τα 255 εκατ. ευρώ από 45 εκατ. το 2019. Σημειώνεται ότι στο δείγμα της Convert Group περιλαμβάνονται συνολικά 7 από τους 9 βασικούς παίκτες και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online super market αντιπροσωπεύοντας το 88% της αγοράς.
Οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2022 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αναδεικνύονται οι εξής: +11% σε προϊόντα για κατοικίδια, +3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά και +2% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού. Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.
Όσον αφορά την μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού, παρατηρείται μια σταθεροποίηση το πρώτο τρίμηνο του 2022 στα 78 ευρώ με το ΦΠΑ, η οποία κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Αντιθέτως, παρατηρείται 4% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνουν οι ηλεκτρονικές παραγγελίες.
Latest News
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο
Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ της Μπλε Κέδρος για την ακύρωση 700.000 ιδίων μετοχών
Ποια θέματα θα συζητηθούν
Γιαν Κάρας (ΟΠΑΠ): «Χτίζουμε» στην επιτυχία του Τζόκερ – Έφθασαν τις 12.000 τα VTLs
Ο ΟΠΑΠ παρουσίασε τα οικονομικά του αποτελέσματα για το γ' τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2024 - Στα 352 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Νέα διετής συλλογική σύμβαση εργασίας στην Πειραιώς - Ποιες παροχές αυξάνονται
Ποιες θα είναι οι παροχές στην τράπεζα Πειραιώς - Διεύρυνση και ενίσχυση του ιατροφαρμακευτικού και νοσοκομειακού προγράμματος,
Αντιδρά η εστίαση στην αύξηση των δημοτικών τελών - Επιστολή ΠΟΕΣΕ στον Δούκα
Η ΠΟΕΣΕ τονίζει ότι πρόταση για αύξηση 10% των δημοτικών τελών γίνεται αιφνιδιαστικά χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση
Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε
Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο
Άνοιγμα εννέα σημείων Goody’s - Everest σε Μ. Ανατολή και Ευρώπη - Οι στόχοι για το 2025
Μέχρι το τέλος του έτους ο όμιλος Goody’s - Everest αναμένεται να εγκαινιάσει συνολικά 9 νέα σημεία σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ