Αύριο Τρίτη ξεκινούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, με την εγχώρια εμπορική αγορά να έχει στραμμένο το βλέμμα περισσότερο στις θετικές προβλέψεις για τον τουρισμό παρά στις 12 ημέρες που θα διαρκέσει η επικείμενη εκπτωτική περίοδος. Άλλωστε όπως λένε οι καταστηματάρχες, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν έχουν ενισχύσει μέχρι σήμερα τα ταμεία των καταστημάτων, αφού ουσιαστικά γίνεται μετακύλιση του τζίρου.
Η επικείμενη εκπτωτική περίοδος, η οποία, όπως όλα δείχνουν, θα είναι η τελευταία που θα πραγματοποιηθεί καθώς ο εν λόγω θεσμός τελεί υπό κατάργηση, πρόκειται να διαρκέσει μέχρι 15 Μαΐου, με τους εμπόρους να έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν τα καταστήματά τους την Κυριακή 8 Μαΐου.
Χωρίς να μπορεί κάποιος να προβλέψει με ασφάλεια το πως θα εξελιχθεί συνολικά ο Μάιος και με την πλειονότητα των εμπόρων να είναι απογοητευμένοι από τον πασχαλινό τζίρο, οι αισιόδοξοι ελπίζουν πως ενόψει της αύξησης του κατώτατου μισθού η ψυχολογία του κόσμου ίσως βελτιωθεί.
Ωστόσο, μερίδα του εμπορικού κόσμου διατηρεί σκεπτικισμό επισημαίνοντας πως όταν ο κόσμος πρέπει να καλύψει αυξημένους λογαριασμούς παντού είναι δύσκολο να βγει για ψώνια.
Σύμφωνα με την πρόσφατη ετήσια έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, πέρυσι το 65,1% των νοικοκυριών αύξησε τις δαπάνες του για λογαριασμούς σπιτιού, το 52,8% για είδη διατροφής, το 51,9% για θέρμανση και το 34,7% για υγεία και φάρμακα.
Αντίθετα με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τα πολυτελή brands φέρεται ότι εμφάνισαν βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι κατά το πρώτο τετράμηνο, καθώς οι καταναλωτές που «αντέχουν» να υποστηρίξουν ακριβά είδη επισκέφθηκαν τα φυσικά καταστήματα.
«Παρά το γεγονός ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν έχουν προσφέρει μέχρι σήμερα τίποτα ιδιαίτερο στο λιανεμπόριο και τον καταναλωτή, εντούτοις, κατ´ εξαίρεση φέτος, σε μία περίοδο υψηλού πληθωρισμού, παρουσιάζονται ως ευκαιρία για φθηνές αγορές. Τα εμπορικά καταστήματα και όλες οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου αναμένεται να προσφέρουν μεγάλη ποικιλία εποχικών προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές και, όπως πάντα, με την καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες τους, αλλά και σεβασμό στα υγειονομικά μέτρα», τόνισε ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής.
Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη, με τις κυρώσεις προς τον εμπορικό κόσμο να είναι αυστηρές.
Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Οι καταστηματάρχες σε περίπτωση ελέγχου θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Latest News
H Adidas ξεπέρασε τις προσδοκίες στις πωλήσεις και αναβαθμίζει το guidance για το 2024
Οι πωλήσεις της Adidas για το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στα 5,82 δισ. ευρώ
Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά
Αφορά σε εγγυητική ευθύνη υπέρ της πρωτοφειλέτριας εταιρείας Ήλιος Βιομηχανία Πλεκτικής ΑΒΕΕ
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora