
Πρωτοβουλία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το λιμάνι του Πειραιά είναι σε εξέλιξη από χθες το βράδυ με στόχο να επανέλθει η ηρεμία στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ (Cosco), την ίδια στιγμή που έξω από τις πύλες του λιμανιού συγκεντρώνεται κόσμος, ενώ θέσεις έχουν πάρει και δυνάμεις του λιμενικού και των σωμάτων ασφαλείας.
Ειδικότερα, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καλεί σε συνάντηση την Δευτέρα 2 Μαΐου 2022 και ώρα 17.00, τους εκπροσώπους της ΣΕΠ ΑΕ, της Dport, των σωματείων των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς και φορέων άμεσα εμπλεκομένων. Για την πραγματοποίηση της συνάντησης θέτει μία προϋπόθεση, την ομαλή λειτουργία των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμένα του Πειραιά.
Οι εργαζόμενοι στις δυο προβλήτες εξακολουθούν να απεργούν μετά από σχετικές αποφάσεις συνέλευσης του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ, ζητώντας την λήψη μέτρων ασφαλείας καθώς τα ατυχήματα δεν έχουν τέλος στις εγκαταστάσεις της Cosco και την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Η επιστολή
Παράλληλα με επιστολή της η ΕΝΕΔΕΠ προς το υπουργείο Ναυτιλίας, ζητάει να γίνει σήμερα στις 11 π.μ. συνάντηση στην οποία να συμμετέχουν COSCO, DPORT και όλες οι υπόλοιπες εμπλεκόμενες εταιρείες. Οι εργαζόμενοι θα καταφτάσουν στο υπουργείο με μοτοπορεία που θα ξεκινήσει στις 9.30 π.μ. από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
Το άλλο σωματείο (ΣΕΔΕΠ) με ανακοίνωση του, υποστηρίζει ότι εκπροσωπεί και περισσότερους εργαζόμενους και καλεί «το κράτος να προστατεύσει τις δουλειές» τους..
Ο πρόεδρος της ΕΝΕΔΕΠ, Μάρκος Μπεκρής, δήλωσε ότι ουδέποτε το σωματείο έκλεισε το λιμάνι. Έχει σταματήσει κάθε κίνηση γιατί οι εργαζόμενοι απεργούν και έχουν κάνει δική τους υπόθεση την περιφρούρηση της απεργίας.
Σημειώνεται ότι νωρίτερα χθες το απόγευμα η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ), με νέα επιστολή της στον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ζήτησε την άμεση λήψη μέτρων ώστε να επαναλειτουργήσει το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά. Στην επιστολή που κοινοποιείται και στο Πρωθυπουργικό Γραφείο επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι «θεωρούμε ως ελάχιστη υποχρέωση, αλλά και ως αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής -βάσει των όσων ο Νόμος ορίζει- την διασφάλιση της απρόσκοπτης επιχειρησιακής λειτουργίας του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς και σας ζητούμε την άμεση ανάληψη των απαραίτητων πρωτοβουλιών, προ του σημείου μη επιστροφής, καθώς -σύμφωνα με δημοσίευμα της 28ης Απριλίου 2022- επικρέμαται η απειλή πως «το λιμάνι δεν πρόκειται να ξαναλειτουργήσει», εάν δεν ικανοποιηθούν τα όποια αιτήματα της ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π»
Η επιστολή που υπογράφουν ο πρόεδρος της ΔΕΝ Αντώνης Βενιέρης και ο Γενικό Γραμματέας Σταμάτης Κόβερης, έχει ως εξής: «Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Αναφερόμαστε στις αιφνιδίως εξαγγελθείσες απεργιακές κινητοποιήσεις της ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π. (ως ενός εκ των δύο Σωματείων Εργαζομένων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιώς) επ΄ αφορμή του χθεσινού επί πλοίου τραυματισμού ενός Λιμενεργάτη, ενώ τα ακριβή αίτια του εν λόγω ατυχήματος διερευνώνται από τα αρμόδια όργανα όπως αρμόζει σε μια ευνομούμενη πολιτεία και της μέσω του ατυχούς αυτού συμβάντος επιδιωκόμενης προώθησης οικονομικών αξιώσεων, πέραν της απολύτως σεβαστής εργασιακής ασφάλειας.
Σε συνέχεια της χθεσινής -προς πάσα κατεύθυνση- έκκλησης της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως εν Ελλάδι να πρυτανεύσει η λογική, η ψυχραιμία και εν τέλει η ευνομία στον Εμπορικό Λιμένα του Πειραιώς, διαμαρτυρόμαστε εντόνως για τη δυσμενέστατη νέα αυτή εξέλιξη – απόρροια ανεύθυνου μικροκομματικού τακτικισμού και συντεχνιακού ακτιβισμού και επιθυμούμε να θέσουμε εις προσοχή σας τα ακόλουθα:
Θεωρούμε επιεικώς απαράδεκτο το γεγονός πως ο πρώτος τη τάξει εμπορικός λιμένας της Χώρας μας καθίσταται το πρόσφορο πεδίο αέναων και ανερμάτιστων κομματικών και συντεχνιακών αντεγκλήσεων, με καταστροφικές -βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες- επιπτώσεις στο διεθνές κύρος και την αξιοπιστία του Λιμένος Πειραιώς, θέτοντας εν κινδύνω την θέση του ως ενός εκ των κορυφαίων της Ευρώπης.
Πέραν πάσης αμφιβολίας, η Ελληνική Οικονομία, η εφοδιαστική αλυσίδα, η εθνική εξαγωγική δραστηριότητα και η εγχώρια αγορά έχουν πληγεί κατ’ επανάληψη και ποικιλοτρόπως από τον προηγούμενο Νοέμβριο, εξαιτίας των αλλεπάλληλων απεργιακών κινητοποιήσεων και των αυθαίρετων αποκλεισμών του Λιμένος Πειραιώς, προκαλώντας δυσθεώρητες οικονομικές συνέπειες.
Τούτων λεχθέντων, θεωρούμε ως ελάχιστη υποχρέωση, αλλά και ως αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής -βάσει των όσων ο Νόμος ορίζει- την διασφάλιση της απρόσκοπτης επιχειρησιακής λειτουργίας του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς και σας ζητούμε την άμεση ανάληψη των απαραίτητων πρωτοβουλιών, προ του σημείου μη επιστροφής, καθώς -σύμφωνα με δημοσίευμα της 28ης Απριλίου 2022- επικρέμαται η απειλή πως «το λιμάνι δεν πρόκειται να ξαναλειτουργήσει», εάν δεν ικανοποιηθούν τα όποια αιτήματα της ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π.»


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες