
Δεν είναι βραχύβιες και εύκολα υπερβάσιμες οι επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Αν το πρόβλημα ήταν μόνο οι βομβαρδισμένες μονάδες κατασκευής και τα εργοστάσια ανταλλακτικών και περιφερειακών εξαρτημάτων στην ευρύτερη περιοχή της πολεμικής σύρραξης, οι αναλυτές θα μιλούσαν μάλλον για ήσσονος σημασίας «συμβάντα». Υπάρχουν αναφορές για εργοστάσια στην ηρωικώς αμυνόμενη Ουκρανία που προσπάθησαν να μη διακόψουν τη λειτουργία τους παρά τον πόλεμο. Για να κατασκευάζουν επιβατικά αυτοκίνητα και εξαρτήματα ασφαλώς. Δίχως δηλαδή να έχουν μετατραπεί σε μονάδες κατασκευής πολεμικών υλικών και εξοπλισμού, όπως συμβαίνει συνήθως.
Πολυδιάστατες οι επιπτώσεις
Δημοσιογραφικές ανταποκρίσεις από την Ουκρανία αναφέρουν περιστατικά βιομηχανικών μονάδων να λειτουργούν κανονικά (τρόπος του λέγειν…) και από τη μια στιγμή στην άλλη να εκκενώνονται από τους εργαζομένους όταν ξαφνικά γίνονταν στόχοι ρωσικών πυραύλων. Και την επομένη το πρωί οι εργαζόμενοι να επιστρέφουν στο πόστο τους. Αλλά είναι και η παραγωγή των πρώτων υλών που δέχθηκε μεγάλο πλήγμα.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι επιπτώσεις της ρωσικής στρατιωτικής εισβολής στην Ουκρανία είναι πολυδιάστατες και πολυπαραγοντικές. Γι’ αυτό και προβλέπουν ότι θα πλήξουν την παραγωγή και τις πωλήσεις σε βάθος χρόνου διετίας.
Έως 4 εκατ. οχήματα λιγότερα
Τον Μάρτιο η S&P Global Mobility, πρώην IHS Markit, κατέβασε τον πήχη των προβλέψεών της για την παγκόσμια κατασκευή αυτοκινήτων κατά 2,6 εκατ. οχήματα το 2022 και το 2023. Εξαιτίας της πολεμικής σύγκρουσης και μόνο! Στο χειρότερο σενάριο – στην περίπτωση δηλαδή ενός μακρόχρονου πολέμου – οι απώλειες του κλάδου μπορεί να φτάσουν τα 4 εκατ. οχήματα.
Συγκεκριμένα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοπαραγωγή αναμένεται να μειωθεί κατά 9%, δηλαδή κατά 1 εκατ. οχήματα, τη διετία 2022-2023, σύμφωνα πάντα με την έρευνα της S&P Global Mobility.
Η μεγαλύτερη ανησυχία αφορά τις ελλείψεις ανταλλακτικών και εξαρτημάτων, που ήδη πλήττουν τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Αλλά οι ειδικοί προειδοποιούν ότι μπορούν να επεκταθούν και σε άλλες αγορές, αν συνεχιστεί ο πόλεμος. Σε ξεχωριστή έκθεση, εξάλλου, οι αναλυτές-αξιολογητές της S&P Global Ratings προέβλεψαν πρόσφατα πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως κατά 2% συγκριτικά με τα επίπεδα του 2021.
Πρόκειται για τεράστια μεταβολή των εκτιμήσεων, αν συγκριθεί με την προηγούμενη πρόβλεψη της S&P Global Ratings του Οκτωβρίου 2021 για αύξηση κατά 4% έως 6% των πωλήσεων συγκριτικά με τις πωλήσεις τη χρονιά που διανύουμε.
Παλλάδιο και καταλύτες
Η έκθεση της S&P Global Ratings υπογραμμίζει τις ελλείψεις κρίσιμων εξαρτημάτων για την αυτοκινητοβιομηχανία, που θα παρατηρηθούν εξαιτίας της πολεμικής σύρραξης, κάνοντας αναφορά ιδιαίτερα στις καλωδιώσεις (πλεξούδες) των οχημάτων, που σε έναν σημαντικό βαθμό οι κατασκευαστές προμηθεύονται από την Ουκρανία.
Η Ρωσία συμμετέχει περίπου κατά το 40% στην παγκόσμια παραγωγή παλλαδίου, το οποίο χρησιμοποιείται στους καταλύτες αυτοκινήτων.
Το παλλάδιο, παρεμπιπτόντως, είναι το πολύτιμο μέταλλο που ενδιαφέρει ως επί το πλείστον τους κλέφτες καταλυτών, οι οποίοι έχουν πληθύνει εσχάτως στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οι ειδικοί θυμίζουν ότι στις περιοχές όπου μαίνεται ο πόλεμος παράγονται επίσης σημαντικές ποσότητες νικελίου, που χρησιμοποιείται στην κατασκευή συσσωρευτών ηλεκτρικών οχημάτων. Αλλά και η προμήθεια της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας με κοινά ορυκτά και μέταλλα, όπως είναι ο σίδηρος, επίσης θα δυσκολέψει εξαιτίας του πολέμου.


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW