Τα εισοδήματα της Κύπρου από την πλοιοδιαχείριση αυξήθηκαν σε 516 εκατομμύρια ευρώ κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του 2021 (2021H2) ή 4,2% του ΑΕΠ της Κύπρου (ως κύκλος εργασιών), σηματοδοτώντας μια σταθερή ανάκαμψη από την πανδημία COVID-19 και τη συνοδευόμενη μείωση της οικονομικής δραστηριότητας που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια του 2020.
Το πρώτο εξάμηνο του 2021 τα έσοδα ήταν στα 447 εκατ. ευρώ.
Η συνεισφορά της Ελλάδος αυξήθηκε ελαφρά από το 13% το πρώτο εξάμηνο στο 14% στο δεύτερο ενώ η συνεισφορά της Γερμανίας μειώθηκε από 45% το πρώτο μισό του 2021 σε 43% το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Αύξηση παρουσίασε και η συνεισφορά των μεριδίων της Νορβηγίας (7%), της Ελβετίας (4%) και του Ηνωμένου Βασιλείου (4%). Αντίθετα, μείωση παρουσίασαν η Σιγκαπούρη, η Ιαπωνία και οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Κατά την διάρκεια του 2021H2, το 37% των εταιρειών κατόρθωσε να αποφέρει έσοδα της τάξης των €1 – €20 εκατομμυρίων έκαστη, ενώ μόνο το 22% των εταιρειών κατόρθωσε να καταγράψει έσοδα της τάξης των €20 – €50 εκατομμυρίων.
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξάμηνου του 2021,το 32% των ιεραρχικά μεγαλύτερων εταιρειών αντιπροσώπευε το 96% των εσόδων του κλάδου. Ομοίως, το αντίστοιχο σημείο καμπής κατά την προηγούμενη περίοδο (2020H1) ήταν (32%, 95%).
Υπηρεσίες πλοιδιαχείρισης
Το μερίδιο των υπηρεσιών πλήρους διαχείρισης του 2021H2, μειώθηκε στο 43% του συνολικού ποσού των εισοδημάτων. Ομοίως, οι υπηρεσίες διαχείρισης πληρώματος μειώθηκαν από 49% το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε 43% των εσόδων το 2021H2. Πάρα ταύτα, τα ποσοστά αυτά προσομοιάζουν με τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν κατά την διάρκεια του δεύτερου μισού του 2019.
Εν αντιθέσει με την προηγούμενη περίοδο, το μερίδιο των εισοδημάτων που προέκυψαν από την παροχή υπηρεσιών πλοιοδιαχείρισης σε πλοία υπό ξένη σημαία, αυξήθηκε στο 93% των συνολικών εισοδημάτων του δεύτερου εξάμηνου του 2021H2 (το 2021H1 ήταν 59%).
Δαπάνες πλοιδιαχείρισης
Οι δαπάνες πλοιοδιαχείρισης αυξήθηκαν σε €457 εκατομμύρια κατά το 2021H2 από 425 εκατ., ευρώ το προηγούμνεο εξάμηνο. Ιστορικά ο κλάδος παρουσιάζει σχετικά σταθερή δομή δαπανών. Η πλειοψηφία αυτών αφορά τα έξοδα πληρώματος, τα οποία αντιστοιχούσαν στο 63% του συνολικού ποσού του δεύτερου εξαμήνου του 2021. Οι περισσότερες από αυτές τις πληρωμές αφορούσαν αμοιβές ναυτικών με καταγωγή εκτός της ΕΕ (46%). Τα έξοδα διοίκησης αντιπροσώπευαν το 12% και τα έξοδα πλοιοδιαχείρισης (π.χ. ανταλλακτικά, λιπαντικά, δεξαμενισμός πλοίων κ.λπ.) το 25% του συνολικού ποσού.
Η Έρευνα Πλοιοδιαχείρισης (ΕΠΔ) διεξάγεται από το Τμήμα Στατιστικής της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου (ΚΤΚ) και επικεντρώνεται πρωτίστως στις συναλλαγές εταιρειών πλοιοδιαχείρισης κατοίκων Κύπρου με εταιρείες πλοιοκτησίας καθώς και άλλες νομικές οντότητες με συναφείς ναυτιλιακές δραστηριότητες.
Latest News
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου