Από έξω μοιάζει με κανονικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Tο Yara Birkeland θεωρείται ωστόσο επανάσταση στη ναυτιλία. Εάν όλα πάνε όπως, έχει σχεδιαστεί το ηλεκτροκίνητο πλοίο θα μεταφέρει αυτόνομα αγαθά χωρίς να εκπέμπει ρύπους στην ατμόσφαιρα. Οι δοκιμές με το νέο πλοίο κοντέινερ ξεκίνησαν την Πρωτομαγιά και θα διαρκέσουν δύο χρόνια. Στη νότια Νορβηγία, από το λιμάνι του Μπρέβικ μέχρι τις εγκαταστάσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας, το Yara Birkeland θα μεταφέρει λιπάσματα, καλύπτοντας αρχικά μία απόσταση 13 χλμ.
Στην πρώτη φάση το πρωτότυπο πλοίο θα ελέγχεται χειροκίνητα από τον καπετάνιο Τόμας Φέβανγκ: «Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κάμερες, εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς επίσης και με κάμερα νυχτερινής όρασης. Χάρη στο ραντάρ είναι σε θέση να διακρίνει στο νερό διαφορετικά αντικείμενα, στη συνέχεια να τα κινηματογραφεί και τέλος να αποφασίζει πώς θα αντιδράσει για να αποφύγει τις συγκρούσεις».
Ο Τόμας Φέβανγκ εκτιμά ωστόσο ότι θα χρειαστεί ακόμα χρόνος έως ότου η δουλειά του καπετάνιου γίνει …δουλειά γραφείου.
Θα αργήσει η καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στην ναυσιπλοΐα
Στην τελική φάση της δοκιμής η φορτοεκφόρτωση των 120 εμπορευματοκιβωτίων θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Πρωτοπόρος θεωρείται και ο ηλεκτροκινητήρας του Yara Birkeland με συνολικά 20 γιγαντιαίες μπαταρίες.
Η Νορβηγία έχει πολλές πρωτιές στην ηλεκτροκίνηση στην ναυσιπλοΐα. Ας μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο ηλεκτρικό οχηματαγωγό πλοίο πραγματοποιεί καθημερινά δρομολόγια στην εν λόγω χώρα. Οι επιβάτες δηλώνουν ικανοποιημένοι: «Η ηλεκτροκίνηση στα πλοία είναι καλή για το περιβάλλον, μιας και τα οχηματαγωγά πραγματοποιούν καθημερινά πολλά δρομολόγια».
Υπολογίζεται ότι με τα δρομολόγια του πλοίου κοντέινερ Yara Birkeland θα εξοικονομούνται κάθε χρόνο περίπου 40.000 μεταφορές με φορτηγό, λέει τέλος ο καπετάνιος Τόμας Φέβανγκ, μετριάζοντας ωστόσο τις προσδοκίες για γρήγορη καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στην ναυσιπλοΐα: «Σε μικρότερες διαδρομές η ηλεκτροκίνηση γίνεται ολοένα σημαντικότερη. Θα χρειαστούν ωστόσο χρόνια για να υπάρξουν μπαταρίες που αρκούν για ένα ταξίδι από την Ευρώπη στην Αμερική. Στα τοπικά δρομολόγια όμως θα συναντούμε ολοένα και συχνότερα ηλεκτροκίνητα πλοία».
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Economist: Η ζαριά της… ευτυχίας – Το χρήμα και ένα αιώνιο δίλημμα
Μπορούν τα χρήματα να αγοράσουν την ευτυχία;
«Στοπ» της Ταϊβάν στο deal 950 εκατ. της Uber με την Foodpanda
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ταϊβάν σημείωσε ότι δημιουργούνταν ανησυχίες για αντιανταγωνιστικές πρακτικές
Θα μπορούσαν οι δυσκολίες της Nike να δώσουν ώθηση στην Foot Locker;
Ο γίγαντας των αθλητικών ειδών αγωνίζεται για ακόμη ένα τρίμηνο υπό το βάρος της στρατηγικής DTC
Πώς φτάσαμε από το πρώτο γραπτό «Merry Christmas» του 1992 στα 20 δισ. SMS ημερησίως
Τα SMS στο ξεκίνημα τους είχαν όριο 160 χαρακτήρων
Πόση είναι η «χρηματιστηριακή» αξία του Αγίου Βασίλη
Όλα όσα γνωρίζουμε και μπορούμε να υπολογίσουμε
Η Saks μεγαλώνει - Από την επένδυση 2,7 δισ. δολαρίων στην Neiman Marcus στους μετόχους
Η κίνηση αυτή φέρνει αρκετές εταιρείες λιανικής πώλησης ειδών πολυτελείας κάτω από την εταιρική στέγη της Saks Global
Αγορές μετά... μουσικής - Ο κρυφός άσος των εορταστικών αγορών
Καταστήματα, γυμναστήρια, ξενοδοχεία και εστιατόρια επιμελούνται λίστες με μουσική, ειδικά σχεδιασμένες για... αγορές
Αλλάζει σελίδα το Nordstrom - Τι συμβαίνει με το πολυκατάστημα ύστερα από 123 χρόνια
Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η οικογένεια Nordstrom θα είναι ο κύριος ιδιοκτήτης της αλυσίδας και η Liverpool θα κατέχει το 49,9%
Χριστουγεννιάτικα παιχνίδια made in... - Ποιος είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής παιχνιδιών της ΕΕ;
Την τιμητική τους, τα Χριστούγεννα, έχουν τα παιδιά που ανυπομονούν να ανοίξουν τα δώρα τους. Από ποιές όμως χώρες προέρχονται;
Στροφή στη νομισματική πολιτική της Τουρκίας - Έρχεται μείωση στα επιτόκια
Οι αναλυτές είναι διχασμένοι για το μέγεθος της μείωσης των επιτοκίων στην Τουρκία