
Δεν είναι βραχύβιες και εύκολα υπερβάσιμες οι επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Αν το πρόβλημα ήταν μόνο οι βομβαρδισμένες μονάδες κατασκευής και τα εργοστάσια ανταλλακτικών και περιφερειακών εξαρτημάτων στην ευρύτερη περιοχή της πολεμικής σύρραξης, οι αναλυτές θα μιλούσαν μάλλον για ήσσονος σημασίας «συμβάντα». Υπάρχουν αναφορές για εργοστάσια στην ηρωικώς αμυνόμενη Ουκρανία που προσπάθησαν να μη διακόψουν τη λειτουργία τους παρά τον πόλεμο. Για να κατασκευάζουν επιβατικά αυτοκίνητα και εξαρτήματα ασφαλώς. Δίχως δηλαδή να έχουν μετατραπεί σε μονάδες κατασκευής πολεμικών υλικών και εξοπλισμού, όπως συμβαίνει συνήθως.
Πολυδιάστατες οι επιπτώσεις
Δημοσιογραφικές ανταποκρίσεις από την Ουκρανία αναφέρουν περιστατικά βιομηχανικών μονάδων να λειτουργούν κανονικά (τρόπος του λέγειν…) και από τη μια στιγμή στην άλλη να εκκενώνονται από τους εργαζομένους όταν ξαφνικά γίνονταν στόχοι ρωσικών πυραύλων. Και την επομένη το πρωί οι εργαζόμενοι να επιστρέφουν στο πόστο τους. Αλλά είναι και η παραγωγή των πρώτων υλών που δέχθηκε μεγάλο πλήγμα.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι επιπτώσεις της ρωσικής στρατιωτικής εισβολής στην Ουκρανία είναι πολυδιάστατες και πολυπαραγοντικές. Γι’ αυτό και προβλέπουν ότι θα πλήξουν την παραγωγή και τις πωλήσεις σε βάθος χρόνου διετίας.
Έως 4 εκατ. οχήματα λιγότερα
Τον Μάρτιο η S&P Global Mobility, πρώην IHS Markit, κατέβασε τον πήχη των προβλέψεών της για την παγκόσμια κατασκευή αυτοκινήτων κατά 2,6 εκατ. οχήματα το 2022 και το 2023. Εξαιτίας της πολεμικής σύγκρουσης και μόνο! Στο χειρότερο σενάριο – στην περίπτωση δηλαδή ενός μακρόχρονου πολέμου – οι απώλειες του κλάδου μπορεί να φτάσουν τα 4 εκατ. οχήματα.
Συγκεκριμένα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοπαραγωγή αναμένεται να μειωθεί κατά 9%, δηλαδή κατά 1 εκατ. οχήματα, τη διετία 2022-2023, σύμφωνα πάντα με την έρευνα της S&P Global Mobility.
Η μεγαλύτερη ανησυχία αφορά τις ελλείψεις ανταλλακτικών και εξαρτημάτων, που ήδη πλήττουν τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Αλλά οι ειδικοί προειδοποιούν ότι μπορούν να επεκταθούν και σε άλλες αγορές, αν συνεχιστεί ο πόλεμος. Σε ξεχωριστή έκθεση, εξάλλου, οι αναλυτές-αξιολογητές της S&P Global Ratings προέβλεψαν πρόσφατα πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως κατά 2% συγκριτικά με τα επίπεδα του 2021.
Πρόκειται για τεράστια μεταβολή των εκτιμήσεων, αν συγκριθεί με την προηγούμενη πρόβλεψη της S&P Global Ratings του Οκτωβρίου 2021 για αύξηση κατά 4% έως 6% των πωλήσεων συγκριτικά με τις πωλήσεις τη χρονιά που διανύουμε.
Παλλάδιο και καταλύτες
Η έκθεση της S&P Global Ratings υπογραμμίζει τις ελλείψεις κρίσιμων εξαρτημάτων για την αυτοκινητοβιομηχανία, που θα παρατηρηθούν εξαιτίας της πολεμικής σύρραξης, κάνοντας αναφορά ιδιαίτερα στις καλωδιώσεις (πλεξούδες) των οχημάτων, που σε έναν σημαντικό βαθμό οι κατασκευαστές προμηθεύονται από την Ουκρανία.
Η Ρωσία συμμετέχει περίπου κατά το 40% στην παγκόσμια παραγωγή παλλαδίου, το οποίο χρησιμοποιείται στους καταλύτες αυτοκινήτων.
Το παλλάδιο, παρεμπιπτόντως, είναι το πολύτιμο μέταλλο που ενδιαφέρει ως επί το πλείστον τους κλέφτες καταλυτών, οι οποίοι έχουν πληθύνει εσχάτως στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οι ειδικοί θυμίζουν ότι στις περιοχές όπου μαίνεται ο πόλεμος παράγονται επίσης σημαντικές ποσότητες νικελίου, που χρησιμοποιείται στην κατασκευή συσσωρευτών ηλεκτρικών οχημάτων. Αλλά και η προμήθεια της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας με κοινά ορυκτά και μέταλλα, όπως είναι ο σίδηρος, επίσης θα δυσκολέψει εξαιτίας του πολέμου.


Latest News

Η στιγμή του Big Bang για τις ευρωπαϊκές επενδύσεις - Τι βλέπει ο CEO του Deutsche Börse
Ο επικεφαλής του Deutsche Börse λέει ότι η ΕΕ πρέπει να εκμεταλλευτεί τη στροφή των επενδυτών σε αγορές εκτός ΗΠΑ

Deliveroo: Επιτέλους ανακοινώνει κέρδη - Τέλος στο «Flopperoo» (;)
Η εταιρεία ανακοίνωσε τα πρώτα κέρδη από την έναρξη λειτουργίας της, μετά τα δύσκολα χρόνια, που της έδωσαν το παρατσούκλι «Flopperoo»

Όταν οι μετοχές πέφτουν ο Μπάφετ διαβάζει... ποίηση - Οι στίχοι που προτιμά
Αν συμβεί μια μεγάλη βουτιά «προσέξτε αυτούς του στίχους» συνηθίζει να λέει ο Γουόρεν Μπάφετ

To δασμολογικό μπαράζ Τραμπ δοκιμάζει τα όρια των κεντρικών τραπεζών
Η επόμενη εβδομάδα κρίνεται κρίσιμη αναφορά με τη νομισματική πολιτική - Οι καθοριστικές αποφάσεις

Στο τιμόνι της LVMH για άλλα δέκα χρόνια ο Μπερνάν Αρνό;
Η LVMH θα επιδιώξει να αυξήσει το όριο ηλικίας για τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρό της Μπερνάρ Αρνό στην ετήσια γενική συνέλευση

Ψηφίζει στην Ελλάδα για νέο πρόεδρο η ΔΟΕ - Τα μεγάλα ερωτηματικά για το οικονομικό της μοντέλο
Δεν είναι λίγες οι κριτικές που δέχεται η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή για το μοντέλο λειτουργίας της και καλούν για μείωση εξόδων

Η μυστική επένδυση του Πόλσον - Το ιστορικό κτήριο των 10 ορόφων στη Ν. Υόρκη
Το χρέος των 40 εκατομμυρίων δολαρίων που αγόρασε ο Πόλσον χωρίς να γίνει αμέσως γνωστό

Μπορεί η Ευρώπη να τα βγάλει πέρα με μια Γερμανία που ξοδεύει χωρίς όριο;
Για να αποτρέψει τη Ρωσία, οι ειδικοί σε θέματα άμυνας πιστεύουν ότι η Ευρώπη θα πρέπει να δαπανά 3,5% του ΑΕΠ ετησίως για τις ένοπλες δυνάμεις της

Πλούσιους νέους Αμερικανούς αναζητά η Μποτσουάνα για τα διαμάντια της
Για να πουλήσει διαμάντια, η Μποτσουάνα αξιοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα οπως το Instagram και το TikTok

Η Ευρώπη αναζητά νέες διαστημικές συνεργασίες στην ταραχώδη εποχή Τραμπ
Η Ευρώπη θέλει να τονώσει την άμυνα της και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην άμυνα