Τα εισοδήματα της Κύπρου από την πλοιοδιαχείριση αυξήθηκαν σε 516 εκατομμύρια ευρώ κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του 2021 (2021H2) ή 4,2% του ΑΕΠ της Κύπρου (ως κύκλος εργασιών), σηματοδοτώντας μια σταθερή ανάκαμψη από την πανδημία COVID-19 και τη συνοδευόμενη μείωση της οικονομικής δραστηριότητας που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια του 2020.
Το πρώτο εξάμηνο του 2021 τα έσοδα ήταν στα 447 εκατ. ευρώ.
Η συνεισφορά της Ελλάδος αυξήθηκε ελαφρά από το 13% το πρώτο εξάμηνο στο 14% στο δεύτερο ενώ η συνεισφορά της Γερμανίας μειώθηκε από 45% το πρώτο μισό του 2021 σε 43% το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Αύξηση παρουσίασε και η συνεισφορά των μεριδίων της Νορβηγίας (7%), της Ελβετίας (4%) και του Ηνωμένου Βασιλείου (4%). Αντίθετα, μείωση παρουσίασαν η Σιγκαπούρη, η Ιαπωνία και οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Κατά την διάρκεια του 2021H2, το 37% των εταιρειών κατόρθωσε να αποφέρει έσοδα της τάξης των €1 – €20 εκατομμυρίων έκαστη, ενώ μόνο το 22% των εταιρειών κατόρθωσε να καταγράψει έσοδα της τάξης των €20 – €50 εκατομμυρίων.
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξάμηνου του 2021,το 32% των ιεραρχικά μεγαλύτερων εταιρειών αντιπροσώπευε το 96% των εσόδων του κλάδου. Ομοίως, το αντίστοιχο σημείο καμπής κατά την προηγούμενη περίοδο (2020H1) ήταν (32%, 95%).
Υπηρεσίες πλοιδιαχείρισης
Το μερίδιο των υπηρεσιών πλήρους διαχείρισης του 2021H2, μειώθηκε στο 43% του συνολικού ποσού των εισοδημάτων. Ομοίως, οι υπηρεσίες διαχείρισης πληρώματος μειώθηκαν από 49% το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε 43% των εσόδων το 2021H2. Πάρα ταύτα, τα ποσοστά αυτά προσομοιάζουν με τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν κατά την διάρκεια του δεύτερου μισού του 2019.
Εν αντιθέσει με την προηγούμενη περίοδο, το μερίδιο των εισοδημάτων που προέκυψαν από την παροχή υπηρεσιών πλοιοδιαχείρισης σε πλοία υπό ξένη σημαία, αυξήθηκε στο 93% των συνολικών εισοδημάτων του δεύτερου εξάμηνου του 2021H2 (το 2021H1 ήταν 59%).
Δαπάνες πλοιδιαχείρισης
Οι δαπάνες πλοιοδιαχείρισης αυξήθηκαν σε €457 εκατομμύρια κατά το 2021H2 από 425 εκατ., ευρώ το προηγούμνεο εξάμηνο. Ιστορικά ο κλάδος παρουσιάζει σχετικά σταθερή δομή δαπανών. Η πλειοψηφία αυτών αφορά τα έξοδα πληρώματος, τα οποία αντιστοιχούσαν στο 63% του συνολικού ποσού του δεύτερου εξαμήνου του 2021. Οι περισσότερες από αυτές τις πληρωμές αφορούσαν αμοιβές ναυτικών με καταγωγή εκτός της ΕΕ (46%). Τα έξοδα διοίκησης αντιπροσώπευαν το 12% και τα έξοδα πλοιοδιαχείρισης (π.χ. ανταλλακτικά, λιπαντικά, δεξαμενισμός πλοίων κ.λπ.) το 25% του συνολικού ποσού.
Η Έρευνα Πλοιοδιαχείρισης (ΕΠΔ) διεξάγεται από το Τμήμα Στατιστικής της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου (ΚΤΚ) και επικεντρώνεται πρωτίστως στις συναλλαγές εταιρειών πλοιοδιαχείρισης κατοίκων Κύπρου με εταιρείες πλοιοκτησίας καθώς και άλλες νομικές οντότητες με συναφείς ναυτιλιακές δραστηριότητες.
Latest News
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου