
Ήταν 17 Σεπτεμβρίου του 1982 όταν ο Μάνος Λοΐζος άφησε την τελευταία του πνοή στην Μόσχα.
Με αφορμή τα 40 χρόνια από τον θάνατό του, στις 4, 11, 22 και 26 Μαΐου ο Δήμος Αθηναίων, με τέσσερις μεγάλες συναυλίες, στο δημοτικό θέατρο Ολύμπια – Μαρία Κάλλας, θα τιμήσει τον σπουδαίο συνθέτη.
Είναι η πρώτη φορά που το έργο του θα παρουσιαστεί αυτούσιο και όχι ως ένα αποσπασματικό «best of».
Ο Μάνος Λοΐζος κατάφερε με μόλις δέκα δίσκους, που εκδόθηκαν όσο ζούσε, και ακόμα δύο, που εκδόθηκαν μετά τον θάνατό του, να αφήσει στη μνήμη και στην καρδιά όλων, ένα από τα πιο ισχυρά αποτυπώματα όσον αφορά στο ελληνικό τραγούδι.
Η κόρη του, Μυρσίνη Λοΐζου, μίλησε Στο Κόκκινο και αναφέρθηκε στις εκδηλώσεις και τις συναυλίες που θα πραγματοποιηθούν.
«Το να παιχτούν οι δίσκοι ολόκληροι ήταν μια ιδέα που την είχε ο Χρήστος Παπαμιχάλης. Δεν πιστεύω ότι έχουν περάσει 40 χρόνια από τον θάνατό του. Είναι σαν να είναι συνέχεια εδώ», είπε αρχικά.
Παράλληλα, αποκάλυψε ότι 18 ανέκδοτα τραγούδια του πατέρα της θα κυκλοφορήσουν σύντομα με τη φωνή του και ότι πέντε από αυτά είναι σε στίχους του Θανάση Παπακωνσταντίνου, ο οποίος τα είχε γράψει και του τα είχε στείλει όταν ήταν 20 ετών.
«Θα βγουν σαν ντοκουμέντο με τη φωνή του Λοΐζου. Τα πέντε από τα 18 είναι σε στίχους του Θανάση Παπακωνσταντίνου», σημείωσε η ίδια.
«Μπορεί να είναι η επέτειος 40 χρόνων από τον θάνατό του αλλά είναι γιορτή», κατέληξε.
Το αφιέρωμα ανοίγει η συναυλία στις 4/5 με τον Γιώργο Νταλάρα
Πιάνει τη μουσική ιστορία του Μάνου Λοΐζου σχεδόν από την αρχή, και παρουσιάζει δύο εμβληματικούς δίσκους, τις «Θαλασσογραφίες» (1970)» και το «Να ‘χαμε τι να ‘χαμε» (1972), και οι δύο σε στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου, αλλά και στιγμές από τον δίσκο «Τα τραγούδια μας» (1976), σε στίχους του Φώντα Λάδη.
Μαζί του η Ασπασία Στρατηγού και ο Κώστας Τριανταφυλλίδης.
Την Τετάρτη 11/5 ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου που έχει στιγματιστεί και έχει στιγματίσει με την φωνή του κάποια από τα εμβληματικά τραγούδια του Μάνου Λοΐζου, επιλέγει έχοντας στο πλευρό του επί σκηνής τη Μαρία Παπαγεωργίου, να παρουσιάσει δύο δίσκους που έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους στην ιστορία της ελληνικής δισκογραφίας: «Τα τραγούδια του δρόμου» (1974) σε στίχους Κωστούλας Μητροπούλου, Λευτέρη Παπαδόπουλου, Γιάννη Νεγρεπόντη, Δημήτρη Χριστοδούλου, αλλά και του ίδιου του συνθέτη, καθώς και τον τελευταίο δίσκο που κυκλοφόρησε ο Μάνος Λοΐζος εν ζωή, «Για μια μέρα ζωής» (1980), σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου, Μανώλη Ρασούλη, Δώρας Σιτζάνη, Φώντα Λάδη, Μάνου Λοΐζου και σε ποίηση Τάσου Λειβαδίτη.
Την Κυριακή 22/5 η Μαρία Φαραντούρη ανοίγει ένα από τα σπάνια κεφάλαια της καριέρας της, και παρουσιάζει για πρώτη φορά στην ολότητά του έναν δίσκο σταθμό της ελληνικής δισκογραφίας, τόσο για το θέμα του όσο και για τον ήχο του, «Τα Νέγρικα» (1975) σε στίχους Γιάννη Νεγρεπόντη.
Ο Μίλτος Πασχαλίδης, επηρεασμένος πάντα από το έργο του Μάνου Λοΐζου, και ο Απόστολος Ρίζος, που και εκείνος έχει αναπτύξει μια προσωπική σχέση με το ρεπερτόριο του συνθέτη, παρουσιάζουν το «Καλημέρα Ήλιε» (1973) σε στίχους Δημήτρη Χριστοδούλου και Μάνου Λοΐζου.
Στην ίδια συναυλία θα παρουσιαστούν και στιγμές από τον δίσκο «Γράμματα στην Αγαπημένη» (1983) σε ποίηση Ναζίμ Χικμέτ.
Τέλος, την Πέμπτη 26/5 η Ελεωνόρα Ζουγανέλη ερμηνεύει «Τα τραγούδια της Χαρούλας» (1979), σε στίχους Μανώλη Ρασούλη και Πυθαγόρα.
Και δύο από τους νεότερους καλλιτέχνες, ο Γιάννης Διονυσίου και ο Γιάννης Παπαγεωργίου, που έχουν με διαφορετικό τρόπο ο καθένας συνδέσει το όνομα τους με το λαϊκό τραγούδι, γυρνάνε στην αρχή της πορείας του Μάνου Λοΐζου, εκεί απ’ όπου άρχισαν όλα και ίσως στον πιο λαϊκό ηχητικά δίσκο του, τον «Σταθμό» (1968) σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου, Μάνου Λοΐζου.


Latest News

Γκαλερίστας στη Φλόριντα κατηγορείται για πώληση πλαστών έργων του Γουόρχολ
Ο Λέσλι Ρόμπερτς, ιδιοκτήτης της Miami Fine Art Gallery, που πωλούσε τους πλαστούς Άντι Γουόρχολ θα μπορούσε τώρα να περάσει μια δεκαετία πίσω από τα κάγκελα.

Πώς έφτασε στην κορυφή το Minecraft Movie
Η προσαρμογή του βιντεοπαιχνιδιού Minecraft πέτυχε αυτό που ο κινηματογράφος πάντα θέλει: να πουλήσει μπόλικα εισιτήρια και να δελεάσει τους νέους στις αίθουσες

Γιατί το κοινό σνομπάρει τις πρωτότυπες ταινίες του Χόλιγουντ
Το Χόλιγουντ βγάζει νέες ταινίες βασισμένες σε φρέσκες ιδέες οι οποίες βυθίζονται στα ταμεία

Ο Βασιλεύς των Βασιλέων: Το νέο βιβλικό animation κάνει ρεκόρ στο box office
Η απρόσμενη εισπρακτική επιτυχία του ανεξάρτητου animation Βασιλεύς Των Βασιλέων δείχνει ότι η showbiz μπορεί να κερδίσει πολλά επενδύοντας σε προϊόντα θρησκευτικού χαρακτήρα -ειδικά σήμερα

H «ηλεκτρική καρέκλα» του Γουόρχολ σε δημοπρασία – Ίσως αγγίξει τα 30 εκατ.
Ο πίνακας του Άντι Γουόρχολ προέρχεται από την πολύτιμη συλλογή των εκλιπόντων Βέλγων καλλιτεχνών Roger Matthys και Hilda Colle.

Τιτανικός: Στο σφυρί το βιολί από την ταινία που «βούλιαξε» τα ταμεία
Ακόμη ένα αντικείμενο από την ταινία-φαινόμενο του Τζέιμς Κάμερον, Τιτανικός, αναμένεται να σπάσει τη μπάνκα

Οι Beatles ζωντανεύουν στην μεγάλη οθόνη
Η επερχόμενη βιογραφική ταινία για τους Beatles αναζωπυρώνει τον ενθουσιασμό και επιβεβαιώνει τη διαχρονική τους γοητεία

Γιατί η Sotheby's κάνει δωρεάν αποτιμήσεις έργων τέχνης που ανήκουν σε αγγλικούς δήμους;
Μια επιστολή από το τμήμα Tax, Heritage and UK Museums του οίκου Sotheby's δημοπρασιών προσφέρθηκε να εκτιμήσει τα 5 κορυφαία έργα τους «χωρίς περαιτέρω υποχρεώσεις»

Γιατί το ΚΑΣ αρνήθηκε στον Λάνθιμο τα γυρίσματα στην Ακρόπολη
Το αίτημα της «Either Or Productions» και του Γιώργου Λάνθιμου για γυρίσματα στην Ακρόπολη δεν βρήκε θετική ανταπόκριση από το ΚΑΣ – Τι εξηγεί μέλος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου

Εθνικό Γεωλογικό Μουσείο: «Θησαυροφυλάκιο» για τον ορυκτό πλούτο της χώρας από την ΕΑΓΜΕ
Η Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (Ε.Α.Γ.Μ.Ε.) δημιούργησε ένα νέο μουσείο, με σκοπό την προστασία, τη διαφύλαξη, την οργάνωση και την προβολή του ορυκτού πλούτου και της γεωλογικής ιστορίας της χώρας μας