
Ρυθμό ανάπτυξης 18% στην αξία των πωλήσεων κατέγραψαν τα online φαρμακεία, το πρώτο τρίμηνο του 2022 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, και με συνέχιση του πολύ υψηλού μέσου όρου εκπτώσεων 40%, σύμφωνα με την έρευνα της Convert Group από το δείγμα του eRetail Audit.
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου. Μάλιστα, η πρόσφατη ΚΥΑ της 20ης Απριλίου 2022 καθορίζει ότι στην χώρα μας απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.
Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας βασίζονται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 98 online φαρμακεία (συμπεριλαμβανομένου του skroutz marketplace), τα οποία δημιουργούν το 66% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Μάσκες και βρεφικά είδη οδηγούν την κούρσα των πωλήσεων
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το πρώτο τρίμηνο του 2022, αναδεικνύονται οι εξής: +106% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +48% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +16% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες και +11% σε διάφορα προϊόντα.
Αντιθέτως, καταγράφηκε μια μείωση στην αξία online αγορών στην κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας της τάξεως του 5%, η οποία ωστόσο σαν προϊοντική κατηγορία εξακολουθεί να ευθύνεται για το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του κλάδου (39%). Η παραπάνω αξιοσημείωτη αύξηση στα προϊόντα υγείας προέρχεται από την υποχρεωτικότητα της χρήσης μασκών και της διενέργειας COVID-19 self-test καθόλη την διάρκεια του τριμήνου.
Μεγάλες εκπτώσεις
Εντυπωσιακό εύρημα της μελέτης αποτελεί ότι οι εκπτώσεις που εξασφάλισαν τα online φαρμακεία στους Έλληνες καταναλωτές κατά το 1ο τρίμηνο του έτους ήταν κατά μέσο όρο στο 40% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.

Όσον αφορά το μέσο αγοραστικό καλάθι στο πρώτο τρίμηνο του 2022, εντοπίστηκε μια μείωση στην αξία του, με εκείνο να διαμορφώνεται στα 41,5 ευρώ με το ΦΠΑ από 43,2 ευρώ που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2021.
Αντιστοίχως, η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε στα 5,1 τεμάχια με τα 1,6 από αυτά να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας.
Αγορές από κινητά και τάμπλετ
Στα marketing κανάλια, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να κλέβουν την παράσταση το πρώτο τρίμηνο του 2022 επιφέροντας το 40% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 7 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2021.
Ακόμη, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 19% των συναλλαγών, ενώ τα Οργανικά Αποτελέσματα για το 14%. Παρατηρείται μια σταδιακή αύξηση των direct επισκέψεων στα online φαρμακεία, η οποία αποδεικνύει πως σταδιακά οι Έλληνες καταναλωτές χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τον κλάδο των online φαρμακείων.
Η προτίμηση των mobile & tablet συσκευών για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών εξακολουθεί να κυριαρχεί με ένα ποσοστό 64% έναντι των συσκευών desktop & laptops (36%). Ακόμη για την πραγματοποιήση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-15:00), ενώ η Τετάρτη αποτελεί την πιο δημοφιλής ημέρα.


Latest News

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

JP Morgan για ΟΠΑΠ: Στα 22,5 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο για τη μετοχή
Μετά από μια πολύ ισχυρή χρονιά το 2024, ο ΟΠΑΠ ξεκινά με ακόμη ένα δυνατό τρίμηνο σημειώνει η JP Morgan για τον ΟΠΑΠ

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος

Τι έδειξε το «πασχαλινό» ταμείο των σούπερ μάρκετ – Από ποιο προϊόν έχασαν 4-5 εκατ. ευρώ
Πηγές της αγοράς των σούπερ μάρκετ μιλώντας προς τον ΟΤ, αναφέρουν ότι η πασχαλινή αγορά κινήθηκε μέτρια φέτος

Πώς οι τράπεζες θωρακίζουν την κερδοφορίας τους - Στη μάχη οι ομολογιακές εκδόσεις
Οι πιέσεις που ασκούν στις τράπεζες οι μειώσεις των επιτοκίων - Η εκδοτική δραστηριότητα θα συνεχισθεί και φέτος με αμείωτη ένταση