Ήταν 17 Σεπτεμβρίου του 1982 όταν ο Μάνος Λοΐζος άφησε την τελευταία του πνοή στην Μόσχα.

Με αφορμή τα 40 χρόνια από τον θάνατό του, στις 4, 11, 22 και 26 Μαΐου ο Δήμος Αθηναίων, με τέσσερις μεγάλες συναυλίες, στο δημοτικό θέατρο Ολύμπια – Μαρία Κάλλας, θα τιμήσει τον σπουδαίο συνθέτη.

Είναι η πρώτη φορά που το έργο του θα παρουσιαστεί αυτούσιο και όχι ως ένα αποσπασματικό «best of».

Ο Μάνος Λοΐζος κατάφερε με μόλις δέκα δίσκους, που εκδόθηκαν όσο ζούσε, και ακόμα δύο, που εκδόθηκαν μετά τον θάνατό του, να αφήσει στη μνήμη και στην καρδιά όλων, ένα από τα πιο ισχυρά αποτυπώματα όσον αφορά στο ελληνικό τραγούδι.

Η κόρη του, Μυρσίνη Λοΐζου, μίλησε Στο Κόκκινο και αναφέρθηκε στις εκδηλώσεις και τις συναυλίες που θα πραγματοποιηθούν.

«Το να παιχτούν οι δίσκοι ολόκληροι ήταν μια ιδέα που την είχε ο Χρήστος Παπαμιχάλης. Δεν πιστεύω ότι έχουν περάσει 40 χρόνια από τον θάνατό του. Είναι σαν να είναι συνέχεια εδώ», είπε αρχικά.

Παράλληλα, αποκάλυψε ότι 18 ανέκδοτα τραγούδια του πατέρα της θα κυκλοφορήσουν σύντομα με τη φωνή του και ότι πέντε από αυτά είναι σε στίχους του Θανάση Παπακωνσταντίνου, ο οποίος τα είχε γράψει και του τα είχε στείλει όταν ήταν 20 ετών.

«Θα βγουν σαν ντοκουμέντο με τη φωνή του Λοΐζου. Τα πέντε από τα 18 είναι σε στίχους του Θανάση Παπακωνσταντίνου», σημείωσε η ίδια.

«Μπορεί να είναι η επέτειος 40 χρόνων από τον θάνατό του αλλά είναι γιορτή», κατέληξε.

Το αφιέρωμα ανοίγει η συναυλία στις 4/5 με τον Γιώργο Νταλάρα 

Πιάνει τη μουσική ιστορία του Μάνου Λοΐζου σχεδόν από την αρχή, και παρουσιάζει δύο εμβληματικούς δίσκους, τις «Θαλασσογραφίες» (1970)» και το «Να ‘χαμε τι να ‘χαμε» (1972), και οι δύο σε στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου, αλλά και στιγμές από τον δίσκο «Τα τραγούδια μας» (1976), σε στίχους του Φώντα Λάδη.

Μαζί του η Ασπασία Στρατηγού και ο Κώστας Τριανταφυλλίδης.

Την Τετάρτη 11/5 ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου που έχει στιγματιστεί και έχει στιγματίσει με την φωνή του κάποια από τα εμβληματικά τραγούδια του Μάνου Λοΐζου, επιλέγει έχοντας στο πλευρό του επί σκηνής τη Μαρία Παπαγεωργίου, να παρουσιάσει δύο δίσκους που έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους στην ιστορία της ελληνικής δισκογραφίας: «Τα τραγούδια του δρόμου» (1974) σε στίχους Κωστούλας Μητροπούλου, Λευτέρη Παπαδόπουλου, Γιάννη Νεγρεπόντη, Δημήτρη Χριστοδούλου, αλλά και του ίδιου του συνθέτη, καθώς και τον τελευταίο δίσκο που κυκλοφόρησε ο Μάνος Λοΐζος εν ζωή, «Για μια μέρα ζωής» (1980), σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου, Μανώλη Ρασούλη, Δώρας Σιτζάνη, Φώντα Λάδη, Μάνου Λοΐζου και σε ποίηση Τάσου Λειβαδίτη.

Την Κυριακή 22/5 η Μαρία Φαραντούρη ανοίγει ένα από τα σπάνια κεφάλαια της καριέρας της, και παρουσιάζει για πρώτη φορά στην ολότητά του έναν δίσκο σταθμό της ελληνικής δισκογραφίας, τόσο για το θέμα του όσο και για τον ήχο του, «Τα Νέγρικα» (1975) σε στίχους Γιάννη Νεγρεπόντη.

Ο Μίλτος Πασχαλίδης, επηρεασμένος πάντα από το έργο του Μάνου Λοΐζου, και ο Απόστολος Ρίζος, που και εκείνος έχει αναπτύξει μια προσωπική σχέση με το ρεπερτόριο του συνθέτη, παρουσιάζουν το «Καλημέρα Ήλιε» (1973) σε στίχους Δημήτρη Χριστοδούλου και Μάνου Λοΐζου.

Στην ίδια συναυλία θα παρουσιαστούν και στιγμές από τον δίσκο «Γράμματα στην Αγαπημένη» (1983) σε ποίηση Ναζίμ Χικμέτ.

Τέλος, την Πέμπτη 26/5 η Ελεωνόρα Ζουγανέλη ερμηνεύει «Τα τραγούδια της Χαρούλας» (1979), σε στίχους Μανώλη Ρασούλη και Πυθαγόρα.

Και δύο από τους νεότερους καλλιτέχνες, ο Γιάννης Διονυσίου και ο Γιάννης Παπαγεωργίου, που έχουν με διαφορετικό τρόπο ο καθένας συνδέσει το όνομα τους με το λαϊκό τραγούδι, γυρνάνε στην αρχή της πορείας του Μάνου Λοΐζου, εκεί απ’ όπου άρχισαν όλα και ίσως στον πιο λαϊκό ηχητικά δίσκο του, τον «Σταθμό» (1968) σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου, Μάνου Λοΐζου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tέχνη και Ζωή
Γλυπτά του Παρθενώνα: Υπάρχει πρόοδος αλλά απέχουμε από συμφωνία, λέει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου
Plus |

Γλυπτά του Παρθενώνα: Υπάρχει πρόοδος αλλά απέχουμε από συμφωνία, λέει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου

Εχει γίνει πρόοδος στις διαπραγματεύσεις, ωστόσο ακόμη μένει «κάποια απόσταση» προτού συναφθεί «οποιαδήποτε συμφωνία» για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, λέει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου