![Υπουργείο Ναυτιλίας: Συνάντηση Cosco και εργατικών σωματείων την προσεχή Δευτέρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/COSCO-768x512-1-1.jpg)
Πρωτοβουλία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το λιμάνι του Πειραιά είναι σε εξέλιξη από χθες το βράδυ με στόχο να επανέλθει η ηρεμία στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ (Cosco), την ίδια στιγμή που έξω από τις πύλες του λιμανιού συγκεντρώνεται κόσμος, ενώ θέσεις έχουν πάρει και δυνάμεις του λιμενικού και των σωμάτων ασφαλείας.
Ειδικότερα, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καλεί σε συνάντηση την Δευτέρα 2 Μαΐου 2022 και ώρα 17.00, τους εκπροσώπους της ΣΕΠ ΑΕ, της Dport, των σωματείων των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς και φορέων άμεσα εμπλεκομένων. Για την πραγματοποίηση της συνάντησης θέτει μία προϋπόθεση, την ομαλή λειτουργία των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμένα του Πειραιά.
Οι εργαζόμενοι στις δυο προβλήτες εξακολουθούν να απεργούν μετά από σχετικές αποφάσεις συνέλευσης του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ, ζητώντας την λήψη μέτρων ασφαλείας καθώς τα ατυχήματα δεν έχουν τέλος στις εγκαταστάσεις της Cosco και την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Η επιστολή
Παράλληλα με επιστολή της η ΕΝΕΔΕΠ προς το υπουργείο Ναυτιλίας, ζητάει να γίνει σήμερα στις 11 π.μ. συνάντηση στην οποία να συμμετέχουν COSCO, DPORT και όλες οι υπόλοιπες εμπλεκόμενες εταιρείες. Οι εργαζόμενοι θα καταφτάσουν στο υπουργείο με μοτοπορεία που θα ξεκινήσει στις 9.30 π.μ. από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
Το άλλο σωματείο (ΣΕΔΕΠ) με ανακοίνωση του, υποστηρίζει ότι εκπροσωπεί και περισσότερους εργαζόμενους και καλεί «το κράτος να προστατεύσει τις δουλειές» τους..
Ο πρόεδρος της ΕΝΕΔΕΠ, Μάρκος Μπεκρής, δήλωσε ότι ουδέποτε το σωματείο έκλεισε το λιμάνι. Έχει σταματήσει κάθε κίνηση γιατί οι εργαζόμενοι απεργούν και έχουν κάνει δική τους υπόθεση την περιφρούρηση της απεργίας.
Σημειώνεται ότι νωρίτερα χθες το απόγευμα η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ), με νέα επιστολή της στον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ζήτησε την άμεση λήψη μέτρων ώστε να επαναλειτουργήσει το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά. Στην επιστολή που κοινοποιείται και στο Πρωθυπουργικό Γραφείο επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι «θεωρούμε ως ελάχιστη υποχρέωση, αλλά και ως αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής -βάσει των όσων ο Νόμος ορίζει- την διασφάλιση της απρόσκοπτης επιχειρησιακής λειτουργίας του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς και σας ζητούμε την άμεση ανάληψη των απαραίτητων πρωτοβουλιών, προ του σημείου μη επιστροφής, καθώς -σύμφωνα με δημοσίευμα της 28ης Απριλίου 2022- επικρέμαται η απειλή πως «το λιμάνι δεν πρόκειται να ξαναλειτουργήσει», εάν δεν ικανοποιηθούν τα όποια αιτήματα της ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π»
Η επιστολή που υπογράφουν ο πρόεδρος της ΔΕΝ Αντώνης Βενιέρης και ο Γενικό Γραμματέας Σταμάτης Κόβερης, έχει ως εξής: «Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Αναφερόμαστε στις αιφνιδίως εξαγγελθείσες απεργιακές κινητοποιήσεις της ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π. (ως ενός εκ των δύο Σωματείων Εργαζομένων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιώς) επ΄ αφορμή του χθεσινού επί πλοίου τραυματισμού ενός Λιμενεργάτη, ενώ τα ακριβή αίτια του εν λόγω ατυχήματος διερευνώνται από τα αρμόδια όργανα όπως αρμόζει σε μια ευνομούμενη πολιτεία και της μέσω του ατυχούς αυτού συμβάντος επιδιωκόμενης προώθησης οικονομικών αξιώσεων, πέραν της απολύτως σεβαστής εργασιακής ασφάλειας.
Σε συνέχεια της χθεσινής -προς πάσα κατεύθυνση- έκκλησης της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως εν Ελλάδι να πρυτανεύσει η λογική, η ψυχραιμία και εν τέλει η ευνομία στον Εμπορικό Λιμένα του Πειραιώς, διαμαρτυρόμαστε εντόνως για τη δυσμενέστατη νέα αυτή εξέλιξη – απόρροια ανεύθυνου μικροκομματικού τακτικισμού και συντεχνιακού ακτιβισμού και επιθυμούμε να θέσουμε εις προσοχή σας τα ακόλουθα:
Θεωρούμε επιεικώς απαράδεκτο το γεγονός πως ο πρώτος τη τάξει εμπορικός λιμένας της Χώρας μας καθίσταται το πρόσφορο πεδίο αέναων και ανερμάτιστων κομματικών και συντεχνιακών αντεγκλήσεων, με καταστροφικές -βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες- επιπτώσεις στο διεθνές κύρος και την αξιοπιστία του Λιμένος Πειραιώς, θέτοντας εν κινδύνω την θέση του ως ενός εκ των κορυφαίων της Ευρώπης.
Πέραν πάσης αμφιβολίας, η Ελληνική Οικονομία, η εφοδιαστική αλυσίδα, η εθνική εξαγωγική δραστηριότητα και η εγχώρια αγορά έχουν πληγεί κατ’ επανάληψη και ποικιλοτρόπως από τον προηγούμενο Νοέμβριο, εξαιτίας των αλλεπάλληλων απεργιακών κινητοποιήσεων και των αυθαίρετων αποκλεισμών του Λιμένος Πειραιώς, προκαλώντας δυσθεώρητες οικονομικές συνέπειες.
Τούτων λεχθέντων, θεωρούμε ως ελάχιστη υποχρέωση, αλλά και ως αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής -βάσει των όσων ο Νόμος ορίζει- την διασφάλιση της απρόσκοπτης επιχειρησιακής λειτουργίας του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς και σας ζητούμε την άμεση ανάληψη των απαραίτητων πρωτοβουλιών, προ του σημείου μη επιστροφής, καθώς -σύμφωνα με δημοσίευμα της 28ης Απριλίου 2022- επικρέμαται η απειλή πως «το λιμάνι δεν πρόκειται να ξαναλειτουργήσει», εάν δεν ικανοποιηθούν τα όποια αιτήματα της ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π.»
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023