Το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων και ειδών παντοπωλείου ήρθε για να μείνει και παρότι οι τζίροι υποχωρούν, καθώς ο πληθωρισμός οδεύει σε διψήφιο ποσοστό και οι καταναλωτές κόβουν από παντού για να τα βγάλουν πέρα, οι επενδύσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στο κανάλι του e-commerce συνεχίζονται.
Το μεγάλο στοίχημα για το μικρό και ακόμη όχι κερδοφόρο ηλεκτρονικό καλάθι, είναι η ταχύτητα παράδοσης της παραγγελίας, μιας και οι ψηφιακοί ανταγωνιστές των παραδοσιακών λιανέμπορων, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες παραγγελιοληψίας και διανομής, υπόσχονται παραδόσεις ειδών παντοπωλείου σε χρόνους-αστραπή: από 15 λεπτά έως μία ώρα.
Τα νέα dark stores της Σκλαβενίτης
Σε αυτή την κατεύθυνση ο ηγέτης του κλάδου, η Σκλαβενίτης, μειώνει δραστικά τους χρόνους παράδοσης στην Αττική, εγκαινιάζοντας το νέο ehub (αποθηκευτικό κέντρο για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών) στην Κάτω Κηφισιά καλύπτοντας τα βορειανατολικά προάστια και τις γύρω περιοχές.
Πρόκειται για το τέταρτο και μεγαλύτερο «σκοτεινό κατάστημα» του ομίλου στην Αττική, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες του Οικονομικού Ταχυδρόμου, έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί περί τις 2.000 ηλεκτρονικές παραγγελίες ημερησίως. Έτσι ο χρόνος παράδοσης που συγκυριακά είχε φτάσει έως και τις 6 ημέρες στην Αττική, τώρα «κατεβαίνει» στις λίγες ώρες.
Στην οργανωμένη λιανική, ανταγωνίστριες αλυσίδες της Σκλαβενίτης έχουν καταφέρει να παραδίδουν παραγγελίες ακόμη και εντός της ίδιας ημέρας, κάτι που ο leader του κλάδου το μέχρι τώρα το είχε καταφέρει μόνο για τις παραγγελίες μέσω της πλατφόρμας efood, όπου όμως δεν διατίθενται τα 10.000 προϊόντα που έχει το ηλεκτρονικό του κατάστημα eMarket.
Πέραν του νέου e-hub στη Κηφισιά, υπενθυμίζεται πως για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών του eMarket, η αλυσίδα διαθέτει ένα ακόμη υπερσύγχρονο e-hub στην Πέτρου Ράλλη, ένα στον Γέρακα και ένα στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης, ενώ σε Πάτρα και Λάρισα όπου ο όμιλος έχει επεκτείνει το ηλεκτρονικό του κατάστημα οι ψηφιακές παραγγελίες εξυπηρετούνται μέσω των τοπικών hypermarket.
Πηγές κοντά στην αλυσίδα αναφέρουν πως στον στρατηγικό σχεδιασμό της Σκλαβενίτης για την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού της καταστήματος, περιλαμβάνεται η δημιουργία νέων e-hubs για την καλύτερη και αμεσότερη εξυπηρέτηση των πελατών της, αλλά και η περαιτέρω ενδυνάμωση του eMarket τόσο μέσω της διεύρυνσης των διαθέσιμων κατηγοριών και προϊόντων, όσο και μέσω της επέκτασης του σε νέες περιοχές.
Σε ό,τι αφορά την πορεία των πωλήσεων του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο να υπενθυμιστεί λανσαρίστηκε τον Νοέμβριο του 2020, οι πληροφορίες του Οικονομικού Ταχυδρόμου αναφέρουν ότι κινούνται σε ακολουθία με τις προβλέψεις της εταιρείας, επιτυγχάνοντας σταθερές επιδόσεις.
Επεκτείνονται Μασούτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Wolt Market
Την ίδια ώρα, τη δημιουργία ενός dark store (σκοτεινό κατάστημα) στην Αθήνα έχει δρομολογήσει και η Μασούτης, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή της Μεταμόρφωσης, ενώ θα ακολουθήσουν κι άλλα, σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η αλυσίδα.
Επίσης, η Wolt Market, η οποία προχωράει στην αυτόνομη επέκτασή της, παράλληλα και ανεξάρτητα με την πλατφόρμα διανομής φαγητού Wolt, σήμερα διαθέτει 5 dark stores στην Αθήνα, 2 στη Θεσσαλονίκη και 1 στην Πάτρα, ενώ θα ανοίξει και ακόμη ένα στην Νέα Ιωνία, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες στα βορειοδυτικά προάστια.
Παράλληλα, μέσα στην επόμενη διετία δύο νέα αποθηκευτικά κέντρα σε Αττική και Θεσσαλονίκη σχεδιάζει και η ΑΒ Βασιλόπουλος αντίστοιχα με αυτό που διαθέτει στην περιοχή του Ρέντη για να εξυπηρετεί το ηλεκτρονικό της κατάστημα.
Μίκρυνε το ηλεκτρονικό καλάθι
Το 2022 για τον κλάδο των online αγορών ειδών σούπερ μάρκετ ξεκινά με ένα -4% συγκριτικά με πέρυσι και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η πορεία του κλάδου το υπόλοιπο 9μηνο, σύμφωνα με την Convert Group.
Το πρώτο τρίμηνο εφέτος η αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού άγγιξε τα 61 εκατ. ευρώ, ενώ το 202ι έφτασε τα 255 εκατ. ευρώ από 45 εκατ. το 2019. Σημειώνεται ότι στο δείγμα της Convert Group περιλαμβάνονται συνολικά 7 από τους 9 βασικούς παίκτες και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online super market αντιπροσωπεύοντας το 88% της αγοράς.
Οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2022 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αναδεικνύονται οι εξής: +11% σε προϊόντα για κατοικίδια, +3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά και +2% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού. Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.
Όσον αφορά την μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού, παρατηρείται μια σταθεροποίηση το πρώτο τρίμηνο του 2022 στα 78 ευρώ με το ΦΠΑ, η οποία κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Αντιθέτως, παρατηρείται 4% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνουν οι ηλεκτρονικές παραγγελίες.
Latest News
Έκδοση Κοινού Ομολογιακού Δανείου εως 650.000 ευρώ απο την CNL Capital
Το ομολογιακό δάνειο της εταιρείας, χωρίς εμπράγματες εξασφαλίσεις, έχει ως σκοπό την ενίσχυση της επενδυτικής στρατηγικής της CNL CAPITAL Ε.Κ.Ε.Σ.-Δ.Ο.Ε.Ε
Νέος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών ο Θάνος Τσαγγάρης
Κύριο μέλημα η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, λέει ο νέος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Schneider Electric: Νέες συνεργασίες για αύξηση υιοθέτησης ενεργειακών τεχνολογιών και λύσεων αυτοματισμού
Ο CEO και άλλα στελέχη της Schneider Electric θα συμμετάσχουν σε διατομεακές συναντήσεις και συζητήσεις σε πάνελ, στο Νταβός
Η JP Morgan «ακτινογραφεί» τις ελληνικές τράπεζες [πίνακες]
Τι αναφέρει η JP Morgan στον «οδηγό», όπως τον χαρακτήρισε των ευρωπαϊκών τραπεζών για 2025 - Οι τιμές-στόχοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Πράσινο φως στα πληροφοριακά των ΤΕΝΕΡΓ και ΟΛΘ
Έγκριση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και για το squeeze-out της ΒΙΣ
Έως τις 20 Φεβρουαρίου η δημόσια πρόταση των Dreyfus για το 21% του ΟΛΘ
Η Επιτροπή κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το πληροφοριακό δελτίο για τη δημόσια πρόταση της LEONIDSPORT για τον ΟΛΘ
Placement 2% στη Eurobank από τον Γουάτσα
Σύμφωνα με πηγές από τη Eurobank, είναι μια κίνηση που σχετίζεται αποκλειστικά με προσαρμογή σε εποπτικές απαιτήσεις
Δωρεά για δομή κοινωνικής προστασίας στη Θεσσαλονίκη από την Παπαστράτος
Η εταιρεία Παπαστράτος ανέλαβε εξ ολοκλήρου όλες τις εργασίες διαμόρφωσης του χώρου με βάση τις ισχύουσες προδιαγραφές προσβασιμότητας, καθώς και την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού
ΑΧΙΑ για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αυξάνει στα 27,40 ευρώ την τιμή στόχο - Βλέπει περιθώριο ανόδου έως 48%
Τι λέει η ΑΧΙΑ σε έκθεση για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Το αξιόπιστο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων και το παραγωγικό 2024
H Ελλάδα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της Ευρώπης σε γάλλιο - Τι γράφει η Handelsblatt
H γερμανική εφημερίδα Handelsblatt κάνει εκτενή αναφορά στη νέα επένδυση της Metlen στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας