Νέα στοιχεία που επιβεβαιώνουν την ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητα της παγκόσμιας κοινότητας κρουαζιέρας παρουσίασε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στο Seatrade Cruise Global, στο Μαϊάμι της Φλόριντα.
«Καθώς ο κλάδος ξαναρχίζει τη λειτουργία του, ο όγκος επιβατών αναμένεται να ανακάμψει και να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 έως το τέλος του 2023, ενώ ο αριθμός των επιβατών εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 12% έως το τέλος του 2026», δήλωσε η Kelly Craighead, Εκτελεστική Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA.
«Η κρουαζιέρα είναι προσιτή, υπεύθυνη και προσφέρει μοναδικές εμπειρίες – στοιχεία που την καθιστούν τον καλύτερο τρόπο για να ανακαλύψουν τον κόσμο άνθρωποι όλων των ηλικιών και ενδιαφερόντων. Με την υποστήριξη μιας απίστευτα ανθεκτικής κοινότητας, το μέλλον του κλάδου της κρουαζιέρας είναι λαμπρό», κατέληξε.
Τα στοιχεία της έρευνας
Τα κυριότερα στοιχεία της έρευνας καταναλωτών της CLIA έδειξαν ότι:
• Η πρόθεση για πραγματοποίηση ενός ταξιδιού κρουαζιέρας ανακάμπτει, με το 63% των επιβατών ή των πιθανών επιβατών να δηλώνουν ότι είναι «πολύ πιθανό» ή «πιθανό» να κάνουν κρουαζιέρα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
• Το 69% των ερωτηθέντων που δεν έχουν κάνει ποτέ κρουαζιέρα δήλωσαν ότι είναι ανοιχτοί σε αυτό το είδος ταξιδιού, ποσοστό που υπερβαίνει τα προ πανδημίας επίπεδα.
• Οι επιβάτες κρουαζιέρας της ηλικιακής κατηγορίας των Millennial είναι το πιο ενθουσιώδες κοινό σε ό,τι αφορά την πρόθεση να επαναλάβουν ένα ταξίδι κρουαζιέρας, με το 87% να δηλώνει ότι θα ξανακάνει κρουαζιέρα τα επόμενα χρόνια, ακολουθούμενοι από τη γενιά των Gen X, με 85%.
Δεσμεύσεις για τις εκπομπές άνθρακα
Καθώς η κρουαζιέρα ανακάμπτει, η CLIA και οι εταιρείες-μέλη της ανακοίνωσαν σημαντικές δεσμεύσεις για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, οι οποίες θα δώσουν ώθηση στην καινοτομία για ένα πιο ενεργειακά αποδοτικό μέλλον: Οι σημερινές ανακοινώσεις περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη δέσμευση ότι έως το 2035 όλα τα πλοία που καταπλέουν σε λιμάνια όπου είναι διαθέσιμα συστήματα παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης (SSE) θα είναι εξοπλισμένα για χρήση SSE, επιτρέποντας την απενεργοποίηση των κινητήρων τους και εξαλείφοντας έτσι τις εκπομπές άνθρακα κατά τον ελλιμενισμό τους. Όπου δεν υπάρχει διαθέσιμη παράκτια ενεργειακή υποστήριξη, τα κρουαζιερόπλοια θα χρησιμοποιούν διαθέσιμες εναλλακτικές τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα που απαιτούνται από τα λιμάνια.
Κρουαζιέρα με μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα
Οι εταιρείες κρουαζιέρας μειώνουν το αποτύπωμα άνθρακα των πλοίων τους, τόσο όταν βρίσκονται ελλιμενισμένα όσο και εν πλω επενδύοντας σε προηγμένες περιβαλλοντικές τεχνολογίες, και συνεργάζονται με πόλεις και λιμενικές αρχές για τη βιώσιμη διαχείριση των προορισμών κρουαζιέρας. Εξοπλίζοντας τα κρουαζιερόπλοια με τη δυνατότητα σύνδεσης με συστήματα παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης, τα οποία θα χρησιμοποιούν όπου είναι διαθέσιμα, ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι έτοιμος να εξαλείψει τις εκπομπές άνθρακα προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αυτός είναι υπεύθυνος τουρισμός στην πράξη.
Αναγνωρίζοντας ότι η παράκτια ενεργειακή υποστήριξη είναι ένας από τους τρόπους για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, η CLIA ανακοίνωσε επίσης ότι θα συμμετάσχει στην Πρόσκληση σε Δράση του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ για Απαλλαγή της Ναυτιλίας από τον Άνθρακα, ώστε τα πλοία και τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών να αποτελούν τη βασική επιλογή έως το 2030.
«Ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει μια εξαιρετική ικανότητα να καινοτομεί και θέλουμε να διοχετεύσουμε τη συλλογική μας τεχνογνωσία και τη δέσμευσή μας προκειμένου να βοηθήσουμε στην εξεύρεση λύσεων ως ενεργός εταίρος στην προσπάθεια εξάλειψης του άνθρακα από τη ναυτιλία. Συνεχίζουμε να θέτουμε φιλόδοξους στόχους μείωσης του άνθρακα ως κλάδος και οι εταιρείες κρουαζιέρας δείχνουν το δρόμο συνεργαζόμενες με προμηθευτές καυσίμων, ναυπηγεία, κατασκευαστές τεχνολογίας και ακαδημαϊκά ιδρύματα, με στόχο την ανάπτυξη νέων πηγών καυσίμων χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα. Επενδύουμε στο μέλλον μας», δήλωσε από την πλευρά του ο Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος της CLIA.
Latest News
COP29: Διάχυτη η απογοήτευση μετά τη διάσκεψη – «Καμία χώρα δεν πήρε αυτά που ήθελε»
Προβληματισμός επικρατεί μετά την ολοκλήρωση της διάσκεψης για το κλίμα COP29 που φιλεξονήθηκε στο Αζερμπαϊτζάν
Τι είπε η φον ντερ Λάιεν για τη συμφωνία στην COP29
Η απόφαση της COP29 «Θα οδηγήσει σε επενδύσεις στην καθαρή μετάβαση, μειώνοντας τις εκπομπές» είπε η πρόεδρος της Κομισιόν
Παγκόσμιος leader στα πράσινα ομόλογα η Ευρώπη - Έρχονται νέες εκδόσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, μέχρι στιγμής η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκδώσει πράσινα ομόλογα αξίας άνω των 65 δισεκατομμυρίων ευρώ
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων
Το πιο μεγάλο, καυτό καλοκαίρι στην Ελλάδα - Τι συνέβη στις θάλασσες το 2024
Αρνητικά νέα φέρνει έρευνα τριών ελληνικών πανεπιστημίων για τις θερμοκρασίες που «έπιασαν» οι θάλασσες το 2024 στην Ελλάδα